خبرایران: مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: خدمات اين بانک در قالب پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد كمتر از ۴ درصد و با هدف حمايت و پوشش نيازمندان واقعي جامعه و تامين مالي خرد در حوزه هاي مختلف طراحي و ارائه شده است.
به گزارش خبرایران به نقل از اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضي اکبري با اشاره به عملکرد ۹ ساله بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: در طول اين مدت بالغ بر ۲ ميليون و ششصد هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه اعطا شده است كه بالغ به يك ميليون و نهصد هزار فقره آن مربوط به دوران دولت يازدهم مي باشد.
وی افزود: در این ۹ سال، نزدیک به ۱۵ هزار میليارد تومان تسهيلات پرداخت شده که تنها در سال ۹۵ بالغ بر ۴۵۰۰ ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه به ۵۱۰ هزار نفر از اقشار نيازمند جامعه اعطا شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: پوشش افراد نیازمند از محل پرداخت تسهیلات خرد و با کارمزد کمتر از ۴ درصد از وظايف اين بانك به شمار مي آيد و تلاش مي كنيم تا با اهتمام هرچه تمام تر مسئوليت هاي محوله را به شكل مطلوب و ارزنده انجام دهيم.
وی ضمن تاکید به عملکرد مناسب و ارزنده بانک قرض الحسنه مهر ایران در دولت یازدهم تصريح کرد: هرچند مقياس اين بانك نسبت به برخي از بانك هاي شبكه بانكي كشور كوچك مي باشد اما در خصوص دامنه پوشش خدمات بسيار عالي عمل نموده است.
اکبری در رابطه با عملکرد مناسب شعب این بانک در حوزه بهداشت اعتباری و پایين بودن ميزان مطالبات گفت: ميزان مطالبات اين بانک نزديك به يك درصد مي باشد كه حتي نسبت به استاندارهاي جهاني نيز از وضعيت بهتري برخوردار است.
وی اضافه کرد: این آمار عملکرد در حوزه مطالبات به هیچ وجه تسهیلات تمديدي يا استمهال شده نيست.اين بانک هيچ تسهيلاتي را استمهال نکرده و اين ميزان مطالبات نيز مربوط به عدم پرداخت سه يا چهار قسط مشتريان مي باشد كه معمولا خود آنان پس از مدتي به باز پرداخت اقساط معوق مبادرت مي ورزند.
مرتضی اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران يک مجموعه كاملا اجتماعي است و با آحاد مردم جامعه سر و كار دارد و خدمات و سبد محصولات اين بانك به نحوي طراحي شده كه پاسخگوي تامين مايحتاج نيازمندان واقعي در زمينه هاي كارآفريني، اشتغالزايي، ازدواج جوانان، درمان بيماري و.... باشد.