خبرایران: عملکرد این فروشگاه از شروع فعالیت نشانگر رویه ای متفاوت بود و بر همین اساس از ابتدا توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین فروشگاه های اینترنتی کشور مطرح و این جایگاه را به مرور زمان ارتقاء دهد. زنبیل، امروز نه تنها اعتماد عامه مردم بلکه توانسته اعتماد اکوسیستم استارتاپی را نیز به خود جلب کرده و در بین کسب و کارهای آنلاین، جزو سرآمدها باشد.
به گزارش خبرایران به نقل از فزوشگاه اینترنتی زنبیل، در طول سالیان گذشته فروشگاه اینترنتی همواره تمرکز خود را بر ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود قرار داده و بر همین اساس با اعتمادی که در بین خریداران آنلاین بدست آورده توانسته جایگاه خوبی را در بین فروشگاه های اینترنتی نصیب خود کند تا آنجا که در آخرین نظرسنجی صورت گرفته، بیش از ۹۰ درصد از مشتریان زنبیل اعلام نموده اند که خرید از این فروشگاه را به دیگران توصیه کرده اند.
تجربیات فروشگاه اینترنتی زنبیل در طی ۵ سال گذشته در کنار فراز و نشیب های بسیار باعث شده این فروشگاه امروزه نقشی پررنگ در کل بازار کشور ایفاء کند و به عنوان یکی از مراجع قیمتی برای مصرف کنندگان و حتی بازاریان بدل شود. امروزه حتی مشتریانی که به هر دلیلی تمایلی به خرید اینترنتی ندارند، از قیمت های درج شده در این فروشگاه به عنوان ابزاری برای چانه زنی های خود استفاده می کنند، حتی بسیاری از فروشگاه ها بر اساس قیمت های ارائه شده در زنبیل، حاشیه سودها بالای خود را به ناچار کاهش داده تا بتوانند بخشی از مشتریان خود را حفظ نمایند، هر چند بررسی های میدانی صورت گرفته نشان داده که آنها هنوز هم قدرت رقابت با فروشگاه اینترنتی زنبیل را ندارند.
افزایش اعتماد عمومی و رشد گرایش مردم به خرید از زنبیل به عنوان یکی از اولین انتخاب ها برای خرید کالاها را می توان یکی از مهمترین عوامل انگیزشی پرسنل این فروشگاه برای تلاش های شبانه روزی خود دانست، جایی که این جمع از نخبگان و برترین فارغ التحصیلان دانشگاهی، نتایج زحمات خود را در استقبال مردم از خدمات این فروشگاه مشاهده می کنند.
برنامه های جاری و آتی فروشگاه زنبیل
زنبیل برای توسعه فروشگاه در حال کار روی سیستمی است که برای اولین بار در دنیا و بدست جوانان نخبه ایرانی در حال پیاده سازی است. این سیستم در آینده نزدیک با پشت سرگذاشتن مراحل آزمایشی، عملیاتی خواهد شد و باعث می شود برای اولین بار ایده ای جدید در اکوسیستم استارتاپی ایران عملیاتی شود.
علاوه بر آن، زنبیل در سال گذشته با تعدادی از فروشگاه های اینترنتی بین المللی مذاکراتی را جهت توسعه فعالیتها انجام داد و توانست با دو فروشگاه برای همکاری های مشترک به تفاهماتی برسد که در حال حاضر با توجه به تحریم های یک جانبه آمریکا ادامه این مذاکرات کمی با کندی مواجه گردیده است.
فعالیتهای صنفی زنبیل
زنبیل در سال گذشته نه تنها با جلب اعتماد مشتریان خود توانست رشد بالایی را برای فروشگاه محقق سازد، بلکه توانست اعتماد دیگر کسب و کارهای آنلاین را نیز جلب و به عنوان عضوی از هیئت مدیره و دبیر اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی انتخاب گردد. حال زنبیل سعی دارد با تکیه بر تجربیات و شناخت خود از اکوسیستم، به بررسی مشکلات صنفی استارتاپ ها و کسب کارهای نوپا بپردازد و در راستای رفع آن ها و کمک به هم صنفی های خود برآید.