امروز: یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/08]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1194 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور؛

طرح احداث پنج فرودگاه جدید درحال اجراست/ هزینه سه هزار میلیارد ریالی برای نگهداری واجرای طرح های عمرانی فرودگاه ها

خبرایران : محمود رسولی نژاد مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت : پنج فرودگاه جدید در شهرهای مختلف دردست ساخت است که درمجموع پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این طرح های فرودگاهی 10 تا 40 درصد می باشد.
 طرح احداث پنج فرودگاه جدید درحال اجراست/ هزینه سه هزار میلیارد ریالی برای نگهداری واجرای طرح های عمرانی فرودگاه ها

به گزارش خبرایران ، «محمود رسولی نژاد» مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور روزسه شنبه درحاشیه مراسم اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد درجمع خبرنگاران افزود: فرودگاه های مدرس وگناباد در خراسان رضوی، فرودگاه ولیعصر بین دو شهر بروجرد وملایر، فرودگاه سقز و فرودگاه بخش خصوصی سلفچگان درقم ازجمله این طرح های فرودگاهی هستند.

وی در خصوص فرودگاه بروجرد نیز اظهارداشت: احداث این فرودگاه در بروجرد صرفه اقتصادی نداشت واکنون این طرح در سه راهی بروجرد ملایر و به منظور استفاده مردم این شهرها به نام فرودگاه ولیعصر(عج) در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ازمجموع 54 فرودگاه کشور تنها چهار فرودگاه درآمدزا هستند ، گفت : سه هزار میلیارد ریال سالانه به منظور نگهداری واجرای طرح های عمرانی در فرودگاه های کشور هزینه می شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که شرکت فرودگاه های کشور سه هزار و 500 میلیارد ریال از بخش های مختلف طلب معوق دارد که با همکاری وزیر راه و شهرسازی مقرر شده این میزان تقسیط و بازپرداخت شود.

رسولی نژاد درخصوص تاخیر دربرخی پروازهای عتبات عالیات با عذرخواهی از زایران، گفت: این تاخیرها هیچگونه ارتباطی به تحریم شرکت های هواپیمایی ندارد و تنها به دلیل رعایت نکات ایمنی است.

وی اضافه کرد: طرح توسعه درتمامی فرودگاه ها کشور ازجمله مشهد، شیراز، زاهدان و کرمان در دست اقدام است که اجرای این طرح ها به منظور ارتقای همه جانبه ایمنی در فرودگاه های کشور است.

طرح توسعه فرودگاه خرم آباد به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیکر با اعتبار 510 میلیارد ریال اجرایی شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب