امروز: پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11575 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

برگزاری همایش‌طلای سبز به‌طور حتم مفید است/ داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی در تأمین سلامت نقش دارند

خبرایران:دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و داروگفت: داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی قاعدتا در تأمین سلامت نقش دارند، زیرا در تمام کشورهای دنیا حتی در کشورهایی که دارای طب مدرن و پزشکی مولکولی در بالاترین حد هستند جایگاه طب جایگزین را پذیرفته‌ و قبول کرد‌ه‌اند
برگزاری همایش‌طلای سبز به‌طور حتم مفید است/ داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی در تأمین سلامت نقش دارند

دکتر رسول دیناروند دارای دكترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشكی تهران، MSc  از دپارتمان داروسازی دانشگاه منچستر انگلستان،PhD  از دپارتمان داروسازی دانشگاه منچستر انگلستان و در حال حاضر نیز معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو است. با وی گفت‌وگویی اختصاصی در رابطه با برگزاری سومین همایش ملی طلای سبز انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانید:

برگزاری همایش طلای سبز و بین‌الملی کردن آن تا چه اندازه می‌تواند در اقتصاد دانش‌بنیان مؤثر باشد؟

به‌طور قطع، هر اندازه مردم با این فرآورده‌ها بیش‌تر آشنا شوند، بازار کار و فعالیت تولید‌کننده‌های اسن حوزه توسعه پیدا می‌کند و اگر بخواهیم در این زمینه از مرز کشور خود نیز خارج شویم باید این همایش را بین‌المللی کنیم. برگزاری این همایش‌ها به‌طور حتم مفید است و ما هم این همایش را توصیه هم از آن حمایت می‌کنیم.

 

بهترین راهکار عمومی کردن فرهنگ مصرف گیاهان‌ دارویی،‌ داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی چیست؟

 راهکار مناسب این است که دست‌اندکاران این حوزه اعم از کسانی که در حوزه تهیه، تولید، تحقیق، آموزش و ... فعال هستند تلاش‌های خود را عمومی‌تر کرده، اطلاع‌رسانی بیش‌تری کرده، ‌مطالعات علمی انجام داده و اثربخشی گیاهان‌ دارویی،‌ داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی را به مردم و پزشکان نشان دهند، یعنی توسعه بازار در این حوزه ضروری است و راه توسعه بازار هم انجام فعالیت‌هایی مانند حضور در این همایش‌ها و نمایشگاه‌ها است.

 

داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی تا چه اندازه می‌توانند در افزایش سطح سلامت جامعه مؤثر باشند؟

داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی قاعدتا در تأمین سلامت نقش دارند، زیرا در تمام کشورهای دنیا حتی در کشورهایی که دارای طب مدرن و پزشکی مولکولی در بالاترین حد هستند جایگاه طب جایگزین را پذیرفته‌ و قبول کرد‌ه‌اند که این طب در تأمین سلامت مردم نقش دارد. خوشبختانه در کشور ما نیز وزرات بهداشت جایگاه طب سنتی، فرآورده‌های سنتی و داروهای طبیعی را به رسمیت شناخته است و در حال حاضر نزدیک به هزار فرآورده مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده‌اند برای این‌که وارد بازار شوند و این علامت و نشانة به رسمیت شناخته شدن جایگاه آن و مورد حمایت قرار گرفتن آن‌ها است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب