خبرایران: مدیرعامل بانک سپه گفت: اساس رقابت بین بانکها نیز باید مبنی بر ارائه خدمات مطلوب، سریع و با کیفیت باشد و نه صرفاً افزایش نرخ سپردهها که موجب افزایش هزینه عملیاتی بانک که مانعی برای سرمایهگذاری های مولد در اقتصاد است.
به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در مراسم رونمایی از باشگاه پذیرندگان بانک سپه با اشاره به اهمیت بازاریابی در بانک سپه اظهار داشت: در دنیای رقابتی امروز بنگاههای اقتصادی بدون بازاریابی قوی و حرفهای نمیتوانند موفق عمل کنند.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه موضوع بازاریابی از ضرورت گذشته و به فعالیت اصلی بانک تبدیل شده است، گفت: باید همه واحدها از طریق طراحی سامانهها، سیستمها، فرایندهای کاری و صدور بخشنامه ها و دستورالعملها به تکمیل زنجیره بازاریابی بانک کمک کرده و با انتقال بازخورد تصمیم ها، موجبات اصلاح و پویایی مستمر این زنجیره را فراهم آورند.
چقازردی افزود: بازاریابی به عنوان موتور محرک بانک بوده و حلقه های آن در بانک به واسطه رعایت اصول لازم در انتخاب افراد جهت فعالیت در این حوزه شکل گرفته است. لازمه موفقیت در این مسیر همکاری کلیه واحدهای بانک با فعالان در بخش بازاریابی است.
وی با بیان اینکه عملکرد و کارنامه اداره کل بازاریابی متناسب با زمان فعالیتاش بیشتر از انتظارات بوده است، افزود: این اداره کل به واسطه حمایتهای اعضای هیأت مدیره به ویژه (مدیرعامل سابق بانک)، داشتن همکارانی با دانش، علاقمند و تحصیلات مرتبط با بازاریابی و همچنین مدیریت پرتلاش و پیگیری های رئیس این اداره کل، توانست بخشی از توانمندی های بانک را به مشتریان بشناساند.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه توجه به امور بازاریابی در بانک بزرگ سپه باید با جدیت بیشتری دنبال شود، تصریح کرد: رعایت بازاریابی امروز فراتر از ضرورت بوده و باید ضمن رصد و مدیریت تهدیدات، از فرصت ها در جهت توسعه و پیشرفت بانک استفاده کنیم.
رئیس هیأت مدیره بانک اظهار داشت: بانک سپه در برخی حوزهها با تکیه بر تجربه و توان نیروی انسانی، درک صحیح موقعیت ها، مشارکت درون سازمانی، در عرصه محصولات و خدمات جدید جزو بانکهای موفق می باشد.
* تأسیس 500 شعبه در یک دهه
وی ضمن اشاره به افزایش رقابت در مورد ایجاد شعب جدید در بین بانکهای دولتی طی دهه 70 یادآور شد: به دلیل سودآوری صنعت بانکداری و توسعه فعالیتهای بانکها، شعب بانکهای کشور در دهه 70 افزایش چشمگیری یافت. تعداد شعب بانک سپه تا اوایل دهه 70 کمتر از 900 شعبه بود. اما تحت تأثیر شرایط بازار پول و توسعه فعالیتها، بیش از 500 شعبه جدید تأسیس شد.
چقازردی گفت: در حال حاضر بروز رسانی شعب و مجهز نمودن آنها برای ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان، حذف و ادغام شعب ناکارآمد و بهینه سازی ساختار شعب جزو برنامه های اصلی بانک است.
چقازردی ضمن تأکید بر توسعه سیستمهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، افزود: برای پاسخگویی به موقع به نیازهای مشتریان باید در راه اندازی سیستم ها، طرح ها و محصولات جدید، بیش از گذشته تلاش کرد و اساس رقابت بین بانکها نیز باید مبنی بر ارائه خدمات مطلوب، سریع و با کیفیت باشد و نه صرفاً افزایش نرخ سپردهها که موجب افزایش هزینه عملیاتی بانک که مانعی برای سرمایهگذاری های مولد در اقتصاد است.
* 190 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی فعال داریم
وی ادامه داد: طی سالهای اخیر بانک سپه با تکیه بر نیروی انسانی مجرب، بسیاری از فاصله ها را جبران کرد و ما هم اکنون نزدیک به 190 هزار پایانه های فروشگاهی فعال در کشور داریم و در زمینه ایجاد سامانه ها و سیستم های جدید گامهای مؤثری برداشته ایم.