امروز: جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/22]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21124 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ابراهیم کاردگراعلام کرد؛

شرایط غیر اخلاقی در صنعت بیمه وجود دارد/دغدغه شرکت های بیمه در زمینه تخفیف های ثالث مرتفع شده/ بزرگترین مشکل صنعت بیمه عدم انتقال اطلاعات بخش مالی شرکت ها در سنهاب است

خبرایران : مدیرعامل بیمه آسیا گفت: در سال های اخیر خسارت های بزرگی در صنعت بیمه گزارش شده که بیمه آسیا به دلیل عدم حضور در لیست قبولی های اتکایی از پرداخت خسارت ها معاف است.
شرایط غیر اخلاقی در صنعت بیمه وجود دارد/دغدغه شرکت های بیمه در زمینه تخفیف های ثالث مرتفع شده/ بزرگترین مشکل صنعت بیمه عدم انتقال اطلاعات بخش مالی شرکت ها در سنهاب است

به گزارش خبرایران، ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه آسیا از عدم رعایت الزامات آئین نامه ۸۳ که مربوط به كارمزد نمايندگي و دلالي رسمي بيمه است انتقاد کرد و افزود که در جلسه اخیر مدیران عامل صنعت بیمه و نهاد ناظر به این موضوع اشاره کردم.

کاردگر با بیان اینکه تفاوتی بین آئین نامه ها از بعد نظارت وجود ندارد عنوان کرد که در پی عدم کنترل دقیق مفاد این آئین نامه دیده شده که برخی کارگزاران رسمی بیمه مرکزی کتبا خواستار افزایش کارمزدها هستند.

مدیرعامل بیمه آسیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامطلوب رشته درمان اذعان کرد که در همین شرایط نامطلوب برخی شرکت های بیمه ای قرارداد باز دندانپزشکی دارند.

شرایط غیر اخلاقی در صنعت بیمه یکی دیگر از انتقادهای این مقام مسئول بود و عنوان کرد که بازار رقابتی در کنار بی اخلاقی شرایط را سخت کرده است مثلا در یکی از قراردادهای ما در حالی که چند ماه به پایان قرارداد باقی مانده برخی شرکت ها شروع به نرخ دهی کرده اند آن هم بدون ارزیابی صحیح ریسک و بدون توجه به اینکه این شرکت هنوز مشتری بیمه آسیا است.

وی رعایت اخلاق حرفه ای در صنعت بیمه را از اصول زیر بنایی عنوان کرد و چاره حل مشکلات را فارغ از پکیج های برنامه ای بررسي مشکلات به صورت رشته به رشته عنوان کرد و توضیح داد که تمرکز شرکت ها بر رشته ثالث سبب شد بخش قابل توجهی از مشکلات این رشته مرتفع شود.

کاردگر با اشاره به اینکه دغدغه شرکت های بیمه در زمینه تخفیف های ثالث مرتفع شده است، پیشنهاد کرد که صنعت بیمه باید مشکل درمان را نیز امسال با يك اجماع مرتفع کند.

مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه قراردادهای درمانی ۱۰ هزار نفر به بالا نیاز به تائید بیمه مرکزی دارد و بیمه مرکزی از این طریق می تواند بازار را کنترل کند اذعان کرد که در همین زمینه در جلسه ای که با مقام عالی بیمه مرکزی داشتم پیشنهاداتی را مطرح کردم تا با لیست کردن تعهدات، نرخ پایه نیز اعلام شود.

به گفته وی در همین زمینه بیمه مرکزی هشدارهایی را داده و سندیکا نیز جلساتی را در این خصوص برگزار کرده است و با جمع آوری مشکلات درمان بیش از ۶۰درصد مشکلات بازار بیمه حل خواهد شد .

کاردگر در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش سرمایه شرکت های بیمه و مصوبه هیات وزیران در خصوص اعلام رقم سرمایه های جدید به چه دلیل هنوز بیمه آسیا نمی تواند قبولی اتکایی داشته باشد عنوان کرد که شرکت ها علاوه بر رعایت نصاب سرمایه باید برای قبولی اتکایی توانگری مالی ۱۲۰ داشته باشند که این مسئله باعث شده که بیمه آسیا نتواند در این بخش بازار حاضر شود و بیمه هاي ديگ نیز با توجه به توانگری فعلی از بازار قبولی کنار گذاشته خواهند شد .

وی اعلام کرد که در این موضوع بیمه ایران استثنا است.

کاردگر این نکته را نیز اضافه کرد که در سال های اخیر خسارت های بزرگی در صنعت بیمه گزارش شده که بیمه آسیا به دلیل عدم حضور در لیست قبولی های اتکایی از پرداخت خسارت ها معاف است.

مدیرعامل بیمه آسیا کم بیمه گی در حوادث اخیر را یکی از آسیب های صنایع اعلام کرد و افزود که آزاد سازی نرخ ها در کنار کم بیمه گی ها سبب شده است نرخ ها و ارزیابی ریسک متناسب نباشد و از سوی دیگر در مواقع خسارت صنایع نتوانند خسارت مناسبی را از بیمه گران دریافت کنند.

بزرگترین مشکل صنعت بیمه را عدم انتقال اطلاعات بخش مالی شرکت ها در سنهاب اعلام کرد و افزود که بخشی از تخلفات صنعت بیمه به همین دلیل روی می دهد و شرکت ها فقط صدور و خسارت را گزارش می کنند.

وی با بیان اینکه کنترل کارمزدها و سایر نسبت های مالی می تواند به سلامت بیشتر صنعت کمک کند افزود که در غیاب اطلاعات کامل از صنعت کنترل و نظارت نیز سخت و پیچیده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب