خبرایران: مدیرعامل بیمه رازی درمورد یکی از استراتژیهای مهم این شرکت گفت: یکی از استراتژیهای ما این است که هیچ بیمهگذار ناراضی از ما در محاکم قضایی نیست و با وجود دو میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده که زیر پوشش بیمه رازی قرار دارد حتی یک پرونده شکایت علیه شرکت در محاکم قضایی وجود ندارد.
به گزارش خبرایران، یونس مظلومی مدیرعامل بیمه رازی در نشست انجمن خبرنگاران تخصصی صنعت بیمه، با بیان آن که بیشترین فاصله صنعت بیمه کشورمان با سایر کشورهایی که در صنعت بیمه حرفی برای گفتن دارند توسعه نیافتگی بیمه عمر است، تصریح کرد: شرایط اقتصادی در کشورمان به گونهای است که شاید در برخی موارد مردم ترجیح میدهند که پسانداز خود را در بانکها سپردهگذاری کنند و یا به دلیل نا معلوم بودن رقم نرخ تورم در سالهای آینده، رغبت به خرید بیمهنامه عمر در آنها کم است.
وی افزود: همچنین ناآگاهی بسیاری از افراد از مزایای بیمهنامه عمر نیز در این راستا مزید بر علت شده است به گونهای که در صورت افزایش استقبال مردم از این بیمهنامه شرایط افزایش ضریب نفوذ بیمه نیز به تبع توسعه ظرفیتهای صنعت بیمه افزایش مییابد.
وی گفت: برخی از قوانین و مقررات نیز در عدم توسعه این بیمهنامه موثر بوده در حالی که توسعه بیمهنامههای عمر از طریق فروش آن به مردم نقش بسیار موثری در افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد.
مدیرعامل بیمه رازی به نقش بانکها در کشورهای توسته یافته اشاره کرد و گفت: نقش بانکها در این کشورها صرفاً نقش نگهداری پول مشتریان است و بحث تامین مالی بر عهده بازار سرمایه و صنعت بیمه است.
وی همچنین یادآور شد که بهتر است تا در صورت افزایش فروش بیمهنامه عمر از سوی شرکتهای بیمه، آنها مبالغ حاصل از حق بیمه تولید شده از فروش بیمه عمر را در حسابی غیر از حساب دریافتی از فروش حق بیمه سایر رشتهها نگهداری کنند چرا که در این صورت در آینده و برای بازپرداخت ذخیره ریاضی بیمهنامههای عمر سر رسید شده بیمهگذاران با مشکل کمتری از لحاظ تامین تقدینگی مواجه میشود.
به گفته وی در شرکتهای بیمه کشورهای توسعه یافته مقوله، تمام موضوعات بیمه عمر از سایر رشتهها آنها جداست و دو شرکت جداگانه در این خصوص وجود دارد و یا حداقل صورتهای مالی بیمهنامههای عمر از سایر رشتهها در یک شرکت از یکدیگر تفکیک شده است ضمن آن که شرکت بیمه رازی آمادگی دارد تا دو شرکت جداگانه در این خصوص راه اندازی کند.
این کارشناس ارشد صنعت بیمه به برنامه های شرکت بیمه رازی در خصوص فروش بیمه نامه عمر اشاره و تصریح کرد: یکی از سیاستهای این شرکت حضور در مراکز پر تردد و نیز نمایشگاهها است که با جدیت دنبال میشود.
رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصدی در پایان برنامه ششم بلندپروازانه است.
وی همیچنین به موضوع الزامی بودن مقوله کیفیت ساخت که برنامه ششم موکول شده است اشاره کرد و گفت: بخشی از این مساله به شرکتهای بیمه مربوط است که پایان کار ساختمان را منوط به ارائه بیمهنامه کند.
وی رسیدن به ضریب نفوذ بیمه ۷ درصدی صنعت بیمه در برنامه ششم با استفاده از ظرفیت بیمههای عمر را بلندپروازانه توصیف کرد و گفت: شاید در آن زمان بتوان مواردی را به این مقوله اضافه یا کم کرد که به این رقم رسید اما از نظر اصولی با توجه به وضعیت و ظرفیتهای موجود این امر ظاهراً دست نیافتنی به نظر میرسد.
وی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز افق ١۴٠۴ضریب نفوذ بیمه ۵ درصد پیش بینی شده ، ضریب نفوذ ٧درصدی برنامه ششم را یکی از مواردی عنوان کرد که با این مساله در تضاد است.
به گفته وی افزایش ضریب نفوذ به ٧ درصد بسیار آرمانی است و برای این مسئله باید هر سال حق بیمهها دو برابر شود.
وی با تاکید بر اجباری شدن بیمههای مسوولیت گفت: به نظرم، قانون باید خرید این بیمهنامه را نیز اجباری کند زیرا تحقق این امر به افزایش ضریب نفوذ بیمه کمک شایانی میکند کما این که از بسیاری خطرات آن برای بیمهگذاران کم میکند، همانطور که اگر بیمه شخص ثالث اجباری نبود بسیاری معضلات برای مردم به وجود میآمد.
مدیر عامل بیمه رازی به یکی از استراتژیهای مهم این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: یکی از استراتژیهای ما این است که هیچ بیمهگذار ناراضی از ما در محاکم قضایی نیست و با وجود دو میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده که زیر پوشش بیمه رازی قرار دارد حتی یک پرونده شکایت علیه شرکت در محاکم قضایی وجود ندارد.