امروز: شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19945 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محسن پورکیانی اعلام کرد؛

خسارت ۷۲ پرونده پلاسکو را پرداخت کردیم/خودمان هم ریسک ساختمان پلاسکو را برای بیمه شدن می‌دانستیم/ در حال شفاف‌سازی مالی هستیم/ بیمه ایران قراردادی با خودروسازان ندارد

خبرایران: مدیرعامل بیمه ایران گفت: بیمه ایران قراردادی با خودروسازان ندارد و سود فروش این بیمه‌نامه بیشتر به جیب خودروسازان سرازیر می شود.
خسارت ۷۲ پرونده پلاسکو را پرداخت کردیم/خودمان هم ریسک ساختمان پلاسکو را برای بیمه شدن می‌دانستیم/ در حال شفاف‌سازی مالی هستیم/ بیمه ایران قراردادی با خودروسازان ندارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری بیمه ایران به مناسبت دهه فجرصبح امروز دوشنبه ۱۸بهمن ماه 1395 با حضور«محسن پورکیانی»مدیرعامل بیمه ایران و اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار و دراین نشست خبری «محسن پورکیانی» مدیرعامل بیمه ایران اظهارداشت: درحادثه پلاسکو۶۰ میلیون تومان بیمه‌نامه‌ فروخته بودیم و ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تومان تعهد داشتیم.

مدیرعامل بیمه ایران تصریح کرد: در ساختمان پلاسکو ۱۶۰ بیمه گذار داشتیم که ۱۲۵ نفر بیمه گذار مستقیم بودند و ۳۶ نفر به دلیل دریافت تسهیلات بانکی موظف به خرید پوشش بیمه‌نامه شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون خسارت ۷۲ پرونده را پرداخت کرده‌ایم و ۶ مورد باقی مانده است.رقم برخی خسارات به ۳٫۵ میلیارد تومان بالغ می‌شود که برای پرداخت پس از بررسی در هیات مدیره اقدام خواهد شد.

پورکیانی افزود: پرداخت خسارت ۵۵ پرونده نیز مربوط به ساختمان ۵ طبقه شمال پلاسکو بوده که دارای انقطاع عرض از ساختمان فروریخته بوده و تخریب نشده است و پس از صدور مجوز مسئولان ذی‌صلاح برای ورود، ارزیابی خسارت این واحدها انجام و پرداخت خسارتشان صورت خواهد گرفت.

وی درمورد احتمال عمدی بودن حادثه پلاسکو و اینکه در این صورت پرداخت خسارت چه توجیهی خواهد داشت، گفت: مراجع ذی صلاح چنین نظری ندارند، ما هم نداریم و حتی اگر هم عمدی بود، تقصیر این عمد بر عهده بیمه‌گذار ما نبود و ما باید خسارت را می پرداختیم.

مدیرعامل بیمه ایران درخصوص اینکه علی رغم اخطار شهرداری به مالکان ساختمان پلاسکو، بیمه ایران همچنان برای پوشش ریسک این شرکت ورود کرد، پاسخ داد: ما خودمان هم ریسک ساختمان را می‌دانستیم و به همین دلیل حق بیمه این ساختمان برخلاف سایر ساختمان‌های تجاری که یک در هزار است، ۱٫۸۱ در هزار لحاظ شده است.

وی افزود: اگر تمام واحدهای پلاسکو پوشش بیمه آتش‌سوزی داشتند، خسارات جانی کسانی که با عجله برای برداشتن چک و مدارک‌شان وارد این ساختمان می‌شدند، کاهش می‌یافت.

مدیرعامل بیمه ایران از رشد ۱۵۰ درصدی فروش حق بیمه آتش‌سوزی در شرکت بیمه ایران بعد حادثه پلاسکو خبر داد و افزود: بیمه آتش‌سوزی یک بیمه اختیاری است و ما نمی‌توانیم برای داشتن آن الزام ایجاد کنیم، اما صنعت بیمه می‌تواند در این رابطه فرهنگ‌سازی کند.

وی ادامه داد: وقتی اتفاقی می‌افتد مردم به فکر می‌افتند پوشش‌های لازم را داشته باشند و این یک فضای هیجانی است، اما یک فرصت هم هست تا مزایای اینگونه بیمه‌نامه‌ها معرفی شود.

پورکیانی از شروع طرح جامع اصناف برای ارائه پوشش بیمه‌نامه‌های لازم برایی واحدهای تجاری خبر داد و گفت: در این رابطه جلسه‌ای با رئیس شورای اصناف داشته‌ایم، شاید بتوان برنامه‌ریزی جامع‌تری کرد و اصناف بیشتری را تحت پوشش قرار داد.

وی در خصوص رتبه ۴ توانگری بیمه ایران هم گفت: عواملی مختلفی در کاهش رتبه عوامل توانگری شرکت‌های بیمه تأثیرگذار است که یکی از آنها میزان خسارات معوق است و در حال شفاف‌سازی مالی هستیم و رئیس کل بیمه مرکزی بر کفایت ذخایر بیمه ایران ظرف ۳ سال تأکید داشتد اما ما در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بابت خسارات معوق پرداخت داشتیم.

پورکیانی، با اشاره به اینکه براساس ارزیابی خود شرکت، تسبت توانگری بیمه ایران حدود ۸۳ است و سازمان حسابرسی هم آن را تأیید کرده، اظهار داشت: موضوع ارزیابی دارایی‌های شرکت به قیمت روز و مغایرت آیین‌نامه ۲۸ با آیین‌نامه ۵۸ شورای عالی بیمه باعث شد بیمه مرکزی نسبت توانگری بیمه ایران را از ۸۳ به ۴۰ کاهش دهد.

وی تأکید کرد: کاهش توانگری بیمه ایران به معنای این نیست که نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند، در حال حاضر ۶ سناریو برای بهبود رتبه توانگری شرکت پیش‌بینی کرده‌ایم که مهمترین آن افزایش سرمایه است.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: اقدامات لازم را انجام داده‌ایم تا سرمایه بیمه ایران از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد افزایش یابد که بخشی از طریق فروش شرکت‌های دولتی بوده و بخشی از سایر دارایی‌ها است و امیدواریم این اتفاق بیفتد و قبل از پایان سال، افزایش سرمایه بیمه ایران را به نتیجه برسانیم. دیداری با وزیر اقتصاد داشتیم که این کار را انجام دهیم.

وی در خصوص برنامه تأسیس یک بانک توسط بیمه ایران اظهار داشت:‌ در دنیا بانک‌ها از دل بیمه‌ها بیرون می‌آید اما در کشور ما برعکس شده است. بانک بیمه ایران پس از انقلاب به اشتباه در بانک ملت ادغام شد.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه گردش مالی منابع شرکت‌های بیمه در بانک‌ها می‌تواند سود حداکثری ایجاد کند افزود: صنعت بیمه ما الان بانکی ندارد و ما احساس می‌کنیم بیمه ایران باید یک بانک داشته باشد و سناریوی جدید طراحی کردیم که بر اساس آن بخشی از سهام یکی از بانک‌های خوب را خریداری کنیم.

وی درباره زیان ‌دهی بیمه‌های تکمیلی درمان و راه حل صنعت بیمه برای این موضوع، اظهار داشت:‌ ۳۰ درصد پرتفوی بیمه ایران مربوط به بیمه‌های درمان است که ۶۰ درصد بیمه تکمیلی درمان بنیاد شهید و ۴۰ درصد مربوط به سایر موارد است.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: ضریب خسارت بیمه درمان بالاست و یکی دلایل هم این است که شرکت‌های بیمه هیچ ابزار تنظیمی در دست ندارند، هیچ کدام یک بیمارستان ندارند که بتوانند برآوردی از هزینه‌های واقعی داشته باشند. شاید لازم باشد شرکت‌های بیمه در بخش سرمایه‌گذاری وارد چرخه درمان شوند.

پورکیانی ابرازداشت: اگر ما بخواهیم بیمه سازمان‌ها را بگیریم ناچاریم بیمه درمان آنها را هم پوشش دهیم و امیدواریم بتوانیم با سیستم‌های نرم‌افزاری جدید در کاهش ضریب خسارت بیمه درمان اقدام کنیم. راه دیگر هم این است که خود بیمه‌ها وارد چرخه  سرمایه‌گذاری بخش درمان شوند.

مدیرعامل بیمه ایران در پایان درمورد قرارداد بیمه ایران با برخی از شرکت‌های خودروساز برای فروش بیمه‌های شخص ثالث،گفت:بیمه ایران قراردادی با خودروسازان ندارد و سود فروش این بیمه‌نامه بیشتر به جیب خودروسازان سرازیر می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب