امروز: شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/21]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52101 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی محمد سعادتی اعلام کرد؛

طرح «کوچه دوستی» در منطقه 12 به اجرا درمی‌آید / شور زندگی در کوچه‌ها و محله‌های قلب طهران

خبرایران : شهردار قلب طهران از اجرای طرح «کوچه دوستی» به منظور ایجاد شور زندگی و نشاط خانه در کوچه و محله‌های منطقه 12 سخن گفت.
طرح «کوچه دوستی» در منطقه 12 به اجرا درمی‌آید / شور زندگی در کوچه‌ها و محله‌های قلب طهران
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: طرح «كوچه دوستي»، شور زندگي و نشاط خانه در كوچه و محله، پيشوازي براي نوروز 1400، با هدف ارتقاي حس تعلق محله‌اي زنان، كودكان و خانواده با مشاركت اجتماعي اين گروه هدف و از طريق خلاقت و هنر مشاركتي در محلات منتخب قلب طهران به اجرا گذاشته می‌شود.
سعادتی با تأکید بر اهمیت حفظ نشاط به‌ویژه در محلات کم‌برخوردار بیان کرد: خلق آثار هنری توسط زنان در محیط‌های شهری به عنوان ابزاری قدرتمند می‌تواند منجر به معنابخشی به فضا و ایجاد روابط قوی میان شهر، شهروند و محیط اجتماعی شود و ترویج هنر در کالبد شهر، ضمن ایجاد و توسعه زیبایی بصری برای شهروندان، زمینه ارتقای تعلق محله‌ای، تقویت هویت مکانی و دلبستگی به مکان برای شهروندان را به دنبال دارد. 
وی افزود: چنانچه این هنر برگرفته از ذهن خلاق زنان هنرمند باشد، تأثیر دوچندان در تحقق عدالت اجتماعی و شعار «تهران شهری برای همه» خواهد داشت.
شهردار منطقه 12 با اشاره به این مطلب که این طرح به عنوان پیشوازی برای ورود به قرن جدید در نظر گرفته شده، گفت: بر این اساس این منطقه در آستانه انتقال به قرن جدید و استقبال از سال نو، طرح کوچه دوستی را به منظور هویت‌بخشى به کوچه‌هاى شهر تهران به مثابه ادامه حیاط خانه‌ها در محله و ارتقاى حس تعلق محله‌اى از طریق خلاقیت در هنر با مشارکت شهروندان خصوصاً زنان و کودکان، به عنوان یکى از پروژه‌هاى تهران 1400 در دستور کار خود قرار داده است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب