خبرایران : معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به قابلیت های متنوع پنجره واحد خدمات الکترونیک مالیاتی گفت: ارایه خدمات هرچه بیشتر مالیاتی به صورت الکترونیکی،گامی به سوی تحقق دولت الکترونیک و رضایتمندی شهروندان است.
به گزارش خبرایران به نقل از رسانه مالیاتی ایران، معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک، مجموعه ای از خدمات مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان بطور متمرکز و به صورت الکترونیک ارایه می شود که از جمله این خدمات می توان به پرونده الکترونیک مودی، فرایند کامل پرداخت مالیات بر نقل و انتقال املاک، فرایند کامل پرداخت مالیات بر اجاره املاک و مستغلات و همچنین ارایه گزارش وضعیت بدهکاری مالیاتی و ممنوع الخروجی اشاره کرد.
هادی خانی در خصوص پرونده الکترونیک مودی گفت: در قالب این سامانه، مودیان قادر خواهند بود در هر زمان و مکان، اظهارنامه های تمامی منابع مالیاتی، کلیه اطلاعات مرتبط با پرداختهای انجام شده، اطلاعات ثبت نام های انجام شده، خلاصه تمامی پرونده های مالیاتی مودی، تمامی قبوض مالیاتی صادره، اوراق تشخیص، قطعی و آرای هیاتهای مرتبط با پرونده، دعوت به هیات و ارایه انواع اظهارنامه های فصلی و سالانه در قالب پنجره واحد خدمات مودیان را مشاهده نمایند.
معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: با الکترونیکی شدن خدمات مالیاتی، ارتباط مودیان با ادارات مالیاتی به کمترین میزان کاهش یافته و شهروندان در یک بستر سریع، قابل اطمینان و بدون پیچیدگی های مرسوم، از آخرین وضعیت پرونده مالیاتی خود و سایر خدمات الکترونیک مالیاتی بهره مند خواهند شد که این امر منجر به افزایش رضایتمندی مودیان، ارتقای سلامت نظام اداری وکاهش مصرف کاغذخواهد شد و توسعه این خدمات الکترونیک همچنان در دستور کار قرار دارد.