امروز: شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53730 تاریخ انتشار: جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نخستین شرکت در صنعت رایانه کشور را بشناسیم

خبرایران : شرکت آسان پرداخت(آپ)، رتبه نخست فروش در میان تمامی شرکت های فعال در حوزه رایانه و فعالیت‌های وابسته آن در کشور را کسب کرد.
نخستین شرکت در صنعت رایانه کشور را بشناسیم
به گزارش خبر ایران به نقل از روابط عمومی آسان پرداخت، همه ساله سازمان مدیریت صنعتی، جدول رتبه‌بندی 100شرکت برتر ایران را  در 31 گروه مختلف رونمایی می‌کند که در جدول بیست و سومین سال، آپ با بیشترین میزان فروش در سال مالی 98،  صدرنشین رایانه‌ای‌هاست.
بر این اساس، در حالی که آپ با    52815.6 میلیارد ریال فروش، سکاندارِ مستمر رتبه اول است، رتبه دوم رایانه‌ای‌ها در دست شرکت فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا با 31021.0 میلیارد ریال و رتبه سوم نیز از آن شرکت خدمات انفورماتیک با 28199.8 میلیارد ریال شده و این در حالی است که رتبه چهارم با 22179.9 میلیارد ریال به شرکت پرداخت اول کیش رسیده و در نهایت، رتبه پنجم هم نام شرکت به پرداخت ملت را را با 20803.8 میلیارد ریال نشان می‌دهد.
علاوه بر گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته، 30 گروه صنعتی دیگر هرسال درین رتبه‌بندی به هموطنان معرفی می‌شوند که امسال در گروه پتروشیمی ، شرکت پتروشیمی خلیج فارس و در گروه ارتباطات و مخابرات، شرکت مخابرات ایران رتبه‌های نخست را از آن خود کرده‌اند و در گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو هم نام ایران‌خودرو به چشم می‌خورد.
بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت صنعتی در توضیح انتشار نام  100شرکت‌ برتر ایرانی آورده است: میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد. فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادی کشور نشان می‌دهد و هر چه بنگاهی تعامل بیشتری با سایر اجزاء اقتصادی داشته باشد، رونق آن اهمیت بیشتری می‌یابد. بنابراین انتخاب و رتبه‎بندی شرکت‌ها براساس شاخص "حجم فروش" از منطق اقتصادی و مدیریتی برخوردار است. اصولاً موضوع "رشد شرکت ها" اهمیت و جایگاه ویژه‎ای در اقتصاد و مدیریت دارد. "فروش"، مهم‌ترین خروجی نهایی شرکت‎ تجاری است و به خصوص، "روند فروش"، نتیجه تعامل بسیاری از عوامل کمی و کیفی، درونی و بیرونی شرکت را نشان می‎دهد و بالاخره این که، ورود به عرصه رقابت جهانی تنها برای شرکت‎های بزرگ با فروش بالا میسر است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب