خبرایران : خدمات غیرحضوری و آنلاین در یک سال اخیر و با شیوع بیماری به یک روند فراگیر در میان تمامی شرکتها و کسبوکارها تبدیل شده است.
خدمات غیرحضوری و آنلاین در یک سال اخیر و با شیوع بیماری به یک روند فراگیر در میان تمامی شرکتها و کسبوکارها تبدیل شده است. هر چند که خدمات آنلاین تا پیش از آن هم با وجود موضوعاتی مثل ترافیک شهری، آلودگی هوا و... مزیتهای زیادی نسبت به خدمات حضوری داشتند اما بعد از همهگیر شدن ویروس کرونا بود که این شکل از خدمات اهمیت حیاتی پیدا کردند.
خدمات مربوط به پشتیبانی از محصولات و دستگاههای دیجیتالی مثل گوشیهای هوشمند هم از این تغییر مستثنی نبوده و سرویسهای از راه دور و آنلاین این حوزه هم با رشد و استقبال کاربران مواجه شده است. کاربران گوشیهای هوشمند برخی اوقات دچار مشکلات نرمافزاری میشوند که بیشتر آنها به شکل غیرحضوری قابل حل است، حالا اگر شرکتهای ارائه دهنده خدمات، بتوانند برنامهها و راهکارهای مناسب و کمنقصی در دسترس کاربران خود قرار دهند، دیگر نیازی به رفتوآمد بیهوده نخواهد بود و مشکلات نرمافزاری گوشیها با یک تماس آنلاین برطرف میشود.
شرکت سامسونگ به عنوان رهبر بازار گوشیهای تلفن همراه، خیلی پیشتر از این زمان، در ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین پیشگام بوده است و راهکارهایی مثل مرکز تماس ۲۴ ساعته، برنامه کنترل از راه دور Smart Tutor و... را برای کاربران گوشی و تبلتهای گلکسی خود مهیا کرده است.
شناخت بیشتر این خدمات میتواند به کاربران کمک کند تا مشکلات نرمافزاری دستگاههای همراه خود را به شکلی کمهزینهتر، سریعتر و کارآمدتر حل کنند. در ادامه مروری داشتهایم بر خدمات پشتیبانی آنلاین و غیرحضوری که کاربران گلکسیهای سامسونگ میتوانند به کمک آنها مشکلات نرمافزاری دستگاههای خود را برطرف کنند.
تماس با کارشناسان
پشتیبانی از کاربران تنها به حل مشکل خلاصه نمیشود و پاسخگویی به سوالات، شنیدن و ثبت انتقادات و پیشنهادات و راهنمایی برای داشتن خریدی بهتر را شامل میشود. به همین منظور شرکت سامسونگ با هدف بهبود و توسعه خدمات پس از فروش خود مرکز تماسی مخصوص کاربران گوشیهای موبایل، تبلت و گجتهای پوشیدنی راهاندازی کرده است. در این مرکز که به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته فعالیت میکند، کارشناسانی کارآزموده و مجرب آماده هستند تا سوالات، راهنماییها و مشکلات فنی کاربران را پاسخ دهند.
پاسخ به سوالات کاربران و اطلاعرسانی موقعیت مکانی مراکز خدمات موبایل سامسونگ و ساعت کاری این مراکز بخشی از وظایفی است که کارشناسان مرکز تماس موبایل سامسونگ برعهده دارند. کارهای مرکز تماس موبایل به اینجا ختم نمیشود و یکی از مهمترین بخشهای این مرکز رسیدگی و پیگیری انتقادات، پیشنهادات و شکایات مشتریان سامسونگ است. براین اساس کاربران گلکسیهای سامسونگ میتوانند از طریق شماره تلفن 42132-021 با این مرکز تماس گرفته و پاسخهای خود را در زمانی کوتاه دریافت کنند.
خدمات از راه دور
زمانی که ارتباط کاربران با کارشناسان مرکز تماس برقرار میشود یکی از راههایی که کارشناسان میتوانند به کمک آن مشکلات کاربر را حل کنند کمک گرفتن از اپلیکیشن اختصاصی شرکت سامسونگ به نام Smart Tutor است.
Smart Tutor یک سرویس کنترل از راه دور است که به کارشناسان مرکز تماس سامسونگ این امکان را میدهد تا از راه دور به گوشی کاربر وصل شده و با اجازه و تایید کاربر به شناسایی مشکلات احتمالی و رفع نواقص بپردازند.
در این سرویس کاربران با نصب اپلیکیشن Smart Tutor و از طریق امکانات این برنامه میتوانند در ظرف چند ثانیه با کارشناسان مجرب و کارآزموده مرکز تماس موبایل سامسونگ ارتباط برقرار کنند.
پس از وارد کردن یک کد ۶ رقمی در برنامه Smart Tutor کاربر این اجازه را میدهد تا کارشناس مرکز تماس به دستگاه آنها متصل شود. با طی شدن این مرحله کارشناسان مرکز تماس مانند زمانی که گوشی را در دست دارند وارد دستگاه میشوند و مشکلات فنی را برطرف میکنند.
خدمات غیرحضوری ارائه شده توسط کارشناسان و مراکز خدماتی سامسونگ مواردی همچون کمک به راه اندازی حساب گوگل و سامسونگ، بروزرسانی نرمافزار و برنامهها، پشتیبانگیری از اطلاعات گوشی، راهنمایی جهت راهاندازی حسابهای ایمیل، رفع نواقص نرمافزاری و... را شامل میشود.
با استفاده از خدمات غیرحضوری مثل اپلیکیشن Smart Tutor کاربران گلکسیهای سامسونگ میتوانند در هر ساعتی از شبانهروز و در کمترین زمان به یک تعمیرکار مجرب گوشی متصل شوند. راهکار کنترل از راه دور Smart Tutor چالشهای امنیتی سابق را هم رفع کرده است. در این برنامه کاربر تمامی فعالیتهای کارشناس را زیرنظر دارد و دسترسی کارشناسان به برخی از بخشهای گوشی یا تبلت مانند اپلیکیشنهای پیامرسان و گالری تنها با اجازه کاربر امکانپذیر است.
برنامه Samsung Members
کاربران گوشیهای هوشمند سامسونگ روی دستگاه خود به طور پیشفرض برنامهای دارند که به کمک آن میتوانند بسیاری از سوالات و چالشهای خود را حل کنند.
اپلیکیشن Samsung Members با رابط کاربری آسان و روان خود مجموعهای از آموزشهای کاربردی، توصیهها و قابلیتها را ارائه میدهد. بخش سوالات متداول این برنامه فهرستی از پرسش و پاسخهایی را آماده کرده تا کاربران با مراجعه به آن راهحل چالشهای احتمالی که با آن سروکار دارند، پیدا کنند. پرسیدن سوالات از کارشناسان، گزارش خطاها و نقص پیش آمده گوشی و ارائه پیشنهادات از دیگر قابلیتهایی است که Samsung Members در اختیار کاربران خود میگذارد.
برنامه Samsung Members تمام آنچه برای پشتیبانی کامل و جامع لازم است را در خود جمع کرده تا کاربران از مراجعه به برنامههای دیگر بینیاز شوند. در بخشی از این برنامه کاربران جدیدترین توصیهها و ترفندهای لازم را برای مدیریت بهتر دستگاه خود دریافت میکنند تا از تمامی قابلیتهای پیدا و پنهان گوشی هوشمند خود مطلع شوند.
در بخش phone Care مواردی مثل بهینهسازی تنظیمات گوشی، بررسی خودکار، پاککردن حافظه گوشی و... در اختیار کاربران گذاشته شده تا از طریق این برنامه گوشی خود را مدیریت کنند.
صفحه اول Samsung Members به اطلاعرسانی اخبار و رویدادهای ویژهای مثل کمپینهای در حال برگزاری سامسونگ اختصاص دارد. همچنین در این بخش کاربران میتوانند پیشنهادهای مختص خود را دریافت کنند.
گفتوگوی آنلاین
پیدا کردن نزدیکترین مرکز خدمات یا نمایندگی سامسونگ و طرح مشکلات فنی دستگاهها از جمله مواردی هستند که بیشتر کاربران با آنها سروکار دارند. برای طرح چنین موضوعاتی سایت سامسونگ یکی از سادهترین و در عین حال کارآمدترین راهکارهاییست که پیشروی مشتریان موبایل قرار گرفته است.
در وبسایت سامسونگ ایران به نشانی http://www.samsung.com/iran/support/ بخشی به نام «چت آنلاین» وجود دارد که کاربران با مراجعه به این بخش و طرح پرسشهای خود با کارشناسان سامسونگ در زمانی کوتاه میتوانند مشکلاتشان را حل کنند.
پیامهای آنلاین
یکی دیگر از بخشهای مربوط به پشتیبانی کاربران در سایت سامسونگ به ارسال ایمیل اختصاص دارد. در این بخش مراجعهکنندگان در ابتدا محصول مورد نظر خود را انتخاب و پس از آن با گزینش مشکلات فنی مربوط به هر قسمت از محصول، متن ایمیل را در یک فرم آماده وارد میکنند.
ایمیلهای ارسال شده در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ داده میشود. بخش مربوط به ارسال ایمیل تنها به طرح سوالات و مشکلات فنی اختصاص ندارد و کاربران میتوانند پیشنهادات و راهکارهای خود را در مورد محصولات سامسونگ از این طریق ارسال کنند.
سامسونگ با ارائه این سرویسها، فرصت یکسانی را فراهم کرده تا همه کاربران از هر نقطهای بدون نیاز به مراجعه حضوری یا انجام هزینه مالی خاصی به خدمات پشتیبانی گوشی، تبلت و گجت پوشیدنی خود دسترسی پیدا کنند. همچنین در صورت نیاز به مراجعه حضوری جهت تعمیر دستگاهها همراه، بیش از ۹۰ مرکز خدمات مجاز سامسونگ در سراسر ایران آماده ارائه خدمات هستند. نشانی و شماره تلفن این مراکز از طریق وبسایت سامسونگ اطلاعرسانی شده است.