خبرایران: لوگوی جدید کانون جوانههای بانک ملی ایران پس از گذشت چهار سال از راهاندازی آن، باز طراحی شد.
به گزارش خبرایران، بانک ملی اعلام کرد: با گذشت چهار سال از راهاندازی کانون جوانههای بانک ملی ایران، ضرورت باز طراحی لوگوی آن به شدت احساس میشد که به همین منظور پس از بررسی و مشاوره با متخصصان، طراحی لوگوی جدید در دستور کار قرار گرفت.
لوگو یا هویت بصری نخستین تصویری است که از یک خدمت در ذهن مخاطب نقش میبندد و یک لوگوی قوی و مناسب میتواند نقش ماندگار و همیشگی را در اذهان خلق کند.
از سویی گاهی قدرت هویت بصری یک شرکت یا موسسه چنان قوی بوده که حتی بیش از نوع خدمت آن در خاطره مردم باقی مانده است و بر همین اساس لوگوی جدید کانون جوانههای بانک ملی ایران، تلفیقی از دو کاراکتر «ج » و «م» (جوانههای ملی) و فرمی انتزاعی از برگ و گل با بهرهگیری از رنگ سازمانی این بانک بوده است.
بنابر اعلام بانک ملی، لوگوی جدید کانون جوانههای بانک ملی ایران از پتانسیل بصری مناسبی برای جذب مخاطب برخوردار است و به لحاظ فرم کلی، لوگوی مورد اشاره در قالب لوزی متساویالاضلاع بوده که این قالب و تشکیل تصویر جوانه چینش طولی و عرضی مناسبی در کاربرد دارد و در نهایت موجب خلق بافتها و الگوهای گرافیکی مناسب جهت کاربرد در اوراق اداری، اقلام آموزشی و تبلیغاتی میشود.
کانون جوانههای بانک ملی ایران از سال ۱۳۹۲ با هدف افزایش سواد اقتصادی نسل کودک و نوجوان تشکیل شده و اکنون بیش از یک میلیون نفر عضو دارد.