وی افزود: در آخرین نسخهای که از این سامانه برای رونمایی در دهه مبارک فجر آماده شده است، امکان افتتاح حساب به صورت غیرحضوری نیز فراهم شده و میتوان ضمن واریز پول، سایر خدمات بانکی را نیز انجام داد.
رزاقی گفت: تمامی مواردی که مشتریان از بانک انتظار دارند، به مرور به این سامانه افزوده خواهد شد. یکی از مهمترین نیازهای شبکه بانکی و بانک صادرات ایران که این سامانه در حال پوشش دادن به آن است، تکمیل فرمهای انجام خدمات بانکی در یک بستر سهل و آسان و به صورت غیرحضوری است که بر خلاف شرایط سنتی در تکمیل کردن عجولانه اینگونه فرمها در شلوغی شعب برای دریافت یک خدمت خاص، این امکان فراهم شده است تا در منزل با آرامش کامل، این فرم تنها یک بار توسط مشتری تکمیل شود و برای دفعات بعد نیازی به تکمیل کردن این فرمها نیست و در سوابق مشتری در سامانه ثبت خواهد شد.
رئیس اداره کل انفورماتیک بانک صادرات ایران افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلات احراز هویت غیرحضوری، برخی از خدمات نیازمند مراجعه به شعبه است اما به مرور با حل شدن مشکل احراز هویت مجازی با کمک واحدهای ذیربط، الزامی برای مراجعه به شعبه برای دریافت خدمات بانکی وجود نخواهد داشت و همه فعالیتها قابلیت انجام از درون منزل را خواهد داشت.
رزاقی اظهار کرد: سامانه شمس شروع حرکت به سوی یک بانک مجازی است که سود و زیان مجزایی برای آن دیده شده است. رئیس شعبه مجزایی داشته و سیستم جداگانه از سیستم بانکی دارد. به سمتی در حال حرکت هستیم که تمامی کارهای بانکی را درون همین شعبه انجام دهیم. با استفاده از این سامانه تلاش شده بعد از ایام کرونا نیز تا جایی که امکانپذیر بوده، مراجعه به شعب بانک صادرات ایران را کاهش دهیم. ٤٥ روز استفاده از این سامانه نشان میدهد تلاش شده تا شیب نزولی تبلیغات و پایداری سامانه را به حدی برسانیم تا بهترین بازدهی را برای شبکه بانکی کشور و بانک صادرات ایران داشته باشد.
رئیس اداره کل انفورماتیک بانک صادرات ایران اظهار کرد: افتتاح حساب به صورت غیرحضوری، مهمترین گزینهای است که در دهه مبارک فجر به قابلیتهای این سامانه اضافه خواهد شد و تمامی مراحل دریافت این تسهیلات از طریق این سامانه صورت خواهد گرفت. با افتتاح حساب و تکمیل مدارک، مراحل دریافت این تسهیلات انجام خواهد شد.