امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۳:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل رایتل خبر داد؛

اپراتور سوم یک میلیون و 500 هزار مشترک دارد

مجید صدری مدیرعامل رایتل گفت: تعداد مشترکان فعلی اپراتور سوم یک میلیون و 500 هزار مشترک است و این عددی است که شبکه را به ما تحویل داده‌اند.
اپراتور سوم یک میلیون و 500 هزار مشترک  دارد

 به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری خبر ایران؛، مجید صدری مدیرعامل رایتل در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هزارمین سایت رایتل راه‌اندازی شده و تا پایان سال 3600 سایت راه‌اندازی خواهد شد و هم‌اکنون رایتل در 135 شهر فعال است و تا پایان سال 5 میلیون مشترک جذب خواهد کرد. ازطرفی هم‌اکنون میانگین پوشش شهری رایتل در حد استاندارد و تعهدات پروانه است که در مناطقی پوشش ضعیف‌تر و در مناطقی قوی‌تر است، البته ایرادهایی نیز به کیفیت شبکه وارد است.

صدری افزود: تهران 40 درصد مصرف دیتای کشور را به خود اختصاص داده و در برنامه داریم که حداکثر در 2 ماه آینده، استان تهران به عمق 300 کیلومتر را در مرکز و جاده‌های منتهی به تهران کامل کنیم.

مدیرعامل رایتل گفت: 100 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و از حق بیمه 37 میلیون نفر از مردم ایران است که حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و این موضوع تعهد شرکت را سخت می‌کند.

صدری با اشاره به مشکلات رایتل در مسیر توسعه، گفت: در ترخیص کالا در گمرک، تحریم و وندورهای (تعمیر کننده تجهیزات) خارجی مشکلاتی داریم و تمرکز ما برای رشد شرکت رایتل تکیه بر سرویس‌های ارزش افزوده  از جمله موبایل، آموزش و سلامت الکترونیک است. زیرا با حضور دو اپراتور دیگر، رساندن تعداد مشترکان مکالمه (VOICE) رایتل به همراه اول و ایرانسل سخت است. بخشی از کار اصلی ما سرویس‌های فروش سازمانی است.

مدیرعامل رایتل در خصوص پیوست فرهنگی رایتل و قطعی سرویس تماس تصویری در نتیجه نبود این پیوست گفت: از اردیبهشت 92، سرویس تماس تصویری قطع است. پیوست فرهنگی تقریباً نهایی شده اما واقعیت این است که شاید به درستی نتوانسته‌ایم از آن دفاع کنیم، اما با حضور آقایان انتظاری و واعظی امیدواریم بتوانیم با برطرف کردن حساسیت‌ها مشکل را حل کنیم.

وی تعداد مشترکان فعلی اپراتور سوم را یک میلیون  و 500 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: با شرمندگی این عددی است که شبکه را به ما تحویل داده‌اند و قیمت مکالمه رایتل با دو اپراتور دیگر تفاوت زیادی ندارد، حتی گاهی از آنها کمتر است، اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی جا افتاده که رایتل گران است.

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه همچنین از درخواست اخذ مجوز وای‌فای از رگولاتوری خبر داد و گفت: معتقدیم پروانه وای‌فای مکمل نسل 3 است.

وی در پاسخ به این انتقاد که شرکت‌های PAP (ارائه دهنده ADSL) مجوز وای فای دارند، برای این کار رایتل می‌تواند از همکاری PAP‌ها استفاده کند، گفت: آمادگی داریم تا در صورت علاقمندی PAPها از توان این شرکت‌ها استفاده کنیم.

صدری در پاسخ به سؤالی در خصوص استفاده از توان داخلی و نیروی متخصص داخلی در اپراتور سوم گفت: یکی از وجه تمایز رایتل با دو اپراتور دیگر این است که تمام پرسنل رایتل ایرانی هستند و حداکثر استفاده را از توان داخل داشته و خواهیم داشت و راتیل رومینگ بین‌الملل ندارد اما تا یک ماه آینده این سرویس برقرار خواهد شد.

وی همچنین از مذاکره با همراه اول و ایرانسل برای برقراری رومینگ داخلی خبر داد و گفت: علاوه بر اینترکانکشن (ارتباط میان دو اپراتور) به دنبال برقراری رومینگ داخلی با اپراتورها نیز هستیم.

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: دوره انحصار رایتل تا شهریور 93 به پایان می‌رسد، اما با توجه به اینکه از اردیبهشت ماه ارتباط تصویری قطع شده و وجه تمایز خدمات نسل 3 با نسل قدیم در این مدت حذف شده، رسماً اعتراض کرده‌ایم و شدیداً پیگیر هستیم و بنای رایتل برای توسعه، استفاده از سایت‌شیرینگ یعنی سایت‌های مشترک اپراتورها است و با شرکت ارتباط مشترک شهر هیچ مشکلی نداریم.

وی همچنین در خصوص ممنوعیت ارائه توأمان خدمات اپراتورها در یک دفتر پیشخوان از سوی همراه اول گفت: رگولاتوری اعلام کرده این اقدام خلاف قانون است و آن را از طریق رگولاتوری پیگیری می‌کنیم.

صدری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه استفاده از سیم‌کارت‌های نسل 3 رایتل در بسیاری از گوشی‌ها ممکن نیست، آیا در پروانه صحبتی از الزام به پشتیبانی از نسل دو نشده، گفت: با دو سه شرکت مذاکره کرده‌ایم تا بحث باندلینگ (عرضه سیم‌کارت به همراه گوشی) را داشته باشیم تا مشکل گوشی برای استفاده از نسل 3 حل شود، هم‌اکنون گوشی‌ای که قابلیت پشتیبانی از نسل سه را داشته باشد حداقل 200 هزار تومان قیمت دارد.

صدری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون جریمه‌ای از سوی رگولاتوری برای تاخیرها به رایتل اعلام شده، گفت: رگولاتوری یک وظیفه‌ای دارد که طبق آن در حال انجام کار خود است و ما نیز برای حق قانونی خود دفاعیات را مطرح کنیم و بر سر مبلغ به توافق نرسیده‌ایم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب