وی اظهار داشت: همدلی دولت و مردم برای کاهش تلفات و تسکین آلام آسیب دیدگان از جلوههای زیبای مشارکت عمومی به شمار میرود که البته در این حادثه سیل اخیر بی نظیر است. رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از فعالیتهای شبانه روزی خادمان صنعت بیمه در ارزیابی و برآورد سریع و اقدام به پرداخت خسارات در کوتاهترین زمان ممکن، خاطرنشان کرد: گنجینه اعتماد عمومی بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه صنعت بیمه به حساب می آید و همه باید قدر این ثروت ملی را بدانیم.
سلیمانی با تاکید بر این نکته که اقتدار، قابلیت و ظرفیت صنعت بیمه در هنگام وقوع حوادث طبیعی محک می خورد، اظهار داشت: وقوع حوادث می تواند توجه بیش از پیش آحاد جامعه به خدمات صنعت بیمه را به دنبال داشته باشد و در سیل اخیر نگاه های بسیاری نسبت به صنعت بیمه، اصلاح شده است.
رییس شورای عالی بیمه با تاکید بر این نکته که ارائه خدمات مطلوب بیمه ای در گرو توانمندی شرکت های بیمه و توانگری مالی و فنی این صنعت است، افزود: شرکت های بیمه با تکیه بر اصول حرفه ای و جذب سرمایه و ایجاد فضای جذاب برای مشارکت بازیگران بازار سرمایه و سهامداران، می توانند ظرفیت های مغفول صنعت بیمه را فعال کنند.
وی در پایان با ارزیابی مثبت گزارش اعضای کارگروه های اعزامی بیمه مرکزی و همچنین تیم های مستقر در مناطق سیل زده نسبت به پیگیری سریع مسئله پرداخت خسارات بیمه گذاران، دستور لازم را صادر کرد و از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست در حد توان نسبت به ایفای تعهدات حرفه ای و همچنین مسئولیت اجتماعی شرکت متبوع خود کوشا باشند.