امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11663 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدعلی فارسی اعلام کرد؛

پخش گنجینه های سینمای مستند از دهه 40 تا 60 از تلویزیون امری مثبت است/حضور تیم جدید در صداوسیما، ما را به آینده مستند امیدوار می کند

خبرایران: محمدعلی فارسی در آستانه برگزاری مراسم «میم مثل مستند» که قرار است در این مراسم از او تقدیر شود، درباره رویکردهای شبکه مستند اظهارنظر کرد.
پخش گنجینه های سینمای مستند از دهه 40 تا 60 از تلویزیون امری مثبت است/حضور تیم جدید در صداوسیما، ما را به آینده مستند امیدوار می کند

محمدعلی فارسی در گفتگو با روابط عمومی شبکه مستند سیما، درباره برگزاری مراسم «میم مثل مستند» و تقدیر از بزرگان عرصه مستند اظهار کرد: مستند بهترین مدیوم برای واسطه گری بین حاکمیت و مردم است. چرا در پخش شبکه های برون مرزی همچون پرس تی وی در خارج از مرزها اختلال ایجاد می کنند؟ آیا این شبکه ها سریال جذابی دارند؟ خیر آثار مستند حرف مردم را می زنند.

وی افزود: چنین تقدیری برای من ارزش زیادی دارد و تفاوت های بسیاری در مدیریت جدید تلویزیون با مدیریت قبلی وجود دارد. زمانی که شبکه مستند راه اندازی شد، ما خوشحال بودیم که شبکه ای داریم اما اتفاقی نیفتاد. ولی حضور تیم جدید اتفاقات خوبی را نوید می دهد.

این مستندساز پیشکسوت یادآور شد: آقای ضرغامی در دوره مدیریتش جلسات بسیاری با کارگردان های عرصه داستانی می گذاشت اما یک بار هم از مستندسازان دعوت نکرد و طی 10 سال حضورش مستندسازی به دفتر او راه پیدا نکرد. ما باید مستندهای خوب تولید کنیم و از موضوعات مهم کشور صرف نظر نکنیم. بهتر است مخاطب محصولات خودی را درباره اتفاقات مهم ببیند تا اینکه مسائل را به زبان دیگری که مورد پسند ما نیست، در شبکه های بیگانه دنبال کند.

فارسی تأکید کرد: در برخی اتفاقات مهم، شاهد این بودیم که تلویزیون هیچ واکنشی نشان نمی دهد اما همان واقعه به صورت زنده از شبکه ای چون سی ان ان روی آنتن می رفت. با گذشت این سالها، انقلاب اسلامی آنقدر محکم و ریشه دار است که ما از ارائه برخی مطالب واهمه نداشته باشیم.

وی پخش گنجینه های سینمای مستند از دهه 40 تا 60 از تلویزیون را امری مثبت تلقی و تصریح کرد: همه مستندسازان می دانند خطوط قرمز کجاست و چه اهدافی را باید دنبال کنند. آثاری که امروز ما می سازیم فردا به گنجینه تبدیل خواهد شد، همانطور که آثار ساخته شده در 40، 50 سال پیش اکنون گنجینه شناخته می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب