امروز: پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46552 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سامسونگ اولین حسگر تصویر ویژه خودرو را معرفی کرد

خبرایران : شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی حسگر ISOCELL Auto 4AC خود را بصورت اختصاصی برای استفاده در خودرو معرفی کرد.
سامسونگ اولین حسگر تصویر ویژه خودرو را معرفی کرد

این حسگر دارای HDR پیشرفته 120 دسی‌بل و برطرف کننده پرش LED موسوم به (LFM) است که بصورت اختصاصی برای استفاده در مانیتورهای دید کامل یا دوربین‌های دید عقب خودرو با کیفیت بالا و رزولوشن 1280 در 960 طراحی شده است.

داکچیون چانگ، معاون بخش حسگرهای سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «حسگر جدید ISOCELL Auto 4AC فناوری‌های نوآورانه سامسونگ را با راهکار اختصاصی CornerPixel ترکیب کرده و قابلیت‌های HDR و LFM را تا حد زیادی تقویت کرده و به این ترتیب توانایی دید راننده در هر شرایط آب و هوایی کاملا مناسب خواهد بود».

او افزود «ما کار را با تولید ISOCELL Auto 4AC آغاز کرده‌ایم و می‌خواهیم محصولات خودمان را در حوزه حسگرهای خودرویی به بخش‌هایی مثل سیستم مانیتور دوربین (CSM) و مانیتورهای مراقبتی خودروهای خودران و داخل کابین، توسعه دهیم».

شرایط متغییر روشنایی جاده می‌تواند مشکلاتی را برای راننده ایجاد کند. جابجایی سریع از یک مکان با نور پایین به مکانی با روشنایی زیاد، مثل تونل، باعث می‌شود چشم‌های راننده برای عادت کردن به محیط جدید تا چند ثانیه مشکل داشته باشد. همچنین چشمک زدن و پرش لامپ‌های LED یا تابلوهای جاده‌ای و چراغ‌های راهنمایی، در صفحه دوربین سیستم‌های خودرویی بسیار شدیدتر دیده می‌شود.

حسگر ISOCELL Auto 4AC با استفاده از میدان دید گسترده‌تر و فناوری CornerPixelT، رانندگی را بسیار امن‌تر می‌کند. این فناوری دارای یک ساختار پیکسلی ویژه است که نور LED را با فرکانس 90 هرتزی محدود می‌کند. در این سیستم دو فوتودیود، یکی پیکسل3.0 نانومتری برای دید در محیط کم نور و یکی پیکسل 1.0 نانومتری در گوشه پیکسل بزرگتر، برای دید در محیط‌های پرنور، داخل فضای مربوط به یک تک پیکسل قرار گرفته‌اند. این دو فوتودیود تصاویر را همزمان و با میزان نور متفاوت ثبت کرده و به حسگر امکان می‌دهد تصویر 120dB HDR را با حداقل تاری ممکن در اختیار راننده قرار دهد و به این ترتیب حرکت بین محیط‌های تاریک و پرنور ساده‌تر می‌شود.

برای کمتر کردن میزان پرش تصویر می‌توان زمان قرار گرفتن فوتودیود کوچکتر در معرض نور را کمی بیشتر کرد تا تغییر میزان نور LED به شکل پرش در مانیتور نشان داده نشود. به این ترتیب هم تجربه بصری راننده بهتر می‌شود و هم سیستم خودران می‌تواند اشیای داخل تصویر را با دقت بسیار بیشتری شناسایی کند.

حسگر ISOCELL Auto 4AC با فرمت اپتیکال 1/3.7 اینچی طراحی شده و دارای 1.2 پیکسل 3 میکرومتری است و برای نصب ساده‌تر این سیستم، یک پردازنده سیگنال تصویر (ISP) هم داخل این حسگر قرار داده شده است.

حسگر 4AC با استانداردهای سختگیرانه AEC-Q100 Grade 2 از جمله توانایی فعالیت در دمای -40 تا 125 درجه سلسیوس سازگاری داشته و اکنون وارد فاز تولید انبوه شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب