این شرکت می گوید این خودرو می تواند هزینه های سوخت را تا 80 درصد کاهش دهد.
این سیستم با استفاده از یک موتور احتراقی داخلی، هیدرولیک خاص، یک جعبه دنده سازگار شده و سیلندرهای هوای فشرده کار می کند که انرژی را ذخیره و آزادسازی می کند.
این امر موجب می شود خودرو بتواند از بنزین یا هوا و با ترکیبی از هر دو به عنوان سوخت اصلی خود استفاده کند.
می توان برای رانندگی در سطح شهر فقط از انرژی هوا استفاده کرد چرا که این سیستم جدید به طور خودکار در سرعت های کمتر از 43 مایل بر ساعت فعال می شود و برای 60 تا 80 درصد زمان رانندگی در شهر مناسب است.
بر اساس پیش بینی پژو، تا سال 2020 خودروها می توانند به طور متوسط در هر 117 مایل 75 لیتر بنزین مصرف کنند.
این سیستم هوای فشرده می تواند از انرژی که معمولا در زمان کاهش سرعت خودرو یا ترمز، از بین می رود، دوباره استفاده کند.
این موتور جدید و یک پمپ در بخش موتور خودرو تعبیه شده اند و مخزن هوای فشرده ای در زیر خودرو قرار داشته و به طور موازی با اگزوز کار می کند.
این سیستم موتور انقلابی جدید که "هیبرید هوایی" نام گرفته نخستین سیستمی است که بنزین را با هوای فشرده ترکیب می کند؛ پیشرفتی که با آن خودروهای هیبریدی دیگر به باتری های بسیار گرانقیمت نیازی ندارند.
خودروهای دارای این سیستم هوای هیبریدی، حدود یکهزار پوند ارزان تر از خودروهای هیبریدی کنونی هستند.
بیش از دو سال یکصد دانشمند و مهندس در شرایط بسیار مخفیانه ای در مرکز تحقیق و توسعه پژو در جنوب پاریس بر روی این خودروی هوایی کار کرده اند.
این سیستم جدید را می توان بر روی هر یک از خودروهای معمولی این خانواده نصب کرد بدون آنکه تغییر در شکل ظاهری یا اندازه و یا کاهش توان راه اندازی ایجاد شود.
این خودرو که با هوا کار می کند از بیرون دقیقا مانند خودروهای معمولی است.
نمونه اولیه این خودرو هفته جاری رونمایی شد و قرار است نخست در نمونه های کوچک تری مانند 208 عرضه شود.
این سیستم نه تنها پاک تر و ارزان تر است بلکه در تصادفات نیز خطری برای سرنشینان خود ایجاد نمی کند.
رانندگان آخر شب ها در جاده های بیابانی هرگز در خطر تمام شدن هوای فشرده نخواهند بود چرا که این خودرو به یک هوش مصنوعی پیچیده مجهز است که به طور خودکار دوباره هوای فشرده مورد نیاز خود را پر می کند.
در این سیستم جدید، با افزایش و کاهش سرعت خودرو، فشرده سازی و ازادسازی هوا صورت می گیرد.