خبرایران:مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: با وجود همکاران توانمند روابط عمومی این سازمان در سراسر کشور فرصتی ارزشمند برای سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده است تا از تمامی ظرفیتها برای برقراری ارتباط مناسب و تعامل مطلوب با اقشار مختلف جامعه استفاده شود.
به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، امیرعباس تقی پور در همایش سراسری روسا و کارشناسان روابط عمومی و موسسات و شرکت های تابعه سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان "تاثیر متقابل شبکه های اجتماعی و کارکردهای روابط عمومی" برگزار شد؛ اظهار داشت: همه واحدهای سازمانی با حوزه روابط عمومی با حسن نیت همکاری دارند و تعامل بین بخشی در سازمان تأمین اجتماعی به بهترین وجه برقرار است.
وی در ادامه گفت: موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه فرصت ارزشمندی برای سازمان تأمین اجتماعی است که دارای تخصص و دانش رسانه ای است و علاوه بر این با کارکرد سازمان تأمین اجتماعی نیز آشنایی دارد و برای ترویج ادبیات تخصصی در حوزه تأمین اجتماعی فعالیت اثربخشی دارد.
استاد دانشگاه تهران: باید فرهنگ و دانش مورد نیاز برای فعالیت در شبکه های اجتماعی را فراهم کنیم
دکتر منتظر قائم، استاد دانشگاه تهران نیز در این همایش گفت: هر تکنولوژی که توسط بشر ساخته می شود در ابتدا تبعات و نتایج آن به طور کامل قابل شناسایی نیست .
وی افزود: هر جامعه ای که بتواند زودتر و عالمانه تر و با تفکر نحوه کاربری و اثرات و نتایج آشکار و پنهان را زودتر درک و عملیاتی کند، می تواند از تبعات مثبت تکنولوژی بیشتر بهره گیرد و تبعات منفی را کمتر کند. این کار بر اساس بسترهای زیربنایی و معرفتی انجام می شود و جوامع مختلف آمادگی های متفاوتی در این رابطه دارند.
دکتر منتظر قائم با بیان اینکه سازمان ها برای استفاده از تکنولوژی های جدید باید دارای آمادگی و بستر مناسب باشند، گفت: همواره در بین دانشمندان علوم اجتماعی حسرت بازگشت به ارتباطات افقی وجود داشته است و همیشه ارتباطات افقی جوامع سنتی دربرابر ارتباطات عمودی دنیای صنعتی مطرح می شد. با ظهور تکنولوژی های دیجیتال و نظامات شبکه ای این امر در حال تحقق است.
وی ادامه داد: برای استفاده از شبکه های اجتماعی باید با مراقبت و احتیاط پیش برویم تا از کارکردهای مثبت بهره بگیریم و از پیامدهای منفی جلوگیری کنیم و باید فرهنگ و دانش مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه را فراهم کنیم.
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه: اخبار استانی در رسانه های سازمان مورد توجه بیشتری قرار می گیرد
بیژن رمضانی، مدیرعامل موسسه آتیه نیز در این همایش گفت: از سال ٩٢ با تغییراتی که در موسسه آتیه صورت گرفت؛ تلاش شده است که اخبار استانی را مورد توجه بیشتری قرار دهیم و در همین راستا به زودی بخشی را در سایت تأمین ٢٤ برای پوشش بیشتر اخبار استانی ایجاد می کنیم و آماده استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادات همکاران روابط عمومی تأمین اجتماعی درباره محتوای نشریات هستیم.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور ارتباطات: روابط عمومی بیشترین نقش در ایجاد اعتماد مخاطبین دارد
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور ارتباطات در این همایش گفت: روابط عمومی ها در صفوف مقدم برخورد با مسائل سازمان هستند و بار سنگینی بر دوش دارند و مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند.
ابراهیم رستمیان مقدم افزود: نهاد روابط عمومی در مجموعه دستگاههای اجرایی کشور با وجودی که نقش اساسی در زمان بروز بحرانها و فشارها دارد ،مظلوم واقع می شود.
وی ادامه داد: اتفاقی که در سازمان تأمین اجتماعی روی داده است که با وجود اهمیت و جایگاه بالایی که دارد و خدمات ارزشمندی که ارائه می دهد در نزد افکار عمومی منزوی بود و مورد هجوم و مطالبه بود. در چنین شرایطی که وجود داشت گرچه بسیاری از مشکلات به پیچیدگی بیشتر ادامه دارد اما درعین حال شاهد فرازهای موفقیت نیز در این سازمان بوده ایم.
رستمیان گفت: در سازمان بسیار مهمی کار می کنیم و باید ارزش این جایگاه را بدانیم و سازمان نیز باید به بازوهای اجرایی خود در حوزه های ارتباطی و فرهنگی اهمیت بدهد.
وی با بیان اینکه دکتر نوربخش از ابتدای فعالیت دغدغه احیای حوزه فرهنگی و ارتباطی را داشته است، اظهار داشت: در ٨ سال دولتهای گذشته مهمترین آسیبی که به سازمان تامین اجتماعی وارد شد مربوط به اعتماد مخاطبین بود و حوزه روابط عمومی سازمان نیز بیشترین نقش را در ترمیم این آسیب داشته است.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور ارتباطات گفت: احیای مجدد هفته نامه تخصصی آتیه نو که دارای پیشینه ١٤ ساله بود و نشریه آتیه که در دوره ای از مسیر اصلی خارج شده بود و وارد حوزه های سیاسی شده بود را به مسیر اصلی بازگرداند.
رستمیان مقدم افزود: آتیه نو نشریه تخصصی است که مهمترین اخبار حوزه این سازمان را رصد می کند. دیدگاهها، انتظارات و مطالبات شرکای اجتماعی را نیز منتشر می کند که در سطح کشور در رسانه های عمومی در حد شایسته توجه نمی شود و رسانه ها بویژه صدا و سیما در این رابطه کوتاهی جدی دارد.
وی اظهار داشت: فرهنگ سازی وظیفه رسانه های تخصصی این سازمان است تا مرجع و مبنایی برای دیگر رسانه ها باشند.
رستمیان مقدم گفت: نقش روابط عمومی های سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور این است که اطلاعاتی که از طریق رسانه های سازمان بازتولید و در رسانه های استانی منعکس می شود، منتشر کنند. این محصولات از طریق نیروهای حرفه ای رسانه ای ارائه می شود و این خوراک را تلاش می کنیم که از طریق کانالهای دیگر ارتباطی به مخاطبان برسد.
وی افزود: رسانه ها از زاویه های خاص و مطالباتی با سازمان برخورد می کنند و نقد اساسی وجود ندارد. ماهنامه قلمرو رفاه نیز به صورت عمیق تر و بادامنه وسیع تر به مسائل تأمین اجتماعی می پردازد و باید قلمرو رفاه و آتیه نو را مکمل یکدیگر بدانیم.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور ارتباطات گفت: این نشریات جایگاه سازمان را به درستی معرفی می کنند و اهمیت و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی را نشان می دهند. باید جایگاه سازمان را به صورت مناسب تبیین کنیم تا به عنوان یک سازمان موفق عمل کنیم و از روزمرگی فاصله بگیریم.
وی گفت: همراهی روابط عمومی استانی در برقراری ارتباط با گروههای مرجع استانی می توانند نقش مهمی داشته باشند و با توجه به شرایط خاص سازمان می توانید در این رابطه کمک سازنده داشته باشید.
رستمیان مقدم افزود: روابط عمومی موفق در کنار درگیری های روزانه به مسائل کلان سازمان نیز تأمل دارد و در مواقع لازم در کنار مدیریت قرار می گیرد.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور رسانه ای: در حقوق بشر نوین موضوع حکمرانی خوب مطرح شده است
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور رسانه ای نیز در این همایش گفت: حقوق بشر اداری نیز از مباحث جدید حقوق بشر است که هر دو این موضوعات ارتباط وسیعی با روابط عمومی دارند.
دکتر علیرضا امیرپور افزود: آرمان روابط عمومی این است که در واحدهای سازمان صفی وجود نداشته باشد و ان زمان حقوق بشر اداری در سازمان محقق شده است.
وی گفت: بهره گیری از شبکه های اجتماعی نیز از مسائل بسیار مهم است.
دکتر امیرپور اظهار داشت: گسترش شبکه های اجتماعی در ایران ناگزیر است و باید از فضای سایبر به درستی استفاده کنیم و همه دستگاههای اداری به این سمت خواهند رفت و ارتباط مردم با دولت در فضای جدید متحول خواهد شد.