محمود امراللهی مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به برنامهریزیهای این شرکت برای توسعه بیمه زندگی، گفت: در این راستا بیمه مان (ماندگاری، امید، نشاط) در روزهای آتی رونمایی و به مشتریان عرضه میشود.
به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «محمود امراللهی»مدیرعامل بیمه ایران امروز با حضور اصحاب رسانه در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار و دراین نشست خبری مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به عملکرد یکسال اخیر بیمه ایران اظهار داشت: این شرکت 50 درصد بازار بیمه کشور را در اختیار دارد و در سال گذشته بالغ بر 72 هزار میلیارد ریال فروش بیمهنامه داشته است و در سال گذشته 52 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده و در 5 ماهه اول سال جاری 17 هزار و 500 میلیارد ریال پرداخت خسارت داشتهایم که رشد 32 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به استراتژی این شرکت در دوره جدید گفت: همانطور که در اوایل بهمن ماه سال 92 مقرر شد، تاکید بر اصل شفافیت و ارائه اطلاعات به صورت شفاف به مردم از استراتژیهای بیمه ایران است و از طرف دیگر افزایش کیفیت خدمات از طریق سرعت ارزیابی و پرداخت خسارت به زیاندیدگان از دیگر برنامههای بیمه ایران است و در سال گذشته به محض ورود هیات مدیره جدید با آزاد کردن 220 میلیارد تومان از سپردههای بانکی بیمه ایران بخشی از خسارتها پرداخته شد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما توسعه فناوری اطلاعات و امکانات الکترونیکی است افزود: در اولین اقدام پرداخت چک توسط بیمه در صحنه پس از تصادف را متوقف و واریز خسارت را از طریق الکترونیکی دنبال کردیم.
وی استراتژی دیگر بیمه ایران را توسعه فرهنگ بیمه به ویژه بیمه زندگی عنوان کرد و گفت: توسعه این نوع بیمه تنها در صورت آموزش برای عموم مردم و شبکه فروش امکانپذیر است. راهبردی در بیمه ایران تشکیل شد و جلسات متعددی برای طراحی بیمه زندگی برگزار شد؛ بر اساس تصمیم شورا بیمه مان (ماندگاری، امید، نشاط) که در روزهای آتی رونمایی و به مشتریان عرضه میشود.
هدفگذاری فروش 100 هزار میلیارد ریال بیمهنامه در سال 93
وی گفت: امیدواریم میزان فروش بیمهنامه در سال جاری را به 100 هزار میلیارد ریال برسانیم و برای این کار زیرساختهای آموزشی برای مردم و فروشندگان بیمه را فراهم خواهیم کرد.
امراللهی اقدام دیگر بیمه ایران را تبدیل فعالیت بیمهای از حالت رقابتی به مشارکتی عنوان و اظهار کرد:یکی از برنامهریزیهای ما این است که فعالیتهای بیمهای را به سمت مشارکت با سایر شرکـتهای بیمهای ببریم و در هین راستا جلسات خوبی با مدیران شرکتهای بیمه داشتهایم؛ هدف از این مشارکت پوشش ریسکهای بزرگ با همکاری شرکتهای بیمه است که تفاهمنامه آن به زودی به امضا خواهد رسید.
مدیر عامل بیمه ایران در خصوص پیگیری پرونده بیمه ایران در دادگاه گفت: ما به دنبال استیفای حقوق بیمه ایران هستیم و رای دادگاه هر چه باشد آن را میپذیریم.
مطالبات معوق 24 هزار میلیارد ریالی
وی در خصوص مطالبات معوق این شرکت گفت: از بدو ورود به بیمه ایران توسط بررسیها مطالبات معوق ما 24 هزار میلیارد ریال است که در حال پیگیری برای وصول آن هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از ارقام عمده مطالبات بیمه ایران مربوط به بدهی 430 میلیارد تومانی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم بدهی بالا بود امکان تمدید قرارداد با این وزاتخانه وجود نداشت.
شخص ثالث و درمان دو منشأ اصلی زیان بیمه ایران
به گفته وی بخش عمده زیان بیمه ایران ناشی از بیمه شخص ثالث و درمان است.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به مشکلات قانون بیمه شخص ثالث اظهار داشت: ما مشتاق به ارائه بیمه به تمامی دارندگان وسائل نقلیه به قیمت مناسب هستیم اما در قیمت تمام شده بیمه 5 درصد صندوق خسارتهای بدنی، 10 درصد نیروی انتظامی و 10 درصد وزارت بهداشت تاثیرگذار هستند و شرکت بیمه باید در مجموع 25 درصد از حق بیمه دریافتی را به این بخشها بدهد.
وی افزود: اگر در اصلاحیه قانون شخص ثالث که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است این موارد مد نظر قرار گیرد قیمت تمام شده بیمه شخص ثالث قطعا کاهش خواهد یافت.
امراللهی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان زیان شرکت بیمه ایران گفت: با توجه به اینکه هنوز مجمع برگزار نشده، رقم دقیق زیان مشخص نیست ضمن اینکه این زیان تنها مربوط به سال 92 نمیشود بلکه بخشی از آن در سال 91 ایجاد شده اما بخش عمده آن مربوط به سال 92 است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه ایران پوشش هزینههای فرهنگیان را منوط به دریافت حق بیمه کرده و به نوعی در این بین گروکشی کرده است، گفت: اگر بیمه ایران حق چنین کاری را داشت هم اکنون طلب 430 میلیارد تومانی نداشت و حتی در سه ماهه اول امسال 57 میلیارد تومان خسارت برای بیمه فرهنگیان پرداخت کردیم.