امروز: یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 245 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر عامل شرکت زامیاد خبر داد؛

ارتقاء تکنولوژی تولید وانت های زامیاد از یورو 2 به یورو 4

خبر ايران:مدیر عامل شرکت زامیاد با تشريح برنامه ها و چشم انداز آتی این مجموعه خودروساز از عرضه وانت زامیاد با اتاق جدید از سال ۹۵ خبر داد.
ارتقاء تکنولوژی تولید وانت های زامیاد از یورو 2 به یورو 4

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبر ايران ، فریدون حميدي با بيان اينکه به دلیل بالا رفتن سطح توقعات مشتريان زامیاد، توليد محصول جدید وانت پادرا در برنامه کاری سال آینده این مجموعه قرار گرفته، گفت : از سال آينده بين سه تا پنج هزار دستگاه خودروی پادرا توليد خواهد شد که اين ميزان توليد تنها در سال اول بوده و در صورتیکه استقبال مناسبی از جانب مشتریان برای خرید اين محصول به عمل آید، قطعا توليد آن به 10 هزار دستگاه افزايش خواهد یافت.وی با بیان اینکه تا پایان سال 92 پیش بینی درآمد هر سهم شرکت به طور کامل محقق خواهد شد، اظهار داشت : پیش بینی سود هر سهم برای سال جاری 29 ریال است که تا پایان سال این رقم به طور کامل پوشش خواهد یافت. البته با توجه به چشم انداز مثبت پیش روی این صنعت و بهبود شرایط تولید، امکان تعدیل سود هر سهم نیز وجود دارد.

وی در خصوص نرخ ارز در نظر گرفته شده جهت خرید مواد اولیه خارجی تصریح کرد : تلاش مجموعه بر این امر استوار است که از ارز مبادلاتی استفاده شود. از این رو دریافت ال سی هایی از طریق برخی بانک ها در نظر گرفته شده تا بتوانیم از این فرصت جهت تأمین منابع ارزی مورد نیاز استفاده کنیم، اما در برخی موارد نیز از ارز آزاد استفاده شده است.مدیرعامل شرکت زامیاد همچنین با اشاره به محصولات سنگین این شرکت بیان داشت: متأسفانه به دلیل تحریم ها نتوانستیم قطعات مصرفی این محصولات را به طور کامل تأمین کنیم. اما همچنان خواستار ادامه همکاری با شریک اداری خود یعنی "ای بی کو" هستیم که در این راستا تولید 2000 دستگاه برای "ای بی کو" در دستور کار قرار گرفته است.حمیدی با بیان این‌که لغو تحریم صنعت خودرو فعلا در حد حرف بوده و هنوز عملیاتی نشده است، تصریح کرد:‌ در این شرایط با یک شرکت آلمانی تولیدکننده موتور مذاکراتی صورت پذیرفته تا با همکاری یکدیگر موتور جدید بنزینی و دیزلی تولید شود.وی در ادامه اظهار داشت: بالغ بر 85 درصداين خودرو توليد داخل و دارای موتور یورو 4 با مصرف سوخت 12 لیتر در 100 کیلومتر است.

حمیدی در خصوص بدهی 300 میلیارد ریالی وزارت نفت به زامیاد گفت: قرار بود چند سال پیش در پروژه تولید موتور سبک دیزل، وزارت نفت 300 میلیارد ریال به شرکت زامیاد کمک مالی کند ؛ ولی تاکنون علیرغم پیگیری های انجام گرفته ، وزارت نفت از پرداخت این مبلغ خودداری کرده است. در صورتیکه طراحی و تولید وانت دیزلی بیش از 450 میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت را به دنبال داشته است.وی در ادامه افزود: امیدواریم مسئولان جدید وزارت نفت نگاه مثبتی به این موضوع داشته باشند و بدهی 300 میلیارد ریالی را که مربوط به سال های گذشته است، پرداخت کنند.همچنین در این نشست، معاون مهندسی شرکت زامیاد با بیان اینکه پیش از این مقرر بود وانت جدید تولیدی این مجموعه در اسفند امسال به بازار عرضه شود، گفت:به دلیل برخی مشکلات ناشی از تحریم ها و کمبود منابع مالی، تولید این خودرو با تأخیر همراه شده، اما بزودی به بازار عرضه خواهد شد.

قراگوزلو در مورد مصرف سوخت وانت های زامیاد نیز عنوان کرد: سال آینده تکنولوژی تولید وانت های زامیاد از یورو 2 به یورو 4 ارتقاء پیدا می کند که این امر مصرف سوخت خودروی مذکور را از 14 به 12 لیتر کاهش خواهد داد.این مقام مسئول با بیان اینکه متوسط مصرف سوخت وانت نیسان 12.4 لیتر است، گفت: متوسط مصرف بنزین در خودروهای کشور 9.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است و به این ترتیب مصرف سوخت وانت نیسان 36 درصد بالاتر از متوسط مصرف سوخت خودروها است.وی توضیح داد: این در حالی است که وانت نیسان توانایی حمل دو تن بار را دارا بوده و نباید میزان مصرف سوخت آن را با خودروهایی مانند پراید، سمند یا پژو مقایسه کرد.در خاتمه این نشست، معاون مهندسی شرکت زامیاد اظهار داشت : با توجه به سرعت بالای برخی از رانندگان خودروی وانت نیسان و بنا به درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی، تغییراتی بر روی ECU این خودرو داده شده که پس از این تغییرات سرعت آن از 110 کیلومتر در ساعت فراتر نخواهد رفت.

بنابراین گزارش ، محصول جدید زامیاد از یک پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز بهره می‌برد که پیش از این در مدل‌های 24 و شوکا نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.این محصول که با کد Z24 LXB شناخته می‌شود با پیشرانه‌ای به حجم 2.4 لیتر توان تولید 95 اسب بخار در 4600 دور در دقیقه و گشتاور 190 نیوتن متر در 2400 دور در دقیقه را داراست. پادرا با این پیشرانه توان حمل 2.1 تن بار را دارا بوده و استاندارد الایندگی یورو4 را دریافت می‌کند. زامیاد برای این خودرو ترمزهای دیسکی در چرخهای جلو و کاسه‌ای برای چرخهای عقب را درنظر گرفته است که به سیستم کمکی ضد قفل نیز تجهیز شده‌اند. عمده تغییرات این خودرو در نمای ظاهری آن به خصوص در قسمت جلویی اشاره کرد. با توجه به همکاری سابق زامیاد با شرکت فودِی چین که بدنه شوکا را از آن خریداری کرده بودند، میتوان گفت کابین و تغییرات ظاهری پادرا نیز متعلق مدل Lion این شرکت است.زامیاد هنوز سطح امکانات رفاهی، قیمت و زمان عرضه این محصول را اعلام نکرده است. از رقبای این محصول در بازار ایران می توان به کاپرا و وینگل اشاره داشت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب