امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19240 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ارتقاء خدمات مهرآباد در ارزیابی ASQ

خبرایران:در دورسوم ارزیابی خدمات فرودگاه بین المللی مهرآباد با دپارتمان ASQ ،‌مهرآباد پیشرفت قابل توجهی داشته است .
ارتقاء خدمات مهرآباد در ارزیابی ASQ

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد: سازمانهای مختلفی که در پی دستیابی به موقعیت بهتر ومزایای منحصر به فرد در بازار رقابت جهانی هستند به اهمیت ارائه خدمات فراتر از انتظار مشتریان وجلب رضایت آنان آگاهی دارند .این سازمانها برای کنترل وافزایش کیفیت خدمات ، به صورت مستمر خدمات خود را ارزیابی می کنند وبا شناسائی دلایل وریشه های کمبود کیفیت خدمات برای بهبود آن اقدامهای مناسبی انجام می دهند .

به همین منظور طرح ارزیابی سطح کیفیت خدمات فرودگاهی از دیدگاه مسافران، منطبق با دستورالعمل‌های اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌‌ها (ACI) و دپارتمان ASQ در فرودگاه مهرآباد نیز به منظور پیدا سازی بهتر ارتقاء خدمات اجرائی گردید .

این ارزیابی ها  در راستای اجرای طرح ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی در یک سال چهار مرتبه انجام میگردد .ودفتر  نظارت بر خدمات فرودگاهی هر سه ماه  یکبار در فرودگاه خدمات آن فرودگاه را ارزیابی می نماید .

در این ارزیابی  استانداردهاي فرودگاهي مانند سهولت و نحوه دسترسي به فرودگاه، پاركينگ، مسير‌يابي، ر وضعيت ظاهري اماكن و ترمينال‌‌ها، نظافت سرويس‌هاي بهداشتي، رستوران‌ها، نمازخانه‌ها، ايستايي مسافران در گيت‌هاي مراکز تجاری ، خدمات بانکی ،  تهویه هوای سالنها و..... مورد بررسی قرار می گیرد .

فرودگاه مهرآباد در سومین دوره ارزیابی واحد نظارت بر خدمات فرودگاهی در بیشتر آیتم های مورد ارزیابی پیشرفت های قابل توجهی داشته است ودر مواردی نیز که نتوانسته است ارتقائ داشته باشد به دلیل اجرای همزمان پروژه ها وهمچنین عملیاتی بودن فرودگاه می باشد وبا رفع این موانع انشالله در دوره آخر ارزیابی خدمات در پایان سال 95 تلاش می نماییم پیشرفت صد در صدی کسب کنیم  .در جدول پیوست جدول مقایسه ادوار ارزیابی فرودگاه بین المللی مهراباد را مشاهده نمایید.

 

جدول مقايسه  ادوار ارزيابي در فرودگاه بين المللي مهرآباد

 

 

 

 

ادوار ارزيابي

 

 

 

دوره دوم  ارزيابي

دوره سوم ارزيابي

رضايتمندي كلي از فرودگاه

3.75

4.00

دسترسي به / از فرودگاه

3.81

4.63

مسيريابي

3.75

3.83

امكانات پاركينگ

3.50

3.25

فضاي سالن عمومي / سالن انتظار

3.35

3.45

سالن خروجي

3.55

3.78

بازرسي امنيتي ( پليس)

3.11

4.00

كنترل امنيتي ( سپاه )

3.58

4.00

علائم/سهولت پيدا كردن مسير

3.63

4.13

مانيتورهاي نمايش اطلاعات پرواز

3.50

4.00

تهويه هوا در ترمينال ها

4.00

4.00

امكانات فرودگاه

2.79

2.91

خدمات ويژه براي افراد ناتوان

3.75

3.19

مركز تجاري

3.00

3.13

خدمات ارز

0.00

0.00

دستگاه عابر بانك

5.00

5.00

چرخ دستي

2.80

3.25

سرويس بهداشتي

3.79

3.75

نمازخانه ها

4.08

4.50

رستوران

3.41

3.83

پرتال فرودگاه

2.09

3.09

میانگین کل

3.51

3.61

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب