خبرایران:شرکت رضوانی، یکی از شرکتهای خودروسازی جدید در آمریکا، با معرفی جدیدترین ابرخودروی خود با نام بیست آلفا (Beast alpha) توجه همگان را به خود جلب کرد. در این خودرو از اولین نمونه مدل جدید دربهای سایدویندر (sidewinder) رونمایی شده است.
به گزارش خبرایران،امروزه در اتاق هر پسری یک پوستر بزرگ رنگی از ابرخودروها می توان پیدا کرد. ابرخودروهای برند فراری، لامبورگینی و بوگاتی به تصور این پسرها از حرکت پرسرعت و آزادانه کمک می کنند. اما یک بازیکن جدید به این میدان آمده که رویاهای آنها را بیش از گذشته تقویت می کند؛ رضوانی از ابرخودروی خود با نام بیست آلفا رونمایی کرده است.
از زمانی که شرکت ایرانی- آمریکایی رضوانی اولین خودروی بیست (Beast) را به بازار عرضه کرد، حدودا دو سال می گذرد. این خودرو که ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد، از یک موتور ۲٫۴ لیتری هوندا و یک شاسی تشکیل شده است. این خودرو دارای بدنه ای براق است که از فیبر کربن ۱۰۰ درصد ساخته شده و وزن فوق العاده سبکی به آن داده است. این خودرو فقط ۱۵۰۰ پوند (تقریبا ۶۸۰ کیلوگرم) وزن دارد. خودروی بیست آلفا که دو صندلی دارد، فقط در مدت ۲٫۹ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل بر ساعت می رسد. تغییرات دیگری که در این مدل ایجاد شده، استفاده از سوپرشارژر و توربوشارژر است که می تواند خودرو را در مدت ۲٫۷ ثانیه از صفر به شصت برساند. این قابلیت باعث شده بیست آلفا همتراز با سایر ابرخودروها یا حتی بهتر از آنها باشد.
بیست آلفا مدل جدید درب های سایدویندر را به نمایش می گذارد
در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، شرکت رضوانی بیست آلفا را به نمایش گذاشت. این خودرو به موتور هوندا K24 مجهز بوده که ۵۰۰ اسب بخار به آن قدرت می بخشد. صفر تا ۶۰ آن در مدت ۳٫۲ ثانیه و با استفاده از گیربکس اتوماتیک ترتیبی به دست می آید. حداکثر سرعت این ابرخودرو ۱۷۵ مایل بر ساعت است. موتور هوندای قدرتمند آن، دلیل اصلی نصب پوسترهای این خودرو بر دیوار اتاق پسرها نیست؛ بلکه دربهای آن جذابیت فوق العاده ای به آن بخشیده است. مردم همیشه از دیدن دربهای لامبورگینی که هنگام باز شدن نوسان می کنند، یا دربهای “بال مرغی” تسلا که به سبک دیلورن DMC-12 دهه هشتاد طراحی شده، شگفت زده می شوند. طراحی این دربهای غیرمعمول، شخصیت ویژه ای به خودرو می دهد و در حال حاضر بخش بزرگی از جهان ابرخودروها را به خود اختصاص داده است. رضوانی اولین دربهای “سایدویندر” را به نمایش می گذارد که به سمت خارج و جلوی ماشین باز می شوند؛ چیزی که جهان خودرو پیش از این به خود ندیده بود. مسلما هر گاه به این خودرو سوار شده یا از آن پیاده شوید، جذابیت دربهای آن شما را مبهوت می کند.
یک موتور قدرتمند، بدنه ی براق و بسیار سبک از جنس فیبر کربن، و دربهای سایدویندر غیرمعمول، ویژگی هایی هستند که این خودرو را در رده ابرخودروها قرار داده اند. اما وقتی این خودرو وارد رقابت با سایر برندهای شناخته شده ای می شود که بارها و بارها خود را ثابت کرده اند، باید گفت که این ویژگی ها برای رقابت کافی نیست. قدرت ۵۰۰ اسب بخار، چیزی بیشتر از حد کفایت است، اما ابرخودروهایی مانند لامبورگینی اوراکان، مک لارن ۶۵۰s و پورشه ۹۱۸ اسپایدر، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارند. حداکثر سرعت این خودروها بیش از ۲۰۰ مایل بر ساعت است.
شرکت رضوانی فناوری خود را از سایر خودروسازان به ودیعه گرفته است
بر خلاف رضوانی که فناوری موتورهای هوندا را به کار بسته و فقط برخی تغییرات جزئی در آن ایجاد نموده، تقریبا همه ابرخودروهای دیگر موتورهای ساخت شرکت خودشان را به رخ می کشند. از طرف دیگر، این شرکت از خودش شاسی ندارد و از شاسی های آریل اتم یا لوتوس استفاده می کند. شرکت رضوانی کمی هم از اختلال شخصیتی رنج می برد! چرا که وقتی کاپوت خودروهای ساخت این شرکت آمریکایی را بالا می زنید تا موتور آن را ببینید، همه نوشته ها به زبان ژاپنی هستند. با این حال، بیست آلفا ۲۰۱۸ رضوانی یک ماشین چشم گیر است که می تواند با سرعتهای فوق العاده بالا حرکت کند. مسلما رانندگی با این خودرو برای گردش آخر هفته ها در گوشه و کنار شهر تجربه جالبی خواهد بود.