امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30183 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سعید محمدی اعلام کرد؛

دیجی‌کالا فعالیت خود را در حوزه فروش مواد غذایی گسترش می‌دهد

خبرایران: سعید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا در نشست خبری ویژه‌ دیجی‌کالااعلام کرد دیجی‌کالا قصد دارد فعالیت خود را در حوزه FMCG گسترش دهد و تجربه جدید را در این حوزه رقم بزند.
دیجی‌کالا فعالیت خود را در حوزه فروش مواد غذایی گسترش می‌دهد

نشست خبری ویژه‌ی دیجی‌کالا در تاریخ سه‌شنبه ۲۲ خردادماه در محل هتل هما تهران با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد. میزبان این جلسه چند تن از مدیران دیجی‌کالا بودند. مدیرعامل این فروشگاه اینترنتی از راه‌اندازی خدمات جدیدی در سال ۱۳۹۷ خبر داد. در این نشست خبری، سعید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا اعلام کرد دیجی‌کالا قصد دارد فعالیت خود را در حوزه FMCG گسترش دهد و تجربه جدید را در این حوزه رقم بزند.

FMCG مخفف عبارت Fast-moving consumer goods و به معنی «مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف» است. FMCG عموما به محصولاتی نظیر مواد خوراکی بسته‌بندی شده، نوشیدنی‌ها و وسایل بهداشتی گفته می‌شود که به سرعت و با قیمت رقابتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. از اواخر سال گذشته، گروه مواد غذایی خشک و مواد بهداشتی به سبد محصولات دیجی‌کالا اضافه شدند. اکنون با گذشت چند ماه از آغاز به کار این گروه و با توجه به استقبال مشتریان دیجی‌کالا، مدیران این فروشگاه اینترنتی تصمیم گرفته‌اند تا با اضافه کردن مواد غذایی تازه به گروه FMCG سبد محصولات دیجی‌کالا را پررنگ‌تر از قبل کنند.

در این نشست خبری به مزایای راه‌اندازی و پیشرفت گروه FMCG اشاره شد. از جمله مزیت‌های خدمات FMCG می‌توان به توانایی مشتریان در دسترسی به مواد غذایی تازه مورد نیاز به سادگی و در مدت زمان کم‌تر از یک ساعت از وب‌سایت دیجی‌کالا اشاره کرد. مزیت دیگر این سرویس جدید کمک به کشاورزان، باغداران و دامداران ایرانی درجهت فروش مستقیم و بدون واسطه محصولات‌شان است. بنابراین راه‌اندازی این سرویس به طور هم‌زمان به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایرانی است.

در همین راستا مدیرعامل دیجی‌کالا ضمن اشاره به سود کم کشاورزان و باغداران از فروش محصولات غذایی گفت: آمار نشان می‌دهد که بهای فروش مواد غذایی توسط باغبانان و کشاورزان حدود ۲۰ درصد است و مابقی این سود به خرده‌فروشان می‌رسد. در عصر امروز سیستم‌های پخش خرده فروش و واسطه چندان مناسب نیستند. بنابراین دیجی‌کالا قصد دارد با طراحی راه‌حلی مناسب در مدل کسب و کار متفاوت، مواد غذایی را به صورت مستقیم و با تحویل فوری به دست مصرف‌کننده برساند.

به گفته‌ی مدیرعامل دیجی‌کالا، پیش‌بینی شده در سال ۹۷ تا سقف ۵۰۰ برند ایرانی می‌توانند در حوزه FMCG محصولات خود را در دیجی‌کالا عرضه کنند. ورود دیجی‌کالا به حوزه FMCG به عنوان یکی از تجربیات جدید و هیجان‌انگیزی برای دیجی‌کالا و مشتریان شمرده می‌شود. دیجی‌کالا برای این حوزه قصد دارد برای رسیدن به بهترین نتیجه با برترین فعالان این حوزه همکاری کند. این سرویس جدید قرار است به زودی راه‌اندازی شود و شروع این فعالیت جدید متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب