خبرایران: جذب مخاطب و شنونده رادیو قرآن و رادیو تلاوت در طول یکسال گذشته بالا بوده و مخاطبان رادیویی امواج رادیوهای خود را روی موج رادیو «قرآن» و «تلاوت» تنظیم کردند.
به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت صدا ، در حالی شبكه های رادیویی قرآن و تلاوت مدال بیشترین رشد مخاطب را به گردن آویختند که برخی شبکه های رادیویی مکرر و هر ساله پرمخاطب ترین رادیوها بودند و می توان اذعان کرد این رشد مخاطب در سالهای گذشته در این دو شبکه بی سابقه بوده است؛ البته طبق نظر سنجی ها تا کنون این رادیوها در ایام ماه مبارک رمضان نیز، دارای بالاترین جذب مخاطب بوده اند .
مدیر رادیو قرآن در گفتگو باخبرنگار روابط عمومی رادیو گفت : براساس نتایج نظرسنجی های مركز تحقیقات سازمان صداوسیما رادیو قرآن رتبه چهارم را در میان شبكههای رادیویی رسانه ملی و رتبه اول را در میان رادیوهای تخصصی به دست آورده است.
مجتبی ایزدی به تلاش شبکه های قرآن و تلاوت به مخاطب عام و خاص و سعی در گستردن دایره شنوندگان این دو شبکه اشاره کرد و گفت : رادیو تلاوت توانست با افزایش ۹/۲ درصدی مخاطب، رتبه نخست و رادیو قرآن نیز رتبه دوم بیشترین رشد مخاطب را در میان شبكههای رادیویی از آن خود كنند.
وی یادآور شد : برنامهریزی برای بازنگری در برنامههای این دو رادیو و تأكید بر تولید و پخش برنامههای كوتاه و جذاب از جمله عوامل تاثیر گذار در جذب مخاطب است .
ایزدی همچنین افزایش ضرباهنگ برنامهها و نیز تولید برنامه با هدف تأمین رضایت حداكثری ذینفعان و نهادهای قرآنی را در کنار توجه به ذائقه شنوندگان این دو رادیو از دیگر دلایل افزایش مخاطبان برشمرد.
در این نظرسنجی نتایج نظرسنجی منتشرشده از مردم سراسر كشور مربوط به( بهار ۱۳۹۹ )است که نمودار رشد نسبت به مدت مشابه را (بهار ۱۳۹۸) را نشان می دهد.