خبرایران: نشست هماندیشی مدیرعامل سازمان پایانهها با رئیس و نمایندگان اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور با تأکید بر افزایش همکاری و تعامل سازنده بهمنظور افزایش رضایتمندی مسافران برگزار شد.
به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی سازمان پایانهها و پارکسوارهای شهرداری تهران، در این نشست که با حضور برخی مدیران ارشد سازمان پایانهها و شماری از اعضای اتحادیه شرکتها و تعاونیهای مسافربری کشور برگزار شد، حاضران بر همکاری، همدلی و همفکری بیشتر برای برنامهریزی در ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران و جلب رضایت آنان تاکید کردند.
مدیرعامل سازمان پایانهها و پارکسوارهای شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت همراهی و تبادل نظر و تجربه میان سازمانها و ارگانهای متولی در صنعت حمل و نقل مسافر، برگزاری نخستین نشست هماندیشی را اولین گام در این زمینه توصیف و تصریح کرد: «برای پیشرفت این صنعت و جلب رضایت مردم باید همدلی و همکاریها را تقویت کنیم تا این مجموعه به بهترین شکل اداره شود.»
علیرضا صادقی گفت: «پایانه مسافری زمانی هویت پیدا میکند که شرکتهای مسافربری به درستی فعالیت و مسافران هم به راحتی در آن رفتوآمد کنند و این وظیفه و مسئولیت ماست که با همدلی و همکاری، شرایط لازم را برای تحقق این امر فراهم کنیم.»
وی با بیان این که برای حل مشکلات ساختاری شرکتها و تعاونیهای مسافربری به رایزنی در سطح کلان مدیریت کشور نیاز داریم، افزود: «برخی مشکلات را باید با تعامل در سطح فراکسیونها و کمیسیونهای تخصصی مجلس و دولت حل کرد.»
مدیرعامل سازمان پایانهها با اشاره به روند کاهش مسافرتهای جادهای تصریح کرد: «هر چند این موضوع دلایل متعددی دارد که از جمله افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، گسترش حمل ونقل ریلی و هوایی و... را میتوان برشمرد، اما با انسجام و حرکت هماهنگ سازمانهای متولی، صنعت حمل ونقل جادهای تقویت میشود.»
دسترسی آسانتر مردم به پایانهها
رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری نیز در این نشست، ضمن تاکید بر ایجاد فضای همدلی در میان سازمان پایانهها و شرکتهای مسافربری گفت: «باید به مسافران و جایگاه آنان بیش از پیش توجه کنیم و به خواستههای آنان برای انجام سفری راحت، مطمئن و ایمن، احترام بگذاریم.»
احمدرضا عامری با اشاره به وضعیت سازهای پایانهها و تجمع شرکتها و تعاونیهای مسافربری در آنها تصریح کرد: «هر تجمعی اگر نتواند سرعت کار و ورود و خروج مسافر را افزایش بدهد، تجمع مفیدی برای حملونقل به شمار نمیآید؛ بنابراین باید تغییری در نگاه به ساخت و ساز پایانهها ایجاد شود تا سهولت دسترسی مردم را به دنبال داشته باشد.»
فعالیت مسافربرهای شخصی
رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی کرایه بینشهری کشور نیز در این نشست از فاصله زیاد بین محل پیاده شدن مسافر و سکوهای سوار شدن گفت و اظهار کرد: «در این مسیر ضمن خستگی و نارضایتی مسافران، دلالان بار و مسافر، فعالیت دارند که این موضوع خوشایند مسافران نیست.»
رحمت اله حاج محمدعلی، فعالیت مسافربرهاي شخصي را از ديگر مشکلات موجود برشمرد و گفت: «وجود خودروهاي مسافربر شخصي در حاشيه پايانههاي مسافربري مشكلات عديدهای را به وجود آورده که بویژه بخش حمل و نقل مسافر را در بخش سواري كرايه بينشهري تهديد كرده و ايمني و امنیت حمل و نقل را كاهش داده است.»
این گزارش حاکی است؛ افزایش همکاری و تعامل سازنده میان سازمان پایانهها و شرکتها و تعاونیهای مسافربری کشور، هماندیشی برای اتخاذ تصمیمهای یکپارچه، هماهنگی و توجه به الزامات مربوط به اتحادیه، توجه ویژه به ایجاد تسهیلات و ایمنی لازم در پایانههای مسافری از جمله دسترسی آسان مسافران به سکوهای سوار و پیاده شدن، ساماندهی محیط پیرامونی پایانهها، نحوه ساماندهي مسافربرهاي شخصي، حمل بارهاي تجاري توسط ناوگان مسافربري، رسیدگی به وضعیت اتوماسیون حمل بار و ... از مواردی بود که شرکتکنندگان در این نشست مورد بحث و بررسی قرار دادند.