امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24883 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با هدف توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری های نوین در کشور؛

نمایشگاه دوم هفته تجاری چین در ایران آغاز به کار کرد/ بختیاری: چین یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است/ معتمدی کیا: دومین نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی است

خبرایران: مراسم افتتاحیه «دومین نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران» با هدف توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری های نوین در کشور، صبح امروز سه شنبه 28 شهریورماه 1396 درمرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.
نمایشگاه دوم هفته تجاری چین در ایران آغاز به کار کرد/ بختیاری: چین یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است/ معتمدی کیا: دومین نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی است

به گزارش خبرنگار خبرایران، مراسم افتتاحیه «دومین نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران» با هدف توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری های نوین در کشور، صبح امروز سه شنبه  28 شهریورماه 1396 با حضور«محمدرضا بختیاری» معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران،«کیان معتمدی کیا» مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین،«سید محمد سیدی» مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهرآفتاب و اصحاب رسانه درمرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزارو دراین مراسم «محمدرضا بختیاری» معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهارداشت: امروز چین دومین اقتصاد برتر جهان است که در سال های سخت تحریم نیز ایران را تنها نگذاشت.

بختیاری تصریح کرد: چین یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است که می تواند نقش اساسی در بازار ایران داشته باشد و طرح موضوع یک کمربند  یک جاده از سوی مقامهای مسئول چینی در سال های گذشته که 60 کشور درگیر آن هستند، یکی از راهکارهای توسعه تجارت در منطقه است که این همکاری ها می تواند موجب توسعه و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشورها نیز باشد.

وی خاطر نشان کرد: ایران از دیرباز یکی از شاهراه های اصلی جاده ابریشم بوده و اکنون، با قرار داشتن در منطقه سوق الجیشی می تواند شریک خوبی برای اجرای طرح یک کمربند- یک جاده باشد و سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران و چین که در سال های گذشته حتی به 50 میلیارد دلار رسیده بود، سطح روابط در سال های گذشته متاثر از تحریم ها به 40 میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

معتمدی کیا  : دومین نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی است

 کیان معتمدی کیا مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین نیز دراین مراسم اظهارداشت: برگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران تسهیل کننده روابط اقتصادی و تجاری رو به گسترش تهران و پکن است.

  معتمدی کیا عنوان داشت: ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی در خاورمیانه شناخته شده و بسیاری از شرکت های بزرگ دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در تهران تاسیس کرده اند و چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته است، اکنون 49 درصد واردات ایران از کشور چین انجام می شود ، بر این اساس بدیهی است که از تولیدکنندگان چینی دعوت کنیم تا با حضور خود در ایران در راستای هر چه بیشتر شدن روابط اقتصادی، تجاری، و فرهنگی بین دو کشور گام بردارند.

وی این نمایشگاه را فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی عنوان کرد و تاکید کرد: شرکت های چینی در این نمایشگاه می توانند با همتایان ایرانی خود دیدار داشته باشند و درباره توسعه روابط تجاری و بازرگانی و آشنایی با جامعه تجاری منطقه در حوزه های مختلف بحث و تبادل نظر کنند.

مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای بار دوم در ایران موید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین بوده و تقویت روابط تجاری بین صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می کند و اداره گمرک چین بتازگی اعلام کرده که در نیمه نخست سال 2017 میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور 31 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

وی افزود: در سفر سال گذشته «ژی ژین پینگ» رئیس جمهوری چین به ایران، دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا 600 میلیارد دلار افزایش دهند و امیدوارم این مجموعه بستری را فراهم کند تا در آن شرکت های چینی و صنایع ایرانی که به دنبال محصولات و خدمات از چین هستند، بتوانند در راستای ایجاد روابط هر چه مستحکم تر گام بردارند.

معتمدی کیا درپایان گفت: در نمایشگاه هفته تجاری چین، کارآفرینان ایرانی فرصت دارند با شرکت در سمینارهای جانبی با همتایان چینی خود آشنا شده و به اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دست یابند و در روزهای برگزاری نمایشگاه نیز، برنامه های مجزا برای صنعتگران ایرانی و چینی تدارک دیده شده است تا در فضایی اختصاصی بتوانند در جلسات B2B شرکت کرده و به دور از هیاهوی موجود در فضای اصلی نمایشگاه با شرکای احتمالی خود دیدار و گفت وگو داشته باشند.

 

بنابراین گزارش،«دومین نمایشگاه هفته تجارت چین درایران» از 28 تا 31 شهریور1396 در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران از ساعت 10 تا 17 برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب