امروز: جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/22]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18836 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی دیواندری مطرح کرد؛

راهکار رقابت پذیری در تولید، نوآوری در کسب و کار است/ علت موفقیت برخی از شرکت های بزرگ تولیدی در دنیا کاهش زمان طراحی تا تولید است/ بسیاری ازمحصولات قدیمی دیگر دربازار جذب نمی شوند

خبرایران:رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: علمای مدیریت استراتژیک نه تنها اعتقاد دارند که آینده قابل پیش بینی نیست بلکه حتی می گویند نمی توان تحلیل درستی از گذشته داشت.
راهکار رقابت پذیری در تولید، نوآوری در کسب و کار است/ علت موفقیت برخی از شرکت های بزرگ تولیدی در دنیا کاهش زمان طراحی تا تولید است/ بسیاری ازمحصولات قدیمی دیگر دربازار جذب نمی شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک صبح امروز 16 آذرماه 1395 با حضور«محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت،«علی دیواندری» رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه مدیریت و اصحاب رسانه در محل تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران آغازشد.

بنابراین گزارش دراین کنفرانس«علی دیواندری» رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی درخصوص مشکلات در تجارت و بازرگانی اظهارداشت:بهترین راه حل برای مساله رقابت پذیری در تولید و خدمات ایران نوآوری در مدل های کسب و کار است و امروزه رقابت پذیری وارد پاردایم جدید شده و معیارهای قدیمی جای خود را به بحث های جدید دادند.

دیواندری تصریح کرد: بسیاری ازمحصولات قدیمی دیگر دربازار جذب نمی شوند،ضمن اینکه راهکارهای سنتی نیز دیگر توان پاسخگویی به شرایط جدید را ندارند و در صورتی که درک درستی از شرایط نداشته باشیم، ضربه می خوریم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: در نگرش بخش های اقتصادی همچنان در مدلهای کسب و کار مشکلات اساسی داریم و این موضوع باعث بروز مشکلاتی در تجارت و بازرگانی می شود و امروزه فضای کسب و کارها در دنیا فعال و پویاست؛ علمای مدیریت استراتژیک نه تنها اعتقاد دارند که آینده قابل پیش بینی نیست بلکه حتی می گویند نمی توان تحلیل درستی از گذشته داشت.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد؛ کسانی که علم مدیریت استراتژیک را دنبال می کنند بر رویکردهای شناختی، رفتاری، نیروی انسانی و مسائل فرهنگی تاکید دارند و زمانی اعتقاد بر این بود که وقتی محصول از خط تولید خارج شد، کهنه است اما امروز مدیران علم استراتژیک می گویند وقتی محصول از تحقیق و توسعه عبور کرد، کهنه شده است.

وی عنوان داشت: علت موفقیت برخی از شرکت های بزرگ تولیدی در دنیا کاهش زمان طراحی تا تولید است و جهانی شدن رقابت ها، تغییرات سریع تکنولوژی، افزایش اقدامات تخاصمی رقبا و مسائلی از این دست باعث شده تا وارد پارادایم جدیدی از رقابت ها شویم و این موضوع بر بی ثبات شدن بنگاه ها تاثیرگذار بوده است.

وی در پایان گفت: برای بازآفرینی مدل کسب و کارها باید چابک سازی، دسترسی به منابع و پیاده سازی موفق بازآفرینی در دستور کار قرار بگیرد.

بنابراین گزارش،چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک دارای ۳ پنل تخصصی نفت ، خودرو و بانکی است که در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر ماه با حضور صاحب نظران و مدیران ارشد برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب