امروز: جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/22]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53379 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۸:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مصطفی سالاری تأکید کرد؛

ارزیابی دائمی خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی توسط کارشناسان ستادی و اجرائی

خبرایران : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از راه‌اندازی سامانه‌ای دائمی و کارآمد برای دریافت و رفع مشکلات مربوط به خدمات غیرحضوری این سازمان خبر داد و گفت: مدیران و کارشناسان تأمین اجتماعی سراسر کشور مشکلات سیستم خدمات غیرحضوری را ثبت می‌کنند و واحدهای تخصصی ستادی مکلف به رفع مشکلات تا زمان اعلام رضایت کارشناسان واحدهای اجرائی هستند.
ارزیابی دائمی خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی توسط کارشناسان ستادی و اجرائی

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه هفتگی رونمایی از سامانه‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح 3070 درحال اجرا است؛ اظهار داشت: تا کنون 20 سرویس غیرحضوری از خدمات 30 گانه رونمایی شده است و انتظار می‌رود که این سرویس‌ها به صورت بی‌نقص و کاملا غیرحضوری به مخاطبان ارائه شود.

سالاری مباحثه دائمی کارشناسان را راهکاری بسیار موثر برای ارتقاء خدمات غیرحضوری ارزیابی کرد و گفت: رفع مشکلات سرویس‌های غیرحضوری به معنی رضایت خدمت گیرنده است و واحدهای تخصصی نمی‌توانند به دلیل عدم پاسخگوئی سایر نهادها و یا ایرادات و مشکلات دیگر از خود رفع مسئولیت کنند بلکه باید تا رفع کامل مشکلات اعلام شده از سوی مدیران و کارشناسان واحدهای اجرائی، موضوعات ثبت شده را پیگیری کنند.

وی در ادامه هدف نهایی و نقطه مطلوب سرویس‌های غیرحضوری را توقف کامل این خدمات در شعب تأمین اجتماعی دانست و افزود: سهولت در دسترسی و پایداری سرویس‌های غیرحضوری موضوع بسیار مهمی است که همواره باید به عنوان دغدغه اصلی واحدهای فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.

سالاری تغییر نگرش و پرهیز از سخت‌گیری غیرضروری را برای پیشبرد طرح خدمات غیرحضوری با اهمیت دانست و گفت: دریافت بسیاری از خدمات سازمان تأمین اجتماعی مستلزم دارا بودن شرایط مختلف است که بسیاری از این شرایط را می‌توان با سهولت بیشتر و براساس اعتماد به متقاضیان و دریافت اطلاعات از اشخاص احراز کرد و نیازی به سخت‌گیری نخواهد بود.

وی ادامه داد: جلوگیری از سو استفاده نباید موجب توقف خدمت رسانی شود و سخت گیری در کنترل ها نباید موجب کندی و توقف خدمات باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اطلاع رسانی به متقاضیان خدمات غیرحضوری را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: مراحل مختلف رسیدگی به درخواست مردم در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی و پیشرفت کار باید به اطلاع متقاضی برسد تا افراد از پیشرفت کار و رسیدگی به خواسته‌های خود مطلع شوند.

سالاری گفتگوی مداوم مدیران و کارشناسان واحدهای تخصصی ستادی با مدیران و کارشناسان واحدهای اجرائی سراسر کشور را از دیگر مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی روزانه با استانهای مختلف باید یکی از دستور کارهای ثابت واحدهای تخصصی ستادی باشد و مشکلات و خواسته‌های مطرح شده از سوی واحدهای اجرائی به دقت بررسی و رسیدگی شود.

در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح 3070 پرداختند.

براساس طرح 3070 که طی ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است به مرور 30 خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می‌شود و با تکمیل این طرح حدود 70 میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد. این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب