خبرایران: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران با اعلام خبر وقوع بیش از 500 حادثه رانندگی در داخل خطوط تندروی محدوده مرکز پایتخت طی 3 سال گفت:62 درصد متخلفان این تصادفات، راکبان موتورسیکلت ها بوده اند.
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سجاد زارع صفت با اشاره به پروژه تحلیل 3 ساله تصادفات منطقه 11در سامانه GIS، افزود: آمارها نشان می دهد در طول سال های 93 تا 95 موتورسیکلت ها با ثبت 315 مورد تخلف، قانون گریز ترین وسیله نقلیه ای بوده اند که در این مسیرهای عبوری تصادف کرده اند.
وی تصریح کرد: در این بین تعداد کل تصادفات سال 95 خطوط تندرو 292 فقره بوده و همچنین مسیرخطوط تندروی واقع در خیابان های هلال احمر و مولوی با 139 و 71 مورد حادثه به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.
زارع صفت ادامه داد: در 502 تصادفی که داخل این خطوط منطقه 11 اتفاق افتاده 825 وسیله نقلیه با یکدیگر برخورد کرده اند و در نتیجه آن 539 نفر مجروح شده اند که از این تعداد بیش از 180 نفر عابر پیاده بوده اند؛ همچنین نکته جالب توجه این است که در بزرگراه های شیخ محمدی و دشت آزادگان که جزو محدوده منطقه 11 هستند؛ به دلیل ایزوله بودن مسیرBRT، عدم تلاقی با معابر فرعی و عدم امکان تردد سایر وسایل نقلیه در آن، هیچگونه تصادفی از سوی پلیس راهور به ثبت نرسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران از «عدم رعایت حق تقدم عبور» به عنوان بیشترین تخلفی یاد کرد که توسط وسایل نقلیه و در داخل خطوط تندروی این منطقه اتفاق افتاده است و اظهار داشت: یکی از ضعف های اجرایی تمامی مسیرهای اتوبوس های تندروی شهری تهران، تلاقی با تقاطع ها و ارتباط با راه های فرعی جنب این مسیرهاست که به دلیل نیاز وسایل نقلیه به عبور از داخل مسیر تندرو برای دسترسی به خیابان ها و تقاطع های فرعی یا اصلی جنب مسیر BRT اتفاق می افتد.
زارع صفت تأکید کرد: در واقع ایزوله نبودن مسیرهای تندرو و این که سایر وسایل نقلیه نیز به راحتی امکان تردد در این خطوط را دارند؛ تبدیل به دغدغه ای شده که رفع آن جز با تغییر ساختارهای اجرایی مسیرهای این سامانه و نیز کمک پلیس راهور امکان پذیر نیست.