امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43653 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری اعلام کرد؛

مردم تهران به عملکرد شهرداری تهران نمره دادند/ براساس بررسی‌ها مردم در زمینه آلودگی هوا، ‌ ترافیک و توزیع نامتعادل امکانات دغدغه دارند/راه‌اندازی کارناوال شب یلدا در سطح میادین میوه و تره بار پایتخت / از ۲۰ تا ۳۰ آذرجشنواره سمفونی آذر برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از راه‌اندازی کارناوال شب یلدا در سطح میادین میوه و تره بار پایتخت خبر داد و گفت: از ۲۰ تا ۳۰ آذر نیز جشنواره سمفونی آذر را داریم و برای آسایشگاه‌ها، سربازخانه‌ها، ‌ خوابگاه‌ها، گرمخانه‌ها و همراه‌سراهای بیمارستان ها نیز برنامه‌های شادی خواهیم داشت.
مردم تهران به عملکرد شهرداری تهران نمره دادند/ براساس بررسی‌ها مردم در زمینه آلودگی هوا، ‌ ترافیک و توزیع نامتعادل امکانات دغدغه دارند/راه‌اندازی کارناوال شب یلدا در سطح میادین میوه و تره بار پایتخت / از ۲۰ تا ۳۰ آذرجشنواره سمفونی آذر برگزار می شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری  «معاونت فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران» بعدازظهر امروز دوشبه 25 آذرماه 1398 با حضور«محمدرضا جوادی یگانه» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران برگزار ودراین نشست خبری «محمدرضا جوادی یگانه» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران درخصوص  نظرسنجی که از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان امسال در پایتخت توسط شهرداری انجام گرفته اظهارداشت: براساس این نظرسنجی که از ۸ هزار نفر در پایتخت صورت گرفته است، ۸.۸ درصد از پاسخ دهندگان رضایت کلی از شهرداری دارند و نمره رضایت زیاد و خیلی زیاد داده‌اند، اما ۵۰ درصد سطح رضایتشان کم و خیلی کم بود.

وی با بیان این که پایش نظرسنجی نشان داد که نگاه مردم در سطح کلان به شهرداری تهران مثبت تر شده است، اظهار کرد: نمره شهروندان به عملکرد شهرداری ۱۱.۶۰ بوده است.

جوادی یگانه با بیان اینکه از خرداد ۹۷ تاکنون تقریبا این عدد ثابت مانده گفت: در خرداد ۹۷ نمره شهروندان به عملکرد شهرداری ۱۱.۴۲، در مهر ماه ۱۱.۴۶ ودر آبان ماه ۱۱.۶۰ درصد بوده است که نشان می ‌دهد میزان رضایت مندی مردم از شهرداری افزایش یافته است.

وی افزود: کم ترین رضایت از شهرداری در منطقه ۱۵ و بیشترین رضایت‌ها در منطقه ۶ بوده است. همچنین ۳۳ درصد از جمعیت نمونه در پاسخ به اینکه مهم ترین اقدام شهرداری چه بوده است پاسخ داده‌اند که شهرداری هیچ کاری نکرده که البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بهبود یافته است.

معاون شهردار تهران درمورد نحوه پاسخگویی به مطالبات مردم از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: ۳۶ درصد از مخاطبان نظرسنجی اعلام کرده‌اند که با این شماره‌ها تماس گرفته‌اند، همچنین به طور کلی سالانه ۲.۵ میلیون تماس با شماره ۱۳۷ و ۵۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۸۸۸ حاصل می‌شود.

جوادی یگانه عنوان کرد: به طور کلی، براساس این نظرسنجی مردم در سطح کلان از مدیریت شهری رضایت نداشتند ولی در سطح خرد آمارها بهتر است و نسبت به گذشته وضعیت بهبود یافته است.

وی بیان داشت: ۵۸ درصد مردم از جمع‌آوری زباله، ۴۷ درصد از روشنایی معابر، ۵۴ درصد از نگهداری فضای سبز، ۴۶ درصد از زمین‌های بازی و ۳۷ درصد از رسیدگی به آبگرفتگی‌ها رضایت داشته‌اند و تنها ۴۷درصد از مردم نسبت به موضوع  آبگرفتگی‌ها و رفع آن ناراضی بوده‌اند.

جوادی یگانه اعلام کرد: ۶۵ درصد از شهروندان از میادین میوه و تره‌بار، ۴۰ درصد نیز از وضعیت آسفالت خیابان‌ها و ۲۵ درصد از وضعیت کفپوش‌ها در معابر راضی هستند. همچنین، ۵۴ درصد مردم معتقدند کارگاه‌های ساختمانی به حریم خیابان‌ها تجاوز کرده و ۴۸ درصد وضعیت راحتی و امنیت در پیاده‌راه ها را مناسب نمی‌دانند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین براساس این نظرسنجی، ۷۲ درصد مردم دسترسی به اتوبوس‌های شهری را مناسب می‌دانند و ۶۴ درصد معتقداند اتوبوس ها به موقع در ایستگاه ها حضور پیدا می کنند؛ ۶۰ درصد هم وضعیت دسترسی به تاکسی‌های خطی را خوب می‌دانند. البته ۲۰ درصد معتقدند به دستشویی پارک‌ها و شهرداری‌ها دسترسی دارند، اما ۲۰ درصد اعلام کرده که دسترسی ندارند، ۵۰ درصد هم از نظافت سرویس‌های بهداشتی ناراضی‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رضایتمندی مردم در مورد طرح ترافیک چگونه بوده است، گفت‌: آماری در این زمینه احصا نشده، اما براساس بررسی‌های سال‌های قبل مردم در زمینه آلودگی هوا، ‌ ترافیک و توزیع نامتعادل امکانات دغدغه دارند.

جوادی یگانه درمورد اینکه فساد در شهرداری چه آماری داشته است و نظر مردم در این زمینه چیست، هم عنوان کرد: در این راستا نیز نظرسنجی صورت گرفته است.

به گفته وی، نظرسنجی ها نشان می دهد ۵۰ درصد مردم از حضور دست‌فروشان راضی بوده و ۵۰ درصد از برخورد با آن ها راضی‌اند. بنابراین، آماری برابر در این زمینه وجود دارد.

معاون شهردار تهران درمورد برنامه‌های شهرداری برای شب یلدا نیز بیان کرد: می دانیم که مردم درگیر مسائل معیشتی و آلودگی هوا هستند، اما شهروندان مطالبات متعددی هم در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دارند و ما تلاش می‌کنیم به این موضوعات نیز توجه کنیم.

وی افزود: یلدا یک رسم قدیمی ایرانی است که طی چند دهه اخیر بیشتر به آن توجه و بازآفرینی شده است. ما هم  تلاش می‌کنیم نشاط اجتماعی را بر مبنای خانواده ایجاد کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران سیاست اجرایی مدیریت شهری در مورد شب یلدا را اجرای برنامه های نشاط خانه محوری اعلام کرد و گفت: از ظرفیت محلات استفاده می‌کنیم و نماد و المان‌های یلدا را نیز در سطح شهر از جمله بیلبوردها به کار می‌گیریم. همچنین در فرهنگسرایی با حضور مهاجران و اتباع افغانستانی برنامه‌هایی را در زمینه شعر اجرا خواهیم کرد.

جوادی یگانه از راه‌اندازی کارناوال شب یلدا در سطح میادین میوه و تره بار پایتخت خبر داد و عنوان کرد: از ۲۰ تا ۳۰ آذر نیز جشنواره سمفونی آذر را داریم و برای آسایشگاه‌ها، سربازخانه‌ها، ‌ خوابگاه‌ها، گرمخانه‌ها و همراه‌سراهای بیمارستان ها نیز برنامه‌های شادی خواهیم داشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به رونمایی از سردیس هخامنشی در آینده ای نزدیک گفت: این برنامه با حضور جمعی از مدیران در برج میلاد اجرا خواهد شد.

وی مطرح کرد: ۳۰ آذرماه قطار مهربانی توسط مترو از کهریزک به سمت حرم امام خمینی (ره) حرکت می‌کند و برنامه‌های مفرحی به مناسبت شب یلدا اجرا خواهد شد.  

جوادی یگانه در پایان سخنان خود گفت: به مناسبت این شب  در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تخفیف ۵۰ درصدی برای خرید انار و ۴۰ درصدی برای سایر اقلام خواهیم داشت. همچنین فروشگاه شهروند نیز تخفیف‌ها و برنامه‌هایی در این زمینه اجرا می‌کند و امیدوارم بتواند خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب