امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ [2024/10/05]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35567 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به همت پژوهشگران ایرانی؛

اولین داروی درمان قطعی فقر آهن تولید و تجاری شد

خبرایران: اولین داروی درمان قطعی فقر آهن در ایران، در قالب شربت گیاهی با نام صنعتی «فروتونیک» تولید و روانه بازار سلامت کشور شد.
اولین داروی درمان قطعی فقر آهن تولید و تجاری شد

به گزارش خبرایران از مشاور رسانه ای گروه تئوری دهم؛ فروتونیک اولین شربت گیاهی در ایران است که بدون عوارض جانبی و در بازه زمانی کوتاه مدت، به درمان قطعی کم خونی ناشی از فقر آهن در بیماران مبتلا می پردازد.

این دارو پس از گذشت ۸ سال از زمان اخذ پتنت آمریکا، در سال ۸۹ به صورت آزمایشی تولید و در حال حاضر تولید آن پس از انجام مراحل آزمایشگاهی، ارزیابی بالینی و اخذ مجوز فرآورده های طبیعی از سازمان غذا و دارو با تیراژ پایین شروع شده است.

ﻧﺘﺎﯾﺞ مطالعات بالینی داروی فروتونیک، ﺟﺎﻟﺐ و ﺑﯽ ﺑﺪﯾﻞ و ﺑﺎ درﺟﻪ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﻨﺪی ﺑﺎﻻ ﮔﺰارش ﺷﺪ که نشان دهنده خون سازی و تولید فاکتورهای خونی است. این دارو در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن حتی در بیماران تحت شیمی درمانی، پرتودرمانی و سایر بیماری های مزمن منجر به فقر آهن کاربرد دارد.

شربت فروتونیک، یک داروی کاملاً گیاهی است که ساختار آن با داروهای موجود در بازار تفاوت دارد و بر خلاف مکمل های رایج، از هیچ ماده شیمیایی نظیر نمک های گلوکونات، فومارات یا سولفات در ترکیبات آن استفاده نشده است.

اجزای این داروی گیاهی شامل: عصاره آبی نوعی گیاه بومی جنوب کشور ایران، شکر سرخ و طعم دهنده طبیعی می باشد. فروتونیک تنها دستاورد مکمل آهن به شکل یونی (نه مِلح آهن) بر پایه 100 % گیاهی با خواص منحصر به فرد است که هیچ گونه عوارض جانبی نداشته و فاقد افزودنی ها و شیرین کننده های مصنوعی است.

داروهای مشابه در بازار داخلی و خارجی، عوارضی همچون اسهال، یبوست، تهوع، استفراغ، سیاه شدن دندان کودکان، ناراحتی معده و اختلال در عملکرد کبد، ازبین بردن ویتامین های A و E و  Cو تخریب DNA را به دنبال دارند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب