خبرایران : بر اساس ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، سازمان تامین اجتماعی موفق به کسب جایگاه پنجم در حوزه ارتباطات مردمی شده و بر اساس اعلام این مرکز با توجه به حجم وظایف و تنوع خدمات ارائه شده به مردم قابل تقدیر است.
به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اداره کل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به استناد نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و همچنین آیین نامه ها و دستورالعمل اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، هر ساله اقدام به ارزیابی و پایش الکترونیکی عملکرد وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی در حوزه ارتباطات مردمی می کند که نتایج نهایی آن در جشنواره شهید رجایی منعکس می شود.
شاخص های رسیدگی به ارتباطات مردمی و ارتباطات مردم و دولت به ترتیب با 15 و 20 امتیاز و در مجموع با 35 امتیاز عملکردی، مشتمل بر زیرشاخص هایی همچون درصد پاسخگویی به شکایات، درخواست ها و گزارش های مردمی، متوسط زمان رسیدگی به مطالبات مردمی، کیفیت پاسخگویی، ملاقات مردمی، تعامل و همکاری در راستای حل مشکلات مردمی، درصد رضایت مردم و.. است.
بر همین اساس و پس از اجرای فرایند سنجش و تحلیل داده ها، سازمان تامین اجتماعی در ارزیابی سال 99(عملکرد سال 98) به ترتیب با کسب 62/14 و 20 امتیاز در شاخص های مذکور و با مجموع 62/34 امتیاز از 35 امتیاز و از میان یکصد وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرایی، رتبه پنجم در حوزه ارتباطات مردمی را کسب کرد.