امروز: شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ [2025/04/12]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12543 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر اخباری خبرداد؛

مهارت و کارآفرینی اساسی‌ترین هدف دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشوراست/کارگاه‌های دانشگاه در ۵ منطقه و۳۱ استان و در سطح ۴۲ هزار نفر مدرس انجام و اجرایی می‌شود

خبرایران: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: مرکز آموزش عالی تربیت مدرس از اوایل امسال در دانشگاه جامع راه اندازی شده که هدف آن توانمندسازی و ارتقای مدرسان دانشگاه است .
مهارت و کارآفرینی اساسی‌ترین هدف دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشوراست/کارگاه‌های دانشگاه در ۵ منطقه و۳۱ استان و در سطح ۴۲ هزار نفر مدرس انجام و اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرایران،‌ نشست خبری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت جامع علمی کاربردی منابع آب درعرصه‌های منابع طبیعی و محیط ‌زیست، با هدف توانمند سازی مدرسان دروس تخصصی با رویکرد بهینه سازی مدیریت در مصرف آب، توسط مرکز آموزش عالی تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی، صبح امروز سه شنبه ۱۹ آبان ماه ۹۴، با حضور پروفسور «کلاس تئوزیلند» پژوهشگر دانشگاه ETH سوئیس، دکتر «محمد اخباری» رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور و اصحاب رسانه برگزار  در محل ساختمان اصلی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشورو دراین نشست خبری «دکتر محمد اخباری» رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشوراظهارداشت: اساسی‌ترین هدف این دانشگاه مهارت و کارآفرینی است که تلاش می‌کند بتواند با روش‌های روز دنیا از نظر آموزش علمی کاربردی و مسائلی که در سطح جامعه است آشنایی یابد که در همین راستا کارگاه آموزشی منابع آب را برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشورتصریح کرد: فیلم برگزاری این کارگاه برای ۴۰ هزار نفر از مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی برای واحدهای استانی ارسال می‌شود و حتی تلاش داریم کارگاه‌های آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس در چند استان ارائه شود و در همین راستا برنامه‌های دیگری در زمینه ارتقای سطح مهارتی و بازآموزی مدرسان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست بحث بسیار مهمی است و بیش از ۳هزار و ۶۰۰ تفاهم‌نامه در دنیا پیرامون مسائل زیست محیطی معقد شده است و در کشور ما نیز محیط زیست بحث مهم است و مدرسان دانشگاه باید در راستای ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب و حفظ محیط زیست آموزش لازم را به دانشجویان ارائه کند.

دکتراخباری عنوان داشت: پرفسور زیلند مطالعات زیادی را در سطح بین المللی انجام داده و آشنایی زیادی با مسائل زیست محیطی دارد این کارگاه امروز بنا بود با حضور مدرسین برگزار شود ولی به دلیل آنکه ما نمی‌توانیم همه ۴۰ هزار نفر مدرس دانشگاه جامع را برای این کارگاه دعوت کنیم لذا این جلسه ضبط و به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: مرکز آموزش عالی تربیت مدرس از اوایل امسال در دانشگاه جامع راه اندازی شده که هدف آن توانمندسازی و ارتقای مدرسان دانشگاه است و در همین راستا این کارگاه برگزار شده و تمامی کارگاه‌های دانشگاه از اواخر آبان و اوایل آذر ماه در ۵ منطقه و۳۱ استان و در سطح ۴۲ هزار نفر مدرس انجام و اجرایی می‌شود.

در ادامه این نشست خبری  پروفسور «کلاس تئوزیلند» پژوهشگر دانشگاه ETH سوئیس در خصوص چگونگی شکل ‌گیری دانشگاه نسل سوم در کشور سوئیس اظهارداشت: از سال ۱۹۸۰ این احساس در سطح جامعه مطرح شد که باید در تأمین نیاز جامعه صنعت و معدن اقداماتی صورت گیرد.

پژوهشگر دانشگاه ETH سوئیس تاکید کرد: اقدامات دانشگاه زوریخ آموزش آکادمیک بود که جوابگوی نیاز فناوری جامعه نبود به همین دلیل سعی شد جنبه‌های آکادمیک به شکل علمی کاربردی تبدیل شود و با اتحادیه اروپا نیز هماهنگ شدیم که به سمتی برویم تا مشکلات جامعه رفع شود که این کار از ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم است و از این طریق دانشگاه‌های علمی کاربردی سوئیس نیز به موازات دانشکده‌هایی در علوم نظری پیشرفت کردند.

 وی عنوان داشت: البته مدارس عالی تکنیک‌ها مانند مدرسه عالی چوب نیز در راستای توسعه دانشگاه‌های نسل سوم راه‌اندازی شد.

بنابراین گزارش، کارگاه آموزشی مدیریت جامع علمی کاربردی منابع آب درعرصه‌های منابع طبیعی و محیط ‌زیست، با هدف توانمند سازی مدرسان دروس تخصصی با رویکرد بهینه سازی مدیریت در مصرف آب، توسط مرکز آموزش عالی تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب