امروز: پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18051 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی مترو تهران معرفی شد

خبرایران : طی حکمی رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی مترو تهران منصوب شد.
رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی مترو تهران معرفی شد

به گزارش خبرایران از مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران وحومه، ظهر امروز مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی مترو با حضور دکتر محمد احمدی بافنده مدیرعامل، یحیی‌پور معاون منابع انسانی شرکت بهره برداری و پورموسوی مشاور شهردار و رییس موسسه آموزش علمی کاربردی شهرداری تهران در ساختمان این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم احمدی بافنده با بیان اینکه در کشور هیچ نهاد خدماتی به اندازه مترو تهران پیچیده و گران نیست گفت: متوسط هزینه تجهیز هر ایستگاه مترو ۱۵۰ میلیارد تومان است و به همین دلیل نیروهایی که در این سیستم به کار گرفته می‌شوند باید از افرادی باشند که در زمینه مربوط به فعالیت خود آموزش‌های لازم را دیده باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه با اشاره به اختصاص ساختمانی مجزا به دانشگاه مترو و ارائه تجهیزات به این دانشگاه افزود: قصد داریم با ایجاد هیئت علمی کارآزموده و متخصص، دانشگاه علمی کاربردی مترو را به دانشگاه پلی تکنیک تبدیل کنیم.

به گفته احمدی بافنده ۱۲ کلانشهر ایران در آستانه استفاده از مترو هستند و ما باید بتوانیم در متروی پایتخت نیروهای انسانی متخصصی برای این امر را تربیت کنیم تا برای ارسال معلومات خود به متروی دیگر شهر‌ها با مشکلی مواجه نباشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر لزوم صدور دانش علمی متخصصان ایرانی به خارج از کشور تصریح کرد: ما می‌توانیم برند علمی خوبی برای کشورهای دیگر باشیم و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا پیش قراول صنعت مترو در خاور میانه باشیم.

در ادامه جلسه رییس موسسه آموزش علمی کاربردی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۹ مرکز علمی کاربردی شهرداری تهران با بیش از ۷ هزار دانشجو وجود دارد گفت: هرکسی بخواهد در حوزه خدمات شهری خدمت کند باید آموزش‌های لازم را ببیند زیرا امور خدماتی شهرداری حوزه‌های خاصی است و تنها با تدریس آکادمیک نمی‌توان به افراد آن را آموزش داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مراکز علمی کاربردی شهرداری به دنبال اساتیدی هستیم که تجربه کار در شهرداری را دارند تا کار را به دست کاردان بسپاریم.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه به گفته دکتر قالیباف؛ مترو، آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران باید به مراکز بین المللی تبدیل شوند افزود: تا کنون مترو تهران به دانشجویان خود خدمات علمی بسیار خوبی ارائه داده است و از امروز باید بر سطح این اطلاعات بیفزاید تا با دانش روز بین المللی مطابقت داشته باشد.

به گفته موسوی‌پور تاکید شهرداری بر آموزش‌های ضمن خدمت و پودمانی است و مترو تهران در این راستا پیشتاز سایر سازمان بوده است.

در پایان این مراسم حامد نامی به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مترو تهران معرفی و از تلاش‌های سرپرست و ریاست پیشین این دانشگاه تقدیر شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب