مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به لزوم فراهم آوردن امکانات و برنامه عملیاتی منظم برای اعتماد سازي و جلب مشارکت شهروندان، اعلام کرد: اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغات راه گشای مسیر مدیریت پسماند شهر تهران است.
به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، دکتر صدرالدین علیپور به توجیه مردم پیرامون فواید امور فرهنگی همچون مسائل زیست محیطی، ملی، اخلاقی و مذهبی در زمینه های کاهش پسماند (کاپ)، تفکیک و در نهایت بازیافت زباله ها اشاره کرد و افزود: برقراری روابط اقتصادي بین روش های مختلف تعامل میان شهروندان با طرح های مدیریت پسماند و تشویق می تواند سبب ایجاد انگیزه برای همکاری مردم شود.
او با تاکید به سه برنامه مهم کاهش تولید پسماند (کاپ)، بازیافت و اخذ هزینه از تولیدکنندگان کالاها از نظر قانون مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: آموزش های ارائه شده به شهروندان باید بر پایه این رویکردها و توسط گروهی متشکل از همه نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی یا عمومی و در سطوح مختلف و توسط مراجع متفاوت پیگیری و انجام شود.
او به پیگیری و نظارت بر این آموزش ها توسط مراجع مختلف تاکید کرد و ادامه داد: این آموزش ها در سطح شهر توسط سازمان های حوزه خدمات شهری و در سطح منطقه توسط شهرداري هاي مناطق تحت نظر سازمان مدیریت پسماند و گروه هاي داوطلب مردمي (NGO)، هيأت امناي مساجد، انجمن هاي شوراياري، آموزشگران و رابطان طرح و غیره با استفاده از تمامی عوامل و امکانات فرهنگي و اجتماعي مناطق انجام می شود.