امروز: سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ [2025/04/08]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12686 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در روز اول گردهمایی بازاریابی جهانی در تهران مطرح شد:

تضمین بقای سازمان، دلیل حضور روابط عمومی در کنار بازاریابی

خبرایران: گردهمایی بازاریابی جهانی با حضور مدیران عالی‌رتبه و مجرب بین‌المللی امروز شنبه ۳۰ آبان‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به ‌کار کرد.
تضمین بقای سازمان، دلیل حضور روابط عمومی در کنار بازاریابی

گردهمایی بازاریابی جهانی با حضور مدیران عالی‌رتبه و مجرب بین‌المللی روز شنبه ۳۰ آبان‌ماه 1394 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به ‌کار کرد. این گردهمایی که از مهم‌ترین رخدادهای بازاریابی در دنیا به ‌شمار می‌رود، با سخنرانی مدیران شرکت‌هایی همچون پی‌اند‌جی، لگو و ... برگزار شد.

آرش وفاداری، مدیرعامل شرکت ماناپیام و اولین سخنران گردهمایی بازاریابی جهانی، با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های منحصربه‌فرد ارتباطات در ایران گفت: «یک سازمان پیام‌­های متفاوتی را به انواع مخاطبان خود صادر می­‌کند که یکی از اصول اولیه ارتباطات، ارسال پیام درست به مخاطب درست است و این کار باید به صورت مستمر صورت گیرد.»

وی بیان کرد: «ارتباط با رسانه­‌ها، صنوف، قانونگذاران، سهامداران و حتی ارتباطات داخلی یک سازمان نیازمند یک برنامه استراتژیک است که توسط روابط عمومی صورت می‌­گیرد. مجموعه فعالیت­‌های روابط عمومی برای حفظ و بقای سازمان بسیار مهم است و به همین دلیل است که امروزه روابط عمومی در کنار مارکتینگ جایگاه مهمی دارد.»

وفاداری با اشاره به اهمیت ارتباطات منسجم و استراتژیک در شرایط کنونی ایران گفت: «ما در شرایط ویژه و مهمی قرار داریم. بخش خصوصی در حال رشد و پیشروی است و رقابت بیشتر شده است. در چنین شرایطی باید خودمان را به رعایت اصول روابط‌عمومی و استانداردهای جهانی نزدیک کنیم. البته این موضوع مهم را نیز باید در نظر بگیریم که این اتفاق باید با شناخت مخاطب ایرانی و توجه به ویژگی‌­ها و شرایط کشورمان رخ دهد؛ امری که به موفقیت و اثرگذاری کمپین‌­ها و برنامه‌­های بازاریابی و روابط عمومی منجر خواهد شد.»

یکی دیگر از سخنرانان این گردهمایی، لارس زیلبربائر، مدیر رسانه‌های اجتماعی گروه لگو بود. او در سخنرانی خود درباره چگونگی برقراری ارتباطی مؤثر با مشتریان اظهار داشت: «وقتی فرزندان ما به دنیا می­‌آیند بیشتر آنها از خلاقیت برخوردارند­­، اما متاسفانه تعداد محدودی این خلاقیت را تا بزرگسالی برای خود حفظ می‌­کنند. ما در لگو تلاش کردیم با محصولی که شاید ایده آن ابتدایی بوده است، خلاقیت را تا مرحله بزرگسالان استمرار بخشیم تا بتوانیم افرادی مستعد برای جامعه آموزش دهیم.»

وی درباره استمرار تولید و ماندگاری محصول خود در بازار گفت: «امروز با گسترش شبکه­‌های اجتماعی، ما خودمان را تنها به محصول متمرکز نکرده‌­ایم، بلکه برای معرفی آنها از رسانه‌­های مختلف استفاده می‌­کنیم تا بتوانیم این محصولات را در جامعه نهادینه کنیم؛چراکه قدرت رسانه، قدرتی بلامنازع است و باید متوجه باشیم که امروزه از رسانه‌­های اجتماعی برای بازاریابی و خلق تقاضا استفاده می‌شود.»

ساخت دارایی برند با ساختن چارچوب صحیح برند، نقش و تأثیر احساسات در بازاریابی، تأثیر جایگاه‌سازی از طریق پیام‌رسانی و تنظیم کانال‌های ارتباطی، چگونگی ارتباطات منسجم و جذب سرمایه‌های داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی از محورهای سخنرانی‌های روز اول گردهمایی بازاریابی جهانی بود.

لازم به ذکر است که گردهمایی بازاریابی جهانی توسط شرکت

پی‌ورلد «Pworld» با همکاری شرکت ماناپیام در روزهای ۳۰ آبان و اول آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب