امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19765 تاریخ انتشار: شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضانعمت زاده اعلام کرد؛

طرح جایگزینی وانت‌بارها ، اتوبوس‌ها و کامیون و کامیونت اجرائی می شود/ به زودی موتورهای دیزلی با یورو 4 به اضافه فیلتر ذرات و یورو 5 به بازار خواهد آمد

خبرایران: وزیرصنعت،معدن وتجارت گفت: به زودی موتورهای دیزلی با یورو 4 به اضافه فیلتر ذرات و یورو 5 به بازار خواهد آمد.
طرح جایگزینی وانت‌بارها ، اتوبوس‌ها و کامیون و کامیونت اجرائی می شود/ به زودی موتورهای دیزلی با یورو 4 به اضافه فیلتر ذرات و یورو 5 به بازار خواهد آمد

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم رونمایی از «نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور با محصولات ایران خودرو(طرح کلید به کلید)»صبح امروز9بهمن 1395باحضور مهندس «محمدرضانعمت زاده»وزیرصنعت،معدن وتجارت  ،«هاشم یکه زارع» مدیرعامل ایران خودرو، «منصور معظمی» رییس جدید هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع «ایدرو»، «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رییس جمهور، «معصومه ابتکار» رییس سازمان محیط زیست،«دكترسیدحمید پور محمدی» معاون برنامه ريزی سازمان مديريت و برنامه ريزی كشور،«عزیزاکبریان» رئیس کمیسیون صنایع مجلس دهم ، «سید محمود نوابی» رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اصحاب رسانه در ساپکو برگزار ودراین مراسم « مهندس محمدرضانعمت زاده»  وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت اظهارداشت: به زودی موتورهای دیزلی با یورو 4 به اضافه فیلتر ذرات و یورو 5 به بازار خواهد آمد و در حال تولید اتوبوس‌های شهری با موتور سی ان جی سوز هستیم که در مرحله طراحی است.

نعمت زاده در مراسم جایگزینی چهل دستگاه تاکسی فرسوده در طرح کلید به کلید افزود: تولید خودرو و موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی در دستور کار هست و از ابتدای امسال 15 هزار موتورسیکلت برقی در کشور تولید شده است.

وی اضافه کرد خوشبختانه از ابتدای تیرماه جلوی ثبت سفارش موتورهای کاربراتوری را گرفتیم و تولید موتورهای انژکتوری را آغاز کردیم تا کیفیت لازم و استانداردهای محیط زیست و سازمان استاندارد را به دست آوردند و کار شروع شده تا هر چه زودتر عرضه شود.

مهندس نعمت زاده ادامه داد : از اوایل سال 93 بسته حمایتی تولید خودروهای برقی را ارائه دادیم و این در حالی است که تولید این نوع خودروها در بسیاری از کشورها دارای معافیت‌های مالیاتی و یارانه است.

وی عنوان داشت: وظیفه ما به عنوان سیاستگذار بخش صنعت و خودرو این است که همگام با رشد تکنولوژی در جهان حرکت کنیم چون صنایعی که نتوانستند خودشان را با پیشرفت علم و فنآوری تطبیق دهند محکوم به فنا هستند ، ولی صنعتی که خودش را به روز کرده و صادرات هم دارد در حال فعالیت است.

مهندس نعمت زاده با بیان اینکه قول می دهیم سال اینده خودروهای یورو5 را به بازار عرضه کنیم و سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها را نیزبر یورو 5 مدنظر داشته باشیم گفت: با دو مؤسسه تحقیقاتی موتورهای پیشرفته برای طراحی موتورهای 3 سیلندر کم مصرف از کشورهای آلمان و اتریش مذاکره کرده‌ایم که کمترین مصرف کربن  را دارا هستند.

وی با اشاره به طرح جایگزینی 40 هزار خودرو فرسوده تأکید کرد: گرچه نتوانستیم با وجود ده‌ها جلسه و مذاکرات طولانی با بانک‌ها نرخ تسهیلات را پایین بیاوریم اما حدود 7 درصد سود تسهیلات را ایران خودرو تقبل کرد و این انعطاف‌ها باعث شد کار خوب جمعی شکل بگیرد و این نشان می‌دهد که هر کجایی بخواهیم هم فکر باشیم پیچیده ترین مسائل حل می‌شود همچنان که در بحث برجام با گفتگو حل شد.

مهندس نعمت زاده اظهار امیدواری کرد : طرح جایگزینی وانت‌بارها ، اتوبوس‌ها و کامیون و کامیونت نیز اجرائی شود و در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته ایم اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. و بالاخص در کلان شهرها مقدمات و مصوبات صورت گرفته و همتی باید انجام شود.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب