خبرایران: هوآوی در سال 2011 فعالیت خود را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز کرد و با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک و خلاقانه این برند، هوآوی توانست در مدت کوتاهی یکی از بازیگران اصلی این بازار در حوزه ارتباطات گردد.
هوآوی در سال 2011 فعالیت خود را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز کرد و با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک و خلاقانه این برند، هوآوی توانست در مدت کوتاهی یکی از بازیگران اصلی این بازار در حوزه ارتباطات گردد. در این مدت هوآوی دارای سریع ترین رشد بین شرکت های حوزه تکنولوژی در 22 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم بازار 13.8 درصد می باشد.
هم اکنون هوآوی برند دوم منطقه در بازار گوشی های هوشمند با ملاک میزان فروش است و البته تلاش زیادی در جریان است که این رتبه بهبود یابد. خدمات هوآوی هم اکنون به 70 درصد جمعیت در این منطقه در 98 درصد وسعت جغرافیایی را ارائه می شود. همچنین هوآوی به رشد این منطقه از جهان هم کمک کرده است چراکه هم اکنون این شرکت 300 هزار شغل در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا ایجاد کرده و با 2000 شرکت محلی همکاری تجاری دارد.
زمانی که هوآوی به این منطقه وارد شد، تلاش هایی برای جهت تکنولوژیک در حوزه دیجیتال و توسعه شهرهای هوشمند آغاز شده بود و هوآوی تلاش کرد با توجه به خلاقیت های تکنولوژیک خود در همکاری با دولت های منطقه به آنها کمک کند که اهداف تکنولوژیک خود را سریع تر محقق کنند.
در سال 2013 هوآوی در همکاری با شرکت اتصالات اولین شبکه 3G منطقه را در کشورهای عربی راه اندازی نمود. به علاوه هوآوی طی 12 سال گذشته با همکاری با شرکای خود تلاش کرده در موسم حج، مشکلات ارتباطی زائران را حل کند و ارتباط روانی را برای آنها فراهم آورد. همچنین در امارات متحده عربی هم این شرکت در همکاری نزدیک با دولت محلی، فونت رسمی این کشور را در گوشی های هوشمند خود جای داد. در اقدامی دیگر هوآوی در دبی یک آزمایش تخصصی به عنوان مرکزی برای توسعه تکنولوژیک به صورت همگون با اکوسیستم فرهنگی این منطقه راه اندازی نمود.
پشتوانه این پیشرفت های هوآوی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، هزینه های طولانی مدت این برند بر تحقیق و توسعه و تلاش این شرکت برای خلق ارزش های قابل لمس با ایجاد خلاقیت و کارایی در محصولاتش می باشد. هر سال هوآوی 10 درصد از فروش سالیانه خود را به تحقیق و توسعه تخصیص می دهد. تا به امروز این شرکت 16 مرکز تحقیق و توسعه که بزرگترین آنها در جده عربستان قرار دارد را در کنار 36 مرکز نوآوری و 45 مرکز آموزش تاسیس کرده است. همچنین علاوه بر تحقیق و توسعه، همکاری هوآوی با رهبران صنایع مختلف نوآوری بزرگتری از این برند را مانند دوربین های دوگانه Lieca، رابط کاربری EMUI، فناوری شارژ سریع و هم اکنون پردازنده Kirin که به هوش مصنوعی مجهز شده و در گوشی پرچم دار بعدی هوآوی وجود دارد به این منطقه وارد کرده است.
علاوه بر تلفن همراه، این برند در حوزه دستگاه های دیگر هم توانسته موفقیت های بزرگی کسب کند، مثلاً تبلت های هواوی از رشد فروش سالانه 142 درصدی بهره مند هستند و به عنوان نمونه در عربستان هم اکنون هواوی بیشترین سهم بازار تبلت را که در حدود 40 درصد می باشد به خود اختصاص داده است.
برای هواوی جستجو برای نوآوری و بهترین بودن هیچ وقت به پایان نمی رسد. در آینده این شرکت تلاش دارد با هوشمند تر کردن تجهیزاتش با بهره گیری از هوش مصنوعی و توسعه یادگیری ماشینی یکی از مطرح ترین شرکت های تکنولوژی در عصر آینده باشد.