امروز: یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/08]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26143 تاریخ انتشار: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه21 عنوان کرد؛

آینده روشن با خانواده کتابخوان«محور فعالیت های اجتماعی در هفته کتاب و کتابخوانی»

خبرایران:معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه21 از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین شهروندان این منطقه خبر داد.
آینده روشن با خانواده کتابخوان«محور فعالیت های اجتماعی در هفته کتاب و کتابخوانی»

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، امیر جاوید پور معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اشاره به اهمیت و نقش "فرهنگ، به عنوان برگ هویتی جوامع و ملت ها"؛ گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد و در تاکید این مهم همین بس که معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص)، کتاب انسان ساز "قرآن کریم" است.

وی همچنین کتاب را دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت دانست و افزود: تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و بررسی قرار داد؛ همچنین در پرتو کتاب؛ شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی در سطح جامعه به اوج رسیده و به بالاترین جایگاه در گستره های فردی و اجتماعی می رسد.

جاوید پور در تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی با شعار "آینده روشن با خانواده کتابخوان" تاکید کرد: یکی از راه های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی و اجتماعی در جوامع، توجه ویژه به مساله کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در میان شهروندان جامعه است؛ در همین راستا برگزاری نشست های ادبی و نقد و بررسی کتاب، برگزاری شب شعر و مسابقات فرهنگی، تهیه و توزیع بروشور با موضوع اهمیت مطالعه و کتابخوانی و تشکیل گعده های مطالعاتی در کتابخانه های سرای محلات و ... از جمله برنامه هایی است که در این هفته در منطقه21 به اجرا در می آید.

خاطرنشان می شود؛ در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته کتاب و کتابخوانی مصادف با 20 لغایت 26 آبان ماه است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب