امروز: جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/22]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40466 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ازسوی رئیس جمهور؛

اولویت های ارتباطاتی و رسانه ای دستیار ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دولت ابلاغ شد

رئیس جمهور با صدور پیوست حکمی، اولویت های ارتباطاتی و رسانه ای دستیار ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دولت را ابلاغ کرد.
اولویت های ارتباطاتی و رسانه ای دستیار ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دولت ابلاغ شد
در پیوست حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر  حسن روحانی برای دکتر علی ربیعی بر ضرورت گفتگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروه‌های اجتماعی ذینفع و تسهیل ارتباطات تشکل‌های صنفی، سیاسی و گروه‌ها و اقشار مختلف با دولت و حضور فعال در شبکه فضای مجازی و بهره گیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوری های نوین ارتباطی برای ارتباطات دو سویه با مردم در فضای مجازی تاکید شده است.

 

بخشی از متن حکم به این شرح است:

دولت دوازدهم براساس برنامه هایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به مردم ارائه شده، رسالتی بس سنگین برعهده دارد. این دولت باید بتواند طی دوره فعالیت خود، کشور عزیزمان ایران را از چالش های بزرگ انباشته شده در طول چند دهه گذشته عبور داده و شرایط مساعدی را برای مقطع پایانی فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ که مصادف با پایان رسیدن قرن حاضر است، به وجود آورد. این مهم ممکن نیست مگر با همدلی و همراهی آحاد جامعه و ارتباط نزدیک ارکان دولت با گروه های مرجع و حضور مستمر دولتمردان در فضای مجازی و حقیقی برای اقناع مردم در تصمیماتی که گستره ملی داشته و سرنوشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

لذا ضروری است جنابعالی برنامه های خود را با توجه دقیق به جهت گیری ها و اولویت های ذیل تنظیم و اجرا نمایید:

۱-  طراحی نظام راهبردهای ارتباطات اجتماعی و اطلاع‌رسانی دولت برای تبدیل سیاست‌های دولت به برنامه‌های ارتباطی موثر و متناسب با شرایط و نیازهای روز.

۲-  تلاش برای ارتقا همدلی میان دولت و ملت از طریق آشنا کردن مردم با برنامه‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات دولت و نیز انتقال و اطلاع‌رسانی مسائل مهم به جامعه.

۳- «ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان روابط عمومی‌ها»، «ارتقا کیفی فعالیت روابط عمومی‌ها در جهت افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت در مورد سوالات، ابهامات و شایعات در مورد عملکرد دولت»، «اطلاع‌رسانی سریع و دقیق و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات»، «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت روابط عمومی‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها در جهت سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت» و «طراحی و تدوین فعالیت‌های رسانه‌ای ارتباطات اجتماعی با همکاری وزرا و معاونین رئیس‌جمهور و استانداران».

۴- «تدوین و مدیریت اجرای پیوست ارتباطی و افکار عمومی برای مصوبات مهم دولت» و «تبیین مسائل و موضوعات ملی در جهت اقناع و همراهی مردم» از طریق «ساده‌سازی و ملموس کردن مسائل مهم و تخصصی برای عموم مردم».

۵- «تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی جامعه» و «تضمین دسترسی آسان رسانه‌ها به داده‌ها و اطلاعات متقن» در مورد مسائل، چالش‌ها، دستورکارها و اقدامات دولت و «مقابله موثر با بی‌خبری، ناامیدی و سیاه‌نمایی».

۶- حضورفعال در شبکه فضای مجازی جهت تبیین خدمات دولت و بهره گیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوری‌های نوین ارتباطی برای برقراری ارتباطات دوسویه با مردم در فضای مجازی.

۷- «رصد مستمر فضای عمومی، رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و گروه‌ها و اقشار اجتماعی» و «داده‌کاوی برای انتقال منظم وضعیت افکار عمومی و دیدگاه‌ها، نظریات و خواست‌های اقشار مختلف مردم» به صورت سازمان یافته و علمی به رئیس‌جمهور، معاون اول و اعضای دولت.

۸- اهتمام به گفتگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروه‌های اجتماعی ذینفع و تسهیل ارتباطات تشکل‌های صنفی، سیاسی و گروه‌ها و اقشار مختلف با دولت.

۹- «راهبری همکاری و مشارکت با رسانه‌های موثر داخلی و خارجی» و «گسترش همکاری ارکان دولت با رسانه ملی» با هدف کمک فکری - مالی به برنامه‌های تولیدی -تامینی رسانه ملی از طریق «مدیریت متمرکز بودجه برنامه‌های مشارکتی با صداوسیما».

۱۰- پاسخ فوری به اتهامات رسانه های خارجی علیه نظام اسلامی و دولت و رفع شبهات.

۱۱- برنامه سازی لازم خبری و تصویری برای طرح ها و اقدامات مهم دولت.

۱۲-  راهبری برنامه‌های ملی «شفافیت»، «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات»، «سامانه مطالبات عمومی» و «ارتباط مردمی».

۱۳- هماهنگ سازی رسانه های دولت.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب