امروز: جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/22]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26661 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو شورای عالی فضای مجازی:

روابط عمومی خلاق باید هدف متعالی داشته باشد/ روابط عمومی نباید بلندگو یا بوق تبلیغاتی سازمان باشند

خبرایران: عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه روابط عمومی و مدیریت نباید به عنوان بلندگوی یا بوق تبلیغاتی سازمان باشند گفت: روابط عمومی‌ها باید هدف متعالی داشته باشند.
روابط عمومی خلاق باید هدف متعالی داشته باشد/ روابط عمومی نباید بلندگو یا بوق تبلیغاتی سازمان باشند

به گزارش خبرایران، حجت‌الاسلام سعیدرضا صدر عاملی عضو شورای عالی فضای مجازی بعدازظهر امروز (19آذرماه) در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به لزوم انتقال روابط عمومی قدیم به روابط عمومی جدید، گفت: ظهور فناوری‌های جدید این شرایط را ایجاد کرده است تا از روابط عمومی حضوری عبور کرده و با استفاده از ارتباط شبکه‌ای به روابط عمومی 2 فضایی انتقال پیدا کنیم.
وی ادامه داد: این بازنگری در مدل‌های مدیریتی به منظور رسیدن به حکمرانی خوب برخواسته از الزامات ارتباطی جدید است و توجه ویژه‌ای به کیفیت زندگی و افزایش رضایت‌مندی دارد.
عضو شورای عالی فضای مجازی به شاخص‌های روابط عمومی خلاق در تعالی سازمان پرداخت و افزود: شاخص‌های روابط عمومی را می‌توان به روابط عمومی 2 فضایی، داده مبنا، پیشرفت‌گرا و عملکرد براساس شناخت مساله و حل آن تقسیم کرد، این روابط عمومی همیشه معطوف به کمال بوده و به دنبال ایجاد و شادی نشاط اجتماعی است.
حجت‌الاسلام صدر عاملی یادآور شد: برای رسیدن به روابط عمومی خوب خلاقیت می‌بایست در مسیر 5 انتقال قرار گیرد، این مسیرها شامل انتقال از روابط عمومی مبهم به شفاف، انتقال از روابط عمومی کند و تاخیری به روابط عمومی به لحظه و قابل دسترس، انتقال روابط عمومی احساسی و توجیه کننده به روابط عمومی واقعیت‌گرا و عقلانی، انتقال از روابط عمومی خاموش به پاسخگو و انتقال از روابط عمومی موردی به روابط عمومی سیستمی یا الگوریتمی می‌باشد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های امروز جهان معاصر تنهایی و خاموشی افراد در ارتباطات است و روابط عمومی می‌بایست از طریق تقویت ارتباطات به کاهش انزوا و تنهایی اجتماعی افراد برسد.
عضو شورای عالی فضای مجازی ابراز داشت: در مورد رسیدن به خلاقیت درست عمومی ناشی از تامین اعتماد در جهان باید خلاقیت را در بخش‌هایی همچون تغییر در نگرش فضای سازمان، تغییر در ساختار سازمان، تغییر در ارتباطات سازمانی درون‌زا انگاره‌های ذهنی منفی درباره قومیت‌ها و جایگاه سازمانی پیگیری کرد.
حجت الاسلام صدر عاملی با بیان اینکه فضای مجاز فضای باز تولید است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی یک فضا بازنمایی محسوب می‌شود و اگر ما از این فضای دوم در کنار فضای اول رسانه استفاده کنیم قطعا یک روابط عمومی موفق خواهیم داشت.
وی بیان کرد: ایجاد یک قابلیت بین فضا رسانه و فضا مجازی امروز امکان‌پذیر شده است، ما نباید فضای مجازی را به قیمت ضعیف شدن ارتباطات انسانی رها کنیم، روابط عمومی 2 فضایی براساس اقدامات یک سازمان دسته‌بندی می‌شود.
عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص خلاقیت و تاثیر آن در کار گفت: خلاق کوانتوم، خلاقیتی است که کسی تا به حال آن را خلق نکرده است و خلاقیت باید منشاء پیشرفت بشود و اگر خلاقیت نباشد موجب پسرفت نیز ممکن است بشود.
حجت الاسلام صدرعاملی ابراز کرد: روابط عمومی دریافت موضوعات متعدد است و خلاقیت باید این مشکل را که در هر عرصه روابط عمومی رخ می‌دهد را کشف کند، خلاقیت باید وضعیت بهتری را در روابط عمومی ایجاد کند، اینکه ما بتوانیم یک راه حلی را ارائه کنیم که شادابی و نشاط بیشتری را برای اعضاء ایجاد کند یک راه‌حل تسهیل روابط است.
وی ادامه داد: روابط عمومی اگر یک هدف متعالی داشته باشد می‌تواند پیشرفت کند، خلاقیت موجب می‌شود کلیشه و تکرار از بین برود، خلاقیت نیاز دارد که یک عرصه جدیدی برای زندگی ایجاد کند، یک سازمان و روابط عمومی آن باید از انتشار اخبار هیجانی که او را از کار دور کند فاصله پیدا کند.
عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مردم امروز در فضای مجازی خود زندگی خود را انجام می‌دهند و تنهایی و انزوا منشا بدبختی شده است، ما نیازمند یک تبادل احساسات در محیط هستیم، روابط عمومی‌ها برای موفقیت در کار خود باید میزان تنهایی افراد را بشناسند.
وی در پایان گفت: روابط عمومی و مدیریت نباید به عنوان بلندگوی یا بوق تبلیغاتی سازمان باشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب