امروز: جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/22]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43240 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد صادق افراسیابی درنشست خبری اعلام کرد؛

هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی اتفاقات جدیدی را رقم خواهد زد/جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی نیازمند همکاری رسانه‌ای است/ همکاری با شبکه‌های هشتگانه پروفایل، روبیکا، چارخانه، آپارات، آخرین خبر، نماسا، تماشا و خبر فوری

معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم همکاری‌ رسانه‌های گروهی با ارشاد و بنیاد ملی امام رضا تاکید وگفت: ما شبکه‌های هشتگانه پروفایل، روبیکا، چارخانه، آپارات، آخرین خبر، نماسا، تماشا و خبر فوری را برای بررسی آثار انتخاب کرده‌ایم اما با توجه به اینکه اینستاگرام شبکه بسیار تأثیرگذاری در جهان است این شبکه اجتماعی را هم رصد خواهیم کرد.
هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی اتفاقات جدیدی را رقم خواهد زد/جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی نیازمند همکاری رسانه‌ای است/ همکاری با شبکه‌های هشتگانه پروفایل، روبیکا، چارخانه، آپارات، آخرین خبر، نماسا، تماشا و خبر فوری

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی» صبح امروز3 آذرماه 1398 با حضور«محمدحسین اسماعیلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دبیر هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی «محمد صادق افراسیابی » معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و دراین نشست خبری ،«محمد صادق افراسیابی » معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درتشریح ابعاد مختلف این رویداد بزرگ معنوی و رسانه ای اظهارداشت: تلاش ما این است که از ظرفیت های فضای مجازی و به ویژه نرم افزارهای داخلی کمال استفاده را برای تولید و ترویج محتوا درباره فرهنگ رضوی داشته باشیم.

افراسیابی تجلیل از فعالان فضای مجازی درحوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار فاخر وتولید محتوا با رویکرد ارزشی،دینی و انقلابی در فضای مجازی را از اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: بهره گیری از آموزه های قرآن کریم، احادیث اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحبنظران، اندیشمندان و هنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در زمینه ارزش های اخلاقی صداقت، امانتداری، کرامت انسانها، حفظ آبروی افراد، رزق حلال و ضد ارزشهای اخلاقی  دروغ، خیانت در امانت،‌ تهمت و افترا، حرامخواری از موضوعات این دوره جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: ارزشهای اجتماعی مانند روابط اجتماعی، روابط خانوادگی، روابط با گروه دوستان، وقف، کار و تولید، مسئولیت پذیری، محیط زیست ، ارزشهای حاکمیتی شامل اهداف نظام اسلامی، عدالت، رسیدگی به امور مردم، روابط متقابل مردم و مسئولان ، زیارت شامل زیارت عارفانه، خاطرات سفر زیارتی، دلنوشته های زیارت، واگویه های زیارت، زیبایی و معنویت حرم مطهر، شفاعت، نماز و نیایش از دیگر موضوعات این دوره جشنواره هستند.

معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرازداشت: هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی تلاش می کند اتفاقات جدیدی را رقم بزند از این روهشت شبکه اجتماعی که مخاطبان بیشتری در کشور دارند، برای این منظور انتخاب شدند تا افراد ویدیو، عکس ها، دست نوشته ها و آثار هنری خود را با موضوع فرهنگ رضوی در این هشت شبکه با هشتک رضا جان، امام رئوف و امام مهربان به اشتراک بگذارند و به این شکل در جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی شرکت کنند.

وی ادامه داد: هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی یک حرکت نو درکشوراست وامیدوام این رویداد معنوی و رسانه ای مقدمه ای برای کارها و فعالیت های جدید در کشور شود تا  جشنواره ها و اینگونه رویدادها را به سمت ایجاد یک پویش سوق دهیم و مسئله مهم اطلاع رسانی جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی است که به خوبی صورت بگیرد بنابراین همه ما متوسل به وجود آقا امام رضا (ع) می شویم.

افراسیابی عنوان داشت: یکی از سیاست های ما در جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی این بود که هدف کمی برای این جشنواره مشخص کنیم و اگرآثارو محتوای دیجیتال در فضای مجازی با محوریت امام رضا(ع) از ابتدای آذر امسال تا اول آذر سال ۹۹ به حدود ۱۰ برابر برسد این یعنی یک موفقیت برای ما محسوب خواهد شد چراکه این مسئله یک فعالیت چند سویه است که همکاری رسانه ها را نیز می طلبد.

وی یادآورشد: اینستاگرام در حال حاضر تاثیرگذاری مهمی در جهان دارد ازاین روتوصیه شده که شرکت کنندگان آثار خود را علاوه در شبکه های داخلی در اینستاگرام هم به اشتراک بگذارند تا فضای اینستاگرام هم رضوی شود و نگاه این وزارتخانه، نگاهی ایجابی است چراکه براین باوریم تا زمانی که بستری در کشور وجود دارد، باید از آن استفاده بهینه کرد و گام های رو به جلو در معرفی فرهنگ رضوی به دنیا برداریم.

معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرازداشت : در برخی از حوزه ها ظرفیت معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی به وفور وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد و جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی فقط با همکاری ارشاد و بنیاد ملی امام رضا نمی‌تواند موفق باشد و نیازمند همکاری رسانه‌ای در این زمینه است.

وی از لزوم راه‌اندازی یک پویش ملی با موضوع جشنواره رضوی توضیح داد: فرهنگ رضوی با فرهنگ ایرانی همراه بوده است و در راستای همین تناسب فرهنگی لازم است در فضای مجازی هم فعالیت‌هایی صورت گیرد و در ادامه کیفیت مطالب باید اهداف کمی هم برای جشنواره تعیین کرد. با همین هدف کمی قرار شد آثار انتشار یافته از یکم آذرماه 1398 تا یکم آذرماه 1399 به 10 برابر افزایش پیدا کند و اگر چنین شد نشانه موفقیت ماست. هدف 10 برابر شدن آثار هم برگرفته از قوانین بالادستی وزارت ارتباطات است که لزوم افزایش محتوای تولیدی را 10 برابر اعلام کرده‌ است.

معاون رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم همکاری‌ رسانه‌های گروهی با ارشاد و بنیاد ملی امام رضا تاکید و عنوان داشت: ما شبکه‌های هشتگانه پروفایل، روبیکا، چارخانه، آپارات، آخرین خبر، نماسا، تماشا و خبر فوری را برای بررسی آثار انتخاب کرده‌ایم اما با توجه به اینکه اینستاگرام شبکه بسیار تأثیرگذاری در جهان است این شبکه اجتماعی را هم رصد خواهیم کرد.

وی درپایان سخنان خود گفت: اینستاگرام را می‌توان به منزله یک شبکه اجتماعی تأثیرگذاردر نظر گرفت و از آن  برای ترویج اخلاق رضوی و سبک زندگی اسلامی ایرانی بهره گرفت.

 

اسماعیلی: هدف هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی رقابت فرهنگی درمیان اقشارمردم است

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دبیر هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: نمی‌توان منکر فضای مجازی در جهان معاصر شد و باید از این فضای ایجاد شده به درستی استفاده کرد نباید با نگاه سلبی به این فضا از آن فاصله گرفت، بلکه باید با نگاه ایجابی شرایط استفاده درست از آن را فراهم کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم بر استفاده ازاین فضا درراستای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرده‌اند و اگر نتوانیم از این فضا به‌درستی استفاده کنیم بازنده‌ایم.

وی تاکید کرد: قرآن، احادیث به ویژه (امام رضا) صاحب نظران، هنرمندان و نویسندگان می توانند منابع تولیدی باشند تا موضوعاتی چون ارزش های اخلاقی، اجتماعی، حاکمیتی و زیارت امام رضا را تبیین کنند. برای این منظور هم می‌توانند از عکس نوشته، متن، گرافیک، اینفوگرافیک، ویدئو، پویانمایی و موشن گرافی استفاده کنند تا داوران کیفیت آثار، میزان بازدید، دیدگاه ها و کامنت ها و غنای محتوایی آثار را بررسی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به روند برگزاری این جشنواره ابرازداشت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم افزایی فعالان فضای مجازی در ترویج مفاهیم دینی، تجلیل از تولید کنندگان آثار با رویکرد ایرانی اسلامی و تولید محتوا با رویکرد رضوی ایرانی اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

اسماعیلی ادامه داد: با برگزاری این جشنواره قصد داریم رقابت فرهنگی در میان اقشار مردم به وجود بیاید و رویکرد مردم محوری از ویژگیهای این دوره جشنواره است و منابع و موضوعات این جشنواره با بهره گیری از قرآن، احادیث به ویژه امام رضا(ع)، صاحبنظران، هنرمندان و نویسندگان خواهد بود.

بنابراین گزارش، هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت برخی شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های داخلی برگزار و متقاضیان برای شرکت دراین جشنواره تا بهمن ماه 1398 می توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. آثار برگزیده پس از داوری نهایی در 26 بهمن ماه در استان قزوین همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) طی آئین اختتامیه اعلام خواهند شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب