امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15730 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیدمرتضی موسویان اعلام کرد؛

همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی به دنبال ساماندهی تولیدات در فضای مجازی است/ معرفی فرصت‌ها و تهدیدها‌ی رسانه‌‌های جمعی درهمایش

خبرایران:رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت‌پذیری عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت نخبگان و مجامع علمی و.. در 2 بخش علمی پژوهشی و ترویجی کاربردی برگزار خواهد شد.
همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی به دنبال ساماندهی تولیدات در فضای مجازی است/ معرفی فرصت‌ها و تهدیدها‌ی رسانه‌‌های جمعی درهمایش

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی» صبح امروز31 تیرماه 1395  با حضور «سیدمرتضی موسویان» رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدصادق افراسیابی» دبیر همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی ، «سیدتقی کمالی» دبیرعلمی همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی و اصحاب رسانه در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارو دراین نشست خبری «سیدمرتضی موسویان» رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: نخستین همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت‌پذیری عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسئول و افراد آگاه در امر توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در 2 بخش علمی  پژوهشی و ترویجی کاربردی برگزار خواهد شد.

موسویان با اشاره به بخش علمی پژوهشی و ارائه نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی‌ها خاطرنشان کرد: در مرحله اول چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده در ۲۵۰ تا ۳۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، مقاله اصلی در قالب علمی پژوهشی در ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کلمه نگاشته می‌شود.

وی با اشاره به بخش ترویجی کاربردی گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب تصریح کرد: در مرحله اول چکیده گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب مشارکت‌کنندگان در ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب در قالب مقاله علمی تخصصی در سه هزار تا شش هزار کلمه نگاشته می‌شود.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مقالات برتر ضمن ارائه در پانل‌های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن در نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی منتشر خواهد شد و گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر در کارگاه‌های تخصصی همایش ارائه شده و به فراخور موضوع به نهادها و سازمان‌های سیاستگذار و حامی معرفی شده و در نشریات علمی تخصصی معرفی خواهد شد.

وی عنوان داشت: ارتقای حس مسئولیت‌پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه‌ای به شکل بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛ معرفی فرصت‌ها و تهدیدها‌ی رسانه‌‌های جمعی، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای از طریق آگاهی‌بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و مخاطرات، ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت‌های عمومی در زمینه استفاده از رسانه‌های جمعی، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای از اهداف این همایش به شمار می‌رود.

موسویان افزود:علاقمندان برای ارسال آثار می‌توانند مقالات و گزارش‌های خود را از طریق نشانی آدرس پست الکترونیک همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه دائمی همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتی مراجعه کنند.

وی یادآورشد:زمان ارسال چکیده مقالات ۱۵ تیرماه و زمان ارسال اصل مقالات ۱۵ شهریورماه خواهد بود و جشنواره دائمی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی از دل همایش به صورت سالانه برگزار خواهد شد و این جشنواره به نوعی به دنبال ساماندهی تولیدات در فضای مجازی است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درپایان گفت: زیرساخت‌های همایش آماده شده است و کلید آغاز به کار را شهریورماه خواهیم زد و در طبقه همکف مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به زودی استودیویی را آماده خواهیم کرد تا این امکانات در اختیار فعالان قرار بگیرد و بتوانند در آن فعالیت کنند.

 

افراسیابی: در همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی به دنبال اقدامات شعاری نیستم  

محمدصادق افراسیابی دبیر همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: دبیرخانه دائمی همایش در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارتخانه مستقر شده است. همچنین در این همایش به دنبال اقدامات شعاری نیستم بلکه سعی داریم به فعالیت‌ها جامه عمل بپوشانیم تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

دبیر همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی ابرازداشت:تاکنون پنج نشست تخصصی در حوزه سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی از جنس سیاست‌گذاری برگزار شده و خروجی آن اسناد راهبردی است و هر ماه تلاش این است تا از کتاب و نرم‌افزارهایی در حوزه ارتقای سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی رونمایی شود که در ماه خرداد این اتفاق رخ داد و در تیرماه هم چنین اتفاقی را رقم خواهیم زد.

 

کمالی: همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در مراکز علمی دانشگاهی برگزار خواهد شد

سیدتقی کمالی دبیرعلمی همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی نیز دراین نشست خبری اظهارداشت: همایش سه روز در تهران و در مراکز علمی دانشگاهی برگزار خواهد شد و در این همایش شاهد برگزاری کارگاه‌هایی با محورهایی همچون سواد رسانه‌ای، امنیت اطلاعات، حریم خصوصی و توانمندسازی خواهیم بود و در این همایش قرار است از رهیافت‌های علمی، پژوهشی به کاربست برسیم و این فعالیت‌های به اقدام و عمل منتج شود.

 

بنابراین گزارش،همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت پذیری عمومی در حوزه سواد رسانه ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمان های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه ی سواد رسانه ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی – کاربردی برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب