امروز: شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3818 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاري همايش تبيين و تحول ساختار سازماني فناوري اطلاعات در بانك ملي ايران

همايش تبيين و تحول ساختار سازماني فناوري اطلاعات با حضور ولي اله فاطمي اردكاني عضو هيأت مديره، مسئولان و كارشناسان اداره كل فناوري اطلاعات، در سالن همايش حافظ برگزار شد.
برگزاري همايش تبيين و تحول ساختار سازماني فناوري اطلاعات در بانك ملي ايران

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی بانک ملی ایران، در اين همايش كه به همت اداره كل فناوري اطلاعات برگزار شده بود درخصوص مسائل مختلف پيش رو و ارتقاي سطح كمي و كيفي فناوري اطلاعات بانك، بحث و بررسي شد.

در اين همايش فاطمي اردكاني طي سخناني اظهار داشت: بايد اداره اي به نام عمليات و اداره اي به نام توسعه داشته باشيم و اولين مرحله اين باشد كه اداره عمليات صاحب اختيار تام بوده و و مسئوليت  عملكرد يا بهره برداري را بر عهده بگيرد . همچنين اين اداره بايد توانايي انجام تمامي سرويس هاي عملياتي را داشته باشد.

وي ابراز اميدواري كرد اين مهم با كمك همكاران و ايجاد  زيرساخت هاي عملكردي در بانك راه اندازي شده و با كمك ابزارهاي موجود بتوانيم همه سرويس هاي مشتري پسند را در بانك پياده سازي كنيم .

وي افزود: اداره توسعه نيز، لازم است مسئوليت توليد سرويس هاي جديد و يا تغيير اين سرويس ها را بر عهده بگيرد.

عضو هيات مديره بانك با اشاره به اينكه بايد در هر استان نيازهاي مشتريان به طور كامل مرتفع شود گفت: لازم است سرويس هاي بانكي را درون نرم افزارهاي مالي شركت ها و موسسات تجاري كارسازي كنيم كه اين نرم افزار ها بزرگترين مدافع ما در اين زمينه خواهند بود.

فاطمي اردكاني در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: سرعت در ارائه محصول از اهميت بالايي برخوردار است و بايد تمام توان و انرژي خود را در اين زمينه بكار ببريم.

وي در پايان خواستار شركت تمامي كاركنان در دوره هاي ITIL شد.

بررسي مدل عملياتي فعلي فناوري اطلاعات، نمايي از وضعيت فرايند‌هاي اصلي در حوزه فناوري اطلاعات، نتيجه مميزي كليه واحدهاي فناوري اطلاعات، تبيين مشكلات موجود در فرايند‌ها، بررسي بلوغ فرايندها، عملكرد فناوري اطلاعات بانك از منظر فرايند‌هاي ITIL (مجموعه‌اي از تفكرات و تكنيك‌ها براي مديريت زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات، پياده‌سازي و استفاده از آنها) و … از جمله مواردي بود كه در اين همايش مورد بازنگري و تبادل نظر قرار گرفت.

در بخش دوم برادري سخنران مدعو و استاد دانشگاه درخصوص ايجاد تحول در سازمان و چگونگي آن به ايراد سخن پرداخت.

وي به بررسي شاخصه‌هاي مهم در ايجاد تحول سازي نظير چشم‌انداز و ظرفيت  سازماني، ظرفيت ICT موجود در سازمان، رويكرد عملي و مدل اجرايي، پاسخگويي، حاكميت، حمايت و رهبري، اشتياق، تمايل و مصمم بودن، نياز سازمان، توانايي سازمان در اجرايي نمودن و انجام عمليات، تأمين سرمايه و … پرداخت و نيازهاي هر يك از مولفه‌هاي فوق را تشريح كرد.

در بخش هاي ديگر اين همايش دو روزه، مسئولان اداره كل فناوري اطلاعات و شركت داده ورزي سداد در يك پنل پرسش و پاسخ به سؤالات انفورماتيكي مسئولان اين بخش پاسخ دادند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب