وی گفت: شعب را در قالب یک سازمان مجزا ترسیم کرده و بر اساس شاخصهای تعریف شده برای هر سازمانی صورتهای مالی آن به تفکیک بررسی و نتایج بدست آمده بیانگر وضعیت عملکرد آن واحد خواهد بود. اعداد و ارقام در نهایت مشخص کننده میزان چگونگی فعالیت یک شعبه است.
مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه تصریح کرد: بررسی و رفع معایب موجود برای رسیدن به بهبود مستمر در سازمان امری انکار ناپذیر است. اینگونه که ایرادات و اشکالات موجود باید از سوی همه گفته شود تا تلاشها برای رفع آنها انجام شود.
مظلومی افزود: همه واحدهای سازمانی مدیریت ریسک را امری بسیار مهم تلقی کنند. ریسک یعنی احتمال پیش آمد نامطلوب در آینده است. مدیران ریسکها را شناسایی کرده و نسبت به مدیریت آن در تمام سطوح اهتمام ورزند.
وی با اشاره به وجود اصل swot در هر شاخه مدیریتی، از مدیران بیمه تعاون در بخشهای ستادی و استانی خواست تمام فعالیت خود را بر اساس نقاط قوت و ضعف درون سازمان و فرصتها و تهدیدهای برون سازمانی تدوین کرده و بر اساس آن هدف گذاریها را جهت نیل به تعالی سازمانی پیش بگیرند.
مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد: هدف گذاری رشد در شعب تنها بر اساس ظرفیت آن استان در نظر گرفته شده است. اگر شعبهای بزرگتر است، قطعا اهداف بزرگتری برای آن تعریف شده است. شعب تلاش کنند تا اهداف تعیین شده را با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود محقق کنند.
مظلومی ارزیابی از عملکرد شعب در رشته درمان را سود و زیانی تلقی کرده و نه پورتفوی محور و افزود: به گونهای برنامهریزی کردهایم که رشته درمان بیمه تعاون با ارائه راهکارهای نوین به یک رشته سود ده تبدیل شود.
در ادامه این نشست مدیرامور شعب و استانها و واحدهای فنی ستادی به بیان و تشریح عملکرد حوزه مدیریتی خود کرده و شعب را از آخرین دستورالعمل ها و اهداف مطلع ساختند.
در بخش پایانی این نشست، مدیران ستادی و استانی بیمه تعاون در قالب ۶ کارگروه تخصصی به بررسی فرایندها پرداخته، پیشنهادات را مطرح و پس از بحث و تبادل نظر و به اشتراک گذاری ایده ها نسبت به تصویب موارد مطرح شده اقدام کردند.