امروز: دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38487 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

همایش روز جهانی دوچرخه سواری با حضور شهردار منطقه ۵ و شهروندان برگزار شد

خبرایران : بنا بر اعلام سازمان ملل، سوم ژوئن از سال ۲۰۱۸ به عنوان «روز جهانی دوچرخه سواری» نامگذاری شده و از تمامی فعالان فرهنگ دوچرخه سواری خواسته شد که در این تاریخ، اولین روز زندگی خود را با دوچرخه تجربه نمایند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد .
همایش روز جهانی دوچرخه سواری  با حضور شهردار منطقه ۵ و شهروندان برگزار شد
به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، شهردار با شهروندان رکاب زد ، ورزش کردو در عین حال با مردم نیز به گفتگو نشست و نقطه‌نظرهای آنان را شنید.
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری شهردار منطقه افزود: امروز همایش دوچرخه سواری به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری در پارک ترافیک برگزار شد که از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت که حدود ۳۰۰ شهروند از گروه‌های سنی مختلف در این همایش شرکت کردند.
 
وی، ورزش همگانی را موثرترین حق اجتماعی یک شهروند در مسیر برخورداری از یک زندگی سالم و بانشاط دانست و افزود: یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند در نشاط و شادی احاد مردم نقش مهمی را ایفا کند شهرداری است.
 
کلهری در جمع دوچرخه سواران اظهار داشت: فرهنگ دوچرخه سواری باید پررنگ تر باشد و شهرداری مصمم است بسترهای لازم برای گسترش این فرهنگ را فراهم کند.
 
 وی گفت : فرهنگ دوچرخه سواری علاوه بر مطرح بودن به عنوان یک ورزش مهم، کارکرد ویژه ای در حوزه مدیریت شهری، به ویژه روان شدن ترافیک شهری و کاهش آلودگی هوا دارد.
 
 کلهری هدف از این همایش را ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و زندگی سالم در کنار مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانست و افزود: این وسیله نقلیه، ضامن سلامتی و افزایش سیستم ایمنی بدن به خصوص در این روزهای کرونایی است.
 
  گفتنی است در پایان این مراسم به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.
 
 
 
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب