بیست و یکمین همایش تخصصی مدیران اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد به مدت 3 روز در شهر اردبیل برگزار شد.
به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر حمید رضا نجف پور کردی - معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک – در این همایش، الهام از ارزش های اسلامی را یکی از ابعاد رعایت اخلاق حرفه ای و احترام به حقوق مشتریان دانست و گفت: راهبرد مدیریت ارتباط با مشتریان مجموعه مهر بر قاعده نگاه اصالت گرایانه به مشتریان استوار است نه ابزار انگارانه، چرا که طبق آیات و روایات، انسان اشرف مخلوقات عالم و دارای احترام است.
دکتر نجف پور در ادامه ابراز داشت: پیرو نامگذاری هوشمندانه سال جاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط معظم له، این همایش با شعار " نقش بانک مهر اقتصاد در پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی" نامگذاری شده است.
وی تبیین ابعاد گوناگون سیاست های اقتصاد مقاومتی، تشریح سیاستهای اعتباری و مطالباتی بانک، ارتقاء کیفیت اجرایی بانکداری اسلامی به عنوان بستر ساز اقتصاد مقاومتی، تشریح راهبردها و برنامه های سال جدید معاونت و ایجاد گفتمان واحد و آرمان مشترک برای اجرای این برنامه ها را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد، سیاست های اعتباری بانک و نقش آن در اقتصاد مقاومتی ، طرح های اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردمی کردن اقتصاد و همچنین دستورالعمل برگزاری کمیسیون های اعتباری بانک را از محورهای این همایش در حوزه اعتبارات عنوان کرد و افزود: در حوزه مدیریت مطالبات نیز سیاست های مطالباتی بانک، همراستا با بندهای اقتصاد مقاومتی و دستورالعمل همیاران وصول مطالبات و طرح تسنیم تشریح می شود.
دکتر نجف پور با تشریح محورهای 24 گانه سند اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: سند اقتصاد مقاومتی، یک راهبرد چند وجهی است که قطعاً می تواند به عنوان مرکز ثقل اقتصاد کشور و زبان مشترک آحاد مردم، بنگاه های اقتصادی و دستگاه های مختلف و دولت تلقی شود و به آرمان مشترک کشور در جهت نیل به توسعه پایدار تبدیل شود.
وی با اشاره به موفقیت های چشمگیر بانک مهر اقتصاد در سال 1392 ادامه داد: از جمله این موفقیت ها می توان به رشد 37 درصدی منابع، رشد 62 درصدی حجم تسهیلات، پرداخت 866 هزار فقره وام قرض الحسنه و تسهیلات عقود اسلامی به مبلغ 162 هزار میلیارد ریال به عنوان یک رکورد طلایی، افزایش صد درصدی تسهیلات خرید دین و مشارکت برای حمایت از تولید کنندگان، کسبه و تجار، رشد 45 درصدی تسهیلات به جامعه هدف و هدایت40 درصد از تسهیلات بانک به بخش تولید نام برد.
نجف پور رمز تبدیل شدن بانک مهر اقتصاد به یک سازمان راهبردی پویا را برخورداری از تفکر سیستمی، شکستن مدل های ذهنی سنتی و ایستا، توجه جدی به ضرورت تغییر، ایجاد فضای باز فکری، مدیریت زمان و ساخت یک آرمان مشترک برای کارکنان بانک دانست.
وی در ادامه ابراز داشت: طرح نظام بازاریابی استان ها و شعب، جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز، خدمات مشاوران و بازاریابان بانکی، عملکرد مرکز ارتباط با مشتریان، سنجش رضایت و وفاداری مشتریان و دستورالعمل ارتقاء پایگاه داده مشتریان از برنامه های مورد نظر در حوزه بازاریابی و مشتری مداری هستند.
معاون اعتبارات و تجهیز منابع ادامه داد: با توجه به اهمیت استقرار بانکداری اسلامی به عنوان بستر ساز اقتصاد مقاومتی در کشور، طرح ها و برنامه های جدیدی در بکارگیری و توسعه قراردادهای جامع مشارکت، مرابحه و مضاربه در دستور کار این همایش قرار دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به موفقیت بانک مهر اقتصاد در تحقق اهداف حمایت از تولید ملی و نهادینه سازی الگوی مصرف محصولات داخلی از طریق راه اندازی طرح کارت اعتباری کالای ایرانی، طرح های مشابهی با رویکرد کمک به اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف، از جمله در صنعت حمل و نقل، بازرگانی، بهداشت و درمان در دست بررسی هستند.
در ادامه، صالح پاشاپور – مدیر کل شعب استان – به ارائه گزارشی از دستاوردها و ابتکارات استان از جمله طرح تشکیل کمیته وصول مطالبات و طرح سفیران مهر که با شعار" تصمیم عالمانه، اقدام عاشفانه " و با اجماع آحاد کارکنان استان در قالب هیئت عاشقان حضرت عباس (ع) انجام شده بود، پرداختذ.