خبرایران: سودآوری، حجم عملیات ریالی و ارزی شعب،افزایش حجم اعتباری، حواله جات، سپرده های شعبه،ضمانت نامه ها،ال سی های داخلی و سایر شاخص های زیرمجموعه رشد،بهره وری و حجم عملکرد معیار ارزیابی شعب منتخب بوده اند.
به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، درپی انتخاب پنج شعبه از بانک توسعه صادرات ایران بعنوان شعب موفق در نهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور، دکترحبیب احمدی در گفتگو با اگزیم نیوز در این باره گفت: در فرایند انتخاب شعب موفق، هر شعبه در سطوح ممتاز الف و ب و درجه ۱ و ۲ که از سوی بانک تعییین شده، درجه بندی و مورد ارزیابی قرار گرفته اند؛ در واقع هر شعبه بنا بر حجم عملیات و فعالیت شعبه، تعداد مشتریان، نیروی انسانی و میزان تسهیلات و سپرده های آن رصد شده است.
وی گفت: در نهایت انتخاب شعب موفق بر اساس میانگینی از شاخص های دسترسی به اهداف تعیین شده از سوی مدیریت امور شعب، حجم عملکرد و رشد آنها در طول سالهای اخیر صورت می پذیرد.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات اذعان داشت: اهداف یاد شده هر ساله از سوی مدیرت امور شعب و بازاریابی، قبل از شروع سال و بر اساس اهداف کلی تصویب شده توسط هیات مدیره بانک تفهیم و به شعب ابلاغ می شود و شعب همه توان و ظرفیت های خود را برای دستیابی به این اهداف تا پایان سال به کار می بندند.
حبیب احمدی اذعان داشت: شعب منتخب بانک توسعه صادرات توانسته اند با بازاریابی مطلوب و ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود، علاوه بر جذب مشتریان جدید، حجم خدماتی که به مشتریان قدیمی خود ارائه می کرده را افزایش دهد.
به گفته احمدی، بانک توسعه صادرات با محوریت تعامل بیشتر با مشتریان فعالیت می کند و در طی سالها با شناسایی هر چه بیشتر نیاز فعالان اقتصادی صادرات محور، کیفیت و حجم خدمات خود را افزایش داده است.
وی بیان داشت: راه اندازی باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات، برگزاری نشست های تخصصی مستمر برای معرفی خدمات این بانک، سفرهای استانی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و اعضای هیات مدیره به استانهای مختلف به منظور تعامل بیشتر با فعالین اقتصادی شهرهای مختلف از جمله فعالیت هایی است که بانک توسعه صادرات برای توسعه تعامل خود با مشتریان در پیش گرقته است.
احمدی در ادامه به موضوع بانکداری شرکتی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات ویژه در قالب بانکداری شرکتی به مشتریان خاص نیز از جمله راهکارهای تسریع و تسهیل خدمات به مشتریان برتر بانک بوده است؛ تعدادی ازاین فعالین اقتصادی در زمره مشتریان خدمات بانکداری شرکتی شعب منتخب از جمله شعبه اراک، قرار دارند.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات از شعبه کاشان به عنوان، شعبه موفق که توانسته در طی فعالیت کوتاه خود از زمان افتتاح، بعنوان یک شعبه تازه تاسیس یاد کرد و گفت: شعبه کاشان توانسته طی یک سال و نیم از شروع فعالیت خود، به میانه جدول رتبه بندی شعب برساند؛ نباید فراموش کرد که کاشان از ظرفیت های اقتصادی خوبی برخوردار است و شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان توانسته در جذب فعالین اقتصادی این شهر موفق باشد.
احمدی افزود: مدیریت امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات با هدف تسریع در امر خدمات رسانی و جذب مشتری علاوه بر راه اندازی باشگاه مشتریان و بانکداری شرکتی، اقدام به برگزاری نشست های تخصصی با صادرکنندگان در مراکز استانها به منظور آشنایی بیشتر مشتریان با خدمات بانک کرده است، این نشست ها تاثیر مطلوبی در میزان جذب مشتریان و نیز تسهیل ارائه خدمات به صادرکنندگان داشته است.
حبیب احمدی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات در شرایط حال حاضر کشور و فشار تحریم های یک جانبه آمریکا، تلاش دارد از همه ظرفیت های خود برای تسهیل فرایند صادرات استفاده کند؛ از آنجاییکه این بانک، یک بانک توسعه ای است طبیعی است که در حوزه ارزی و بین المللی قویتر عمل کند و آثار تحریم و فشارهای ناشی از آن را تعدیل کند و به این منظور از هر نوع راهکار عملی استفاده می کند.
وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات در طول چهار سال گذشته علی رغم وجود تحریم ها توانسته است، در حوزه عملکردی به ویژه تسهیلات رشد را تجربه کند و با منابع بانک و منابعی که از سوی صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی در اختیار داشته همواره در مسیر افزایش حجم ارائه تسهیلات، ضمانت نامه ها، اعتبار اسناد داخلی گام بردارد.
به گفته احمدی، مشتریان بانک توسعه صادرات عمدتا، مشتریان خاص هستند و به دلیل اینکه در زمره بازرگانان موفق و کارآفرینان ممتاز کشور قرار دارند و توانسته اند فعالیت خود را در تحریم ادامه داده و به کشور خدمت کنند و صادرات و ارزآوری را ادامه دهند، انتظار حمایت بیشتری از این بانک توسعه ای دارند؛ بانک توسعه صادرات در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راستای اهداف از پیش تعریف شده خود با تشکیل کارگروه های مختلف، با تمام قدرت و توان از آنها حمایت می کند.